خبر

افتتاح دهکده بازی‌های المپیک پاریس
پس از هفت سال ساخت و ساز، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴، دهکده المپیک را در اختیار گرفتند. این دهکده محل اسکان شرکت کنندگان خواهد بود و می‌تواند تقریباً ۱۴۵۰۰ نفر را در خود جای دهد. برگزارکنندگان هنوز چهار ماه فرصت دارند تا آماده‌سازی خود را تکمیل نمایند و باید بیش از ۳۰۰۰۰۰ قطعه مبلمان و تزئینات پیش از ورود اولین ورزشکاران نصب شود. این دهکده شامل ۸۲ ساختمان، ۳۰۰۰ آپارتمان و ۷۲۰۰ اتاق در زمینی به وسعت ۵۲ هکتار بین سنت دنیس، جزیره سن دنیس و سن اوئن، در شمال پاریس واقع است.


همگروهی هندبال نوجوانان با عراق و هند در قهرمانی آسیا
تیم هندبال پسران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌های عراق و هند همگروه شد .دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا دیروز در کمیته ملی پارالمپیک با حضور نایب‌ رئیس فدراسیون جهانی قرعه‌کشی شد. ایران به دلیل میزبانی طبق دستورالعمل ۱۰ دقیقه زمان داشت تا قرعه‌اش را انتخاب کند که در پایان با تصمیم سرمربی و مدیر تیم‌های ملی در گروه A ایستاد و با تیم‌های عراق و هند همگروه شد. در این دوره ۱۳ کشور ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن، بحرین، کویت، قطر، عراق، هند، امارات متحده عربی، چین، اردن و چین‌ تایپه حضور دارند که در سه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی قرار گرفتند. چون تعداد تیم‌های حاضر در این‌ مسابقات بیشتر از ۱۲ تیم است تیم‌ها در چهار گروه تقسیم شدند. طبق ابلاغیه فدراسیون هندبال آسیا تیم‌های ایران، عربستان، کره‌‌جنوبی و ژاپن در سید یک قرار داشتند. بحرین، کویت، قطر و عراق در سید دو و هند و امارات متحده عربی در سید سه حضور داشتند. تیم‌های سید دو اول در گروه‌ها قرعه‌کشی شد که تیم‌های عراق، قطر، بحرین و کویت در رده دوم گروه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند. بعد از آن نوبت به سید سوم رسید و تیم‌های چین، اردن و چین‌ تایپه که غایب دوره قبل بودند، قرعه‌کشی شد و دو تیم به سید سه رفتند و یک تیم هم به عنوان تیم باقیمانده به گروه D رفت.
 گروه‌بندی تیم‌ها در هندبال قهرمانی پسران نوجوان:
گروه :A ایران، عراق و هند
گروه :B عربستان، قطر و امارات
گروه C: کره، بحرین و چین‌ تایپه


هفتمی اسکی‌باز ایران در المپیک زمستانی ناشنوایان
در دومین روز بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان که در ترکیه در حال برگزاری است، تنها نماینده ایران در رشته اسکی هفتم شد. در ادامه بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان در ترکیه، امیرعلی علیزاده، تنها نماینده ایران در رشته اسکی، در ماده سوپر جی در میان ۱۹ ورزشکار شرکت‌کننده با اختلاف یک ثانیه نسبت به نفر اول در جایگاه هفتم قرار گرفت. علیزاده در بازی‌های المپیک زمستانی به‌جز سوپر جی در سه ماده دیگر از جمله اسلالوم و اسکی آلپاین به مصاف حریفان خواهد رفت. کاروان ایران در دو رشته اسکی و فوتسال در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کرده است. تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دومین دیدارش امروز به مصاف تیم ایتالیا خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی