صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

نمایش تیرانداز اروگوئه‌ای و امیدهای اینترمیامی برای قهرمانی

به دنیای سوارس خوش آمدید!

اگر اینترمیامی می‌خواهد مدعی جدی قهرمانی MLS تلقی شود، ده دقیقه ابتدایی دربی فلوریدا مقابل اورلاندو سیتی شاهد خوبی بود. نبوغ لیونل مسی نبود که میزبان را به برتری سریع دوگله رساند بلکه دو ضربه آخر مؤثر و برخاسته از سال‌ها گلزنی هم‌تیمی سابق او، لوییس سوارس این کار را کرد.
مسی البته همچنان وظیفه جلب توجه جهان به لیگ آمریکا و اینترمیامی را بر عهده دارد اما شاید مهاجم اروگوئه‌ای باشد که دیوید بکام را به آن جامی که آرزویش را دارد و از این تیم گران انتظارش می‌رود، می‌رساند. این بازی ۵ بر صفر تمام شد که پیروزی رکوردشکن در این دیدار حساس و نزدیک میان دو تیم و بزرگترین برد تاریخ اینتر میامی است؛ سوارس دو گل زد، دو پاس گل داد و روی هر پنج گل نقشی کلیدی داشت. این بازی به خوبی او را به هواداران که ابتدا انتقاداتی از او داشتند، معرفی کرد.
مسی بعد از بازی گفت: «برایش خیلی خوشحالم. من او را خوب می‌شناسم و همه می‌دانند چه کارهایی از او بر می‌آید. او همینطور است وقتی انتظار نداری مشکل بازی را حل می‌کند مثل این بازی با گل‌ها و پاس گل‌هایش.»
سوارس در دقایق سوم و دهم با همکاری جولین گرسل دروازه میهمان را باز کرد و بعد از نیم ساعت می‌توانست هت‌تریک کند اما فروتنانه به رابرت تیلور فرصت گلزنی داد. هت تریک می‌توانست قبل از پایان نیمه اول کامل شود که پرچم کمک داور اجازه نداد. شاید هواداران زیادی که پیراهن شماره ۱۰مسی و۹سوارس را به تن کرده بودند، حسرت می‌خوردند.
مدافعان اورلاندو به خشونت رو آوردند و نیمه اول با اسکورت مهاجم ۳۷ ساله از سوی هم‌تیمی‌ها تا رختکن به پایان رسید.
«سوارس بد» دیگر وجود ندارد و در این نیمه مشخص شد چرا شاید او مهم‌ترین خرید تیم باشد. او از گرمیو آمد تیمی که در یک فصل خاطره‌انگیز کاپیتانش بود، ۲۴ گل زد و ۱۷ پاس گل داد. گرمیو می‌توانست برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۹۶ قهرمان لیگ برزیل شود اما با دو امتیاز اختلاف نسبت به پالمیراس این فرصت از دست رفت.
اثرگذاری او آشکار بود مثل لیورپول یک دهه قبل. سوارس در لیگ برتر ۳۱ گل زد و تیم بی‌ادعای برندان راجرز می‌توانست به ناکامی طولانی قرمزها در لیگ برتر پایان دهد کاری که جانشین او، یورگن کلوپ در سال ۲۰۲۰ انجام داد.
در بارسلونا اطرافش را ستاره‌ها را گرفته بودند و سوارس شاید لازم نبود یک تنه تیم را جلو ببرد هرچند هواداران بارسا سال ۲۰۲۱ که با ۲۱ گلش اتلتیکومادرید را به قهرمانی لالیگا رساند، جای خالی‌اش را به خوبی احساس کردند.
به هر حال مثلث سابق نوکمپ، متشکل از سوارس، خوردی آلبا و در نهایت مسی، اینتر را به گل چهارم رساندند و دقایقی بعد سوارس به مسی پاس گل داد تا جشن پنج ستاره تیم تکمیل شود.
سوارس که گفته اینترمیامی آخرین تیم او قبل از بازنشستگی است، در دقیقه ۶۷ زمین را ترک کرد در حالی که هواداران ایستاده تشویقش می‌کردند.
در حالی که تأثیرگذاری ورود مسی در جلب توجهات نسبت به اینترمیامی و MLS غیرقابل انکار است و می‌تواند تیم بکام را به یکی از مدعیان قهرمانی لیگ آمریکا تبدیل کند اما شاید آخرین شلیک تیرانداز اروگوئه‌ای برای موفقیت تیم حیاتی باشد.
او بعد از بازی در حالی که به دوربین چشمک می‌زد، گفت: «امیدوارم هواداران میامی را باز هم خوشحال کنم.»

ZOOM
پست خاص پس از درخشش
لوییس سوارز پس از این بازی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «یک شب عالی در خانه»
در یکی از تصاویری که سوارز در این پست اینستاگرامی خود منتشر کرده است، می‌بینیم که در رختکن اینترمیامی، پیراهن‌های لیونل مسی، لوییس سوارز، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا در کنار هم قرار دارد. این تصویر مربوط به قبل از شروع بازی است و مشخص است که جای بازیکنان سابق بارسلونا در رختکن اینترمیامی در کنار همدیگر است.
لوییس سوارز بین سال‌های 2014 تا 2020 در بارسا حضور داشت و در آن سال‌ها با مسی، آلبا و سرخیو بوسکتس هم‌تیمی بود.

جستجو
آرشیو تاریخی