صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

آمار و ارقام

آمار استثنایی لوکاکو در اروپا
دیدار مونتزا و آاس رم در هفته ۲۷ سری آ  24/2023 با برتری ۴-۱ جالوروسی خاتمه یافت. روملو لوکاکو در این بازی موفق به ثبت یک گل و یک پاس گل شد. به نقل از اوپتا؛ لوکاکو طی ۱۲ فصل بازی مداوم در تیم‌های مختلف در پنج لیگ معتبر اروپایی، برای یازدهمین‌ فصل از مرز ۱۰+ گل در رقابت‌های لیگ عبور کرد. او فقط در فصل 22/۲۰۲۱ در چلسی به ۱۰ گل در لیگ برتر نرسید و روی عدد ۸ متوقف شد. لوکاکو طی این ۱۲ فصل موفق به ثبت ۱۸۸ گل با پیراهن تیم‌های چلسی، وست برومویچ، اورتون، منچستریونایتد، اینتر و رم در رقابت‌های لیگ شده است.

خوب شد مورینیو از رم رفت!
رم تحت هدایت ده‌روسی در ۷ بازی سری آ به میدان رفته که حاصل آن ۶ برد بوده است.
مورینیو در ۲۰ بازی فصل جاری سری آ فقط ۲۹ امتیاز کسب کرد (۱.۴۵ امتیاز در هر بازی) در حالی‌که ده روسی تاکنون در ۷ بازی موفق به کسب ۱۸ امتیاز شده است. (۲.۵۷ امتیاز در هر بازی) رم با مورینیو در ۲۰ بازی آخر خارج از خانه خود در سری آ، آمار بسیار ضعیف ۳ برد، ۶ تساوی و‌ ۱۱ شکست را به ثبت رسانده بود در حالی‌که گرگ‌ها با ده‌روسی هر ۳ بازی خارج از خانه خود را با برد سپری
کرده‌اند.

رئال مادرید به باختن عادت ندارد
بر اساس داده‌های آماری، رئال مادرید مقابل والنسیا برای بیست و یکمین بازی متوالی در رقابت‌های لیگ موفق به کسب امتیاز شد و به عبارت دیگر شکست نخورد (15 پیروزی و ۶ تساوی). آخرین باخت کهکشانی‌ها در لالیگا به هفته ششم و شکست ۳-۱ آنها برابر اتلتیکومادرید باز می‌گردد. رئال مادرید در فصل 12/2011 و زمانی که تحت هدایت ژوزه مورینیو بود، در 23 بازی متوالی طی یک فصل شکستی را متحمل نشد (۲۰ برد و ۳ تساوی) که این، بهترین عملکرد کهکشانی‌ها در ۱۳ سال اخیر به حساب می‌آید. در صورتی که تیم کارلو آنچلوتی در دو بازی آتی خود شکست نخورد، به رکورد تیم ژوزه مورینیو خواهد رسید و در صورت تداوم این روند، می‌تواند خود به تنهایی رکورددار شود. سلتاویگو، اوساسونا و اتلتیک بیلبائو سه حریف بعدی رئال مادرید در بازی‌های لیگ خواهند بود.

وینیسیوس 250
وینیسیوس جونیور 25 ساله در بازی با والنسیا که با نتیجه 2-2 به پایان رسید به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید در تمامی رقابت‌ها رسید. این ستاره برزیلی که هر دو گل جدال تیمش با والنسیا را به ثمر رساند، از جولای ۲۰۱۸ برای کهکشانی‌ها توپ می‌زند و تا به این لحظه موفق به ثبت آمار ۷۳ گل و ۷۱ پاس گل شده‌ است.

دیاخابی 1 سال دور از میادین
مختار دیاخابی مدافع ۲۷ ساله و گینه‌ای والنسیا، ادامه فصل 24/2023 را از دست داد. او در جریان تساوی ۲-۲ خفاش‌ها مقابل رئال مادرید در لالیگا پس از برخورد اتفاقی با شوامنی به شدت مصدوم شد. باشگاه والنسیا، دررفتگی زانوی دیاخابی را تأیید کرد. او حداقل تا پایان فصل از میادین دور خواهد بود. پزشکان والنسیا به زودی در مورد نحوه درمان این بازیکن تصمیم گیری می‌کنند. عمل جراحی محتمل‌ترین گزینه است و گفته می‌شود ریکاوری این بازیکن حدود یک سال طول خواهد کشید.
ناراحتی شوامنی
پس از سوت پایان بازی و در حالی که بازیکنان و کادرفنی دو تیم بر سر تصمیمات داوری با یکدیگر درگیر شده بودند، اورلین شوامنی خود را از محل درگیری‌ها دور کرد و به شکلی که در تصویر می‌بینید، ناراحتی خود را از بابت مصدومیت دلخراش دیاخابی ابراز کرد. به گزارش مارکا، شوامنی در حالی به رختکن بازگشت که دائماً سر خود را به نشانه تأسف تکان می‌داد و بابت مصدومیت مدافع والنسیا عذرخواهی می‌کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی