صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

پیروز قربانی و شاگردانش کوه انگیزه هستند

پیغام محرم برای نکونام، ما گل نمی‌خوریم

جعفر برزگر
روزنامه نگار
سرخابی‌های تهرانی امروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به میدان می‌روند. استقلال میهمان مس رفسنجان است و پرسپولیس میزبان تیم لیگ یکی نفت و گاز گچساران.
محرم نویدکیا از روزی که هدایت مسی‌ها را برعهده گرفته در سه بازی دروازه‌اش را بسته نگاه داشته است.
 این آمار جدا از اعتماد به نفسی که به شاگردانش می‌دهد یک پیام هم برای جواد نکونام دارد و آن اینکه ما سخت گل می‌خوریم.
 دو تساوی بدون گل و پیروزی 3-0 مقابل نساجی از مس رفسنجان تیم متحول شده‌ای ساخته است. در تعطیلات نیم‌فصل، این دو تیم در قالب بازی تدارکاتی به مصاف هم رفتند که آبی‌های پایتخت در آن بازی با تک گل بلانکو به پیروزی رسیدند.  اما این بازی حسابش فرق می‌کند و حتماً باید برنده داشته باشد حتی در ضربات پنالتی. سرمربی استقلال و گروه آنالیزش هم کاملاً به این مهم واقف هستند و خوب می‌دانند که این مس، مس نیم‌فصل اول و حتی مس بازی تدارکاتی نیست. اکبر زبردست سرمربی سابق و مدیرفنی فعلی مس رفسنجان با اطمینان از پیروزی تیمش صحبت می‌کند: «نویدکیا مربی بادانش و پرتوانی است که توانسته به تیم آرامش بدهد.
 معتقدم محرم از بازی هفتم یا هشتم هنر خودش را نشان می‌دهد.
 شاید هم با برنامه‌ریزی، تمرینات منظم و بازیکنانی که خودش برای جذب آنان اقدام کند، یک تیم مدعی قهرمانی را برای
سال آینده بسازد.
 باید به او اعتماد کرد چرا که معتقدم او تاکنون شاهکار کرده و کاری فوق‌العاده انجام داده. همان‌گونه که استقلال را زمانی که در لیگ یک حضور داشتیم با امیر قلعه‌نویی در جام حذفی شکست دادیم. آنها همان سال قهرمان لیگ برتر شدند. شک نکنید که فردا برای پیروزی وارد میدان می‌شویم. امیدوارم هواداران با حضور پرشور خود در خانه تیم شهرشان را حمایت کنند تا به یاری خدا با پیروزی در این دیدار به مرحله بعدی جام حذفی راه پیدا کنیم.»
اما در تهران پیروز قربانی با تیم نفت و گاز مسجدسلیمان با پرسپولیسی روبه‌رو می‌شود که این روزها هجومی‌تر از زمان یحیی گل‌محمدی بازی می‌کند. اگر چه روی کاغذ خیلی‌ها شانس پرسپولیس را برای برنده شدند بیشتر می‌دانند اما همیشه بازی با تیم‌های لیگ یکی مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد. آنها بدون شک برای تقابل با پرسپولیس در تهران سرشار از انگیزه هستند و فرصتی برای دوباره و شاید برای اولین بار دیده شدن را دارند.
قربانی هم به این موضوع کاملاً اذعان دارد: «برای ما به عنوان تیم لیگ یکی و شهرستانی که شاید تبلیغ آنچنانی ندارد، بهترین فرصت برای باشگاه و بازیکنان است که از این عرصه استفاده کنند و خود را مقابل تیم خوب پرسپولیس نشان بدهند. ما به این دید به جام حذفی نگاه کرده‌ایم تا روح مبارزه‌طلبی و بزرگی را به تیم‌مان تزریق کنیم. فیلم دو مسابقه‌ای که سرمربی جدید آمده است را دیده‌ایم. پرسپولیس همیشه تیم خوبی است و امیدوارم بازیکنان ما از این فرصت برای آینده خود استفاده کنند.» او خوب می‌داند که فاصله فنی تیمش با پرسپولیس چقدر است. اما این دلیل نمی‌شود که سرمربی جوان نفتی از الان خودش را بازنده بداند: «شاید از نظر فنی و قدرت فاصله دو تیم زیاد باشد اما ما هم تیم خوب و باشخصیتی هستیم و امیدوارم بچه‌های ما شخصیت خود را در بازی نشان بدهند. کادر فنی، بازیکنان و مجموعه باشگاه می‌توانند از این فرصت برای اینکه خود را به فوتبال ایران عرضه کنند، استفاده کنند.» قربانی اصلاً به همین دلیل اصرار داشته که تیم در جام حذفی شرکت کند: «باشگاه ما در سال‌های گذشته در جام حذفی شرکت نمی‌کرد اما از روز اول تأکید کردم که در جام حذفی شرکت می‌کنیم تا بچه‌های ما خود را نشان دهند. شاید مقابل پرسپولیس دو، سه بازیکن ما بتوانند خود را به فوتبال ایران عرضه کنند و آینده بهتری را برای خود رقم بزنند. از طرفی می‌تواند محک خوبی برای من و همکارانم به عنوان کادر فنی باشد. امیدوارم لیاقت و شایستگی این را داشته باشیم و از این فرصت استفاده کنیم. این تیم ۱۰۰ درصد دولتی است و پتانسیل اینکه به لیگ برتر برسد را ندارد. قبلاً همه به دنبال حفظ تیم بودند اما الان شایستگی حضور در بین سه تیم بالای جدول را داریم. ما بدترین زمین مسابقات را داریم و این باعث شده نتوانیم از شرایط میزبانی به خوبی استفاده کنیم. همین باعث شده خیلی از امتیازات را از دست بدهیم.» به هرحال هم پرسپولیس هم استقلال با تمام دارایی و پتانسیل‌شان نگران تکرار شگفتی‌های جام حذفی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی