صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دربی منچستر؛ یونایتد، اتحاد را فتح می‌کند؟

سیتی در مسیر سه‌گانه

هواداران فوتبال امشب چشم به ورزشگاه اتحاد دارند جایی که دربی منچستر بین سیتی مدعی قهرمانی و رقیب  همیشگی‌اش، یونایتد که برای سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگد، برگزار می‌شود. هر دو وسط هفته قبل را با پیروزی در جام حذفی و صعود به یک چهارم نهایی پشت سر گذاشته‌اند، تیم پپ گواردیولا 6 بر 2 لوتون را ویران کرد و شیاطین سرخ با یک گل از سد ناتینگهام فارست گذشتند.
ارلینگ هالند با زدن پنج گل در کنیلورث رود پا جای پای یکی از اسطوره‌های یونایتد گذاشت و به جورج بست رسید که 54 سال قبل در یک بازی جام حذفی پنج گل زده بود. چهار گل اول او با پاس کوین دبروین به ثمر رسید و ماتئو کوواچیچ با گل ششم این جشن را کامل کرد. برنده سه‌گانه فصل قبل امسال هم در سه جبهه می‌جنگد.
سیتی که با یک امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول در رده دوم قرار دارد، بعد از آنکه روند 11 پیروزی‌اش مقابل چلسی متوقف شد، با دو پیروزی متوالی یک بر صفر برابر برنتفورد و بورنموث به آن واکنش نشان داد. شکست ناپذیری سیتی در اتحاد در رقابت‌های مختلف به 18 بازی رسیده و اگر این تیم امشب به گل برسد، با رکورد گلزنی در 55 بازی خانگی متوالی خودش برابر می‌شود که در سال‌های 2014-2012 به جای گذاشته شد. یک رکورد دیگر هم در دسترس است؛ سیتی می‌تواند برای اولین بار در لیگ برتر سه برد خانگی پیاپی برابر همسایه قرمزپوش به دست آورد.
منچستریونایتد در دو بازی آخرش در زمین سیتی در لیگ برتر 10 گل خورده اما چهارشنبه شب دروازه‌شان را بسته نگه داشتند و با گل کاسمیرو به دیدار مرحله بعد با لیورپول رسیدند. البته آنها در بازی آخرشان در لیگ 2 بر یک به فولام باختند تا تیم اریک تن هاخ دهمین باخت این فصل را بعد از دوران کوتاه ثبات و نتایج خوب متحمل شود.
یونایتد در حال حاضر ششم است اما با استون ویلای رده چهارمی که آخرین سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرد، هشت امتیاز فاصله دارد. تیم تن هاخ اگرچه در این بازی دست پایین است-به خصوص بعد از باخت 3 بر صفر مهرماه- اما در شش بازی خارج از خانه‌اش در سال 2024 شش برد داشته و همراه با بازی استون ویلا-لیورپول هیچ مسابقه‌ای در لیگ برتر به اندازه دربی منچستر با برد میهمان به پایان نرسیده است.
اخبار تیمی
برد درخشان مقابل لوتون کاملاً لذت‌بخش نبود چون جک گریلیش که تازه از مصدومیت برگشته بود، در نیمه اول مجبور به ترک زمین شد و گواردیولا بعد از بازی گفت با آسیب‌دیدگی دوباره کشاله ران دربی منچستر را از دست می‌دهد. او به همراه یوشکو گواردیول، دو نگرانی مربی سابق بارسلونا برای هفته‌های پیش رو هستند. ادرسون، روبن دیاز، رودری و فیل فودن که تمام بازی لوتون را روی نیمکت بودند، به ترکیب اصلی بر می‌گردند.
در حالی که میزبان فقط دو مصدوم برای این بازی دارد، میهمان با مشکلات زیادی در این زمینه درگیر است، میسون ماونت، لیساندرو مارتینس، لوک شاو، آرون وان بیساکا، هری مگوایر، راسموس هایلان، تایرل مالاسیا و آنتونی مارسیال قطعاً به این بازی نمی‌رسند. هواداران نگران بودند کاپیتان برونو فرناندز که در بازی در زمین ناتینگهام آسیب جزئی دید به این بازی نرسد. تن هاخ که خواهان عذرخواهی باشگاه لندنی شده، امیدوار است رافائل واران هم شرایط بازی را به دست آورد بعد از آنکه برای حضور 90 دقیقه‌ای در جام حذفی جنگید.

جستجو
آرشیو تاریخی