خبر

جام‌جهانی پاراوزنه‌برداری امارات؛
بختیار و امین‌زاده طلایی شدند
رقابت‌های جام‌جهانی پاراوزنه‌برداری به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است و محسن بختیار نخستین نماینده کشورمان در دسته ۵۹ کیلوگرم امروز به روی تخته رفت.
او در حرکت اول توانست وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را مهار کند. نماینده کشورمان در حرکت دوم با مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرم رکورد آسیا را شکست و توانست با این وزنه به مدال طلای مسابقات دست پیدا کند. بختیار در حرکت سوم خود از مهار وزنه ۱۹۸ کیلوگرم بازماند. مهدی صیادی و احمد امین‌زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم دیگر نمایندگان کشورمان  بودند که احمد امین‌زاده دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، با مهار وزنه‌های ۲۵۰، ۲۶۰ و ۲۶۷ کیلوگرم، با بهترین عملکردش که در تلاش سوم و با رکورد ۲۶۷ کیلوگرم بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. همچنین صیادی که در هانگژو نقره گرفته بود، با رکورد ۲۳۱ کیلوگرم به مقام چهارم رسید و از دستیابی به مدال باز ماند.
این مسابقات با حضور ۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور به میزبانی امارات از دهم تا چهاردهم اسفند برگزار می‌شود. پیکارهای فوق یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است. پس از این رویداد نمایندگان کشورمان، خردادماه در مسابقات جام‌جهانی گرجستان شرکت می‌کنند.


برتری فوتسالیست‌های ناشنوا برابر هلند
در اولین روز بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان در ترکیه، تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران با نتیجه شش بر صفر هلند را شکست داد. در این بازی علیرضا مختارآبادی (۲ گل)، حسین مصباحی، علی‌اکبر احمدوند، علی‌اصغر محبوبی و مصطفی حیدری هر کدام یک گل به ثمر رساندند. بازی‌های المپیک زمستانی ناشنوایان در شش رشته ورزشی فوتسال، اسکی، شطرنج، هاکی روی یخ، اسنوبورد و کریکت از شنبه ۱۲ اسفند آغاز شده است و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد. تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود روز دوشنبه ساعت ۱۸ مقابل ایتالیا صف‌آرایی خواهد کرد.


کوبیاک: پائز یک مربی متعهد است
میخال کوبیاک یکی از برترین ستاره‌های والیبال دنیا در یک دهه گذشته محسوب می‌شود؛ بازیکنی که با پیراهن تیم ملی لهستان بارها مقابل تیم ملی ایران بازی کرد. او سال‌ها در تیم پاناسونیک ژاپن که سرمربیگری آن را پائز بر عهده داشت بازی کرد. کوبیاک در خصوص پائز گفت: ما در تیم پاناسونیک قهرمانی‌های زیادی به‌دست آوردیم و یک فصل هم سه‌گانه را بردیم. پائز مربی بسیار متعهد و خوبی است و قطعاً به والیبال ایران کمک خواهد کرد. پائز همچنین با رزنده سال‌ها همکاری کرده و همانطور که گفتم به شخصه چهار سال با او کار کردم و می‌توانم بهترین اطلاعات را درباره او به شما منتقل کنم. پائز نه تنها متعهد است بلکه والیبال را به خوبی می‌شناسد و معتقدم که به شما کمک خواهد کرد. سخت نگیرید.

جستجو
آرشیو تاریخی