صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اگر به جادو کردن بود، هند قهرمان جام جهانی می‎شد

طاهری: دوست دارم نکونام و خطیر قهر بمانند

زمان ساپینتو خوب بازی می‌کردیم، اما قهرمان نشدیم

 

مهدیه دریابیگی
خبر نگار
خیلی‌ها معتقد بودند استقلال اگر بتواند سپاهان را شکست بدهد به جای سه امتیاز انگار نه امتیاز کسب کرده است، ضمن اینکه کار رقبا را سخت‌تر خواهد کرد. استقلال اما توانست به این مهم برسد و با شکست سپاهان هم صدرنشین ماند هم برای خود در صدر حاشیه امنیت ایجاد کرد. استقلال تاکنون در تهران نباخته و همچنان این رکورد خود را مقابل هوادارانش ادامه می‌دهد. البته استقلال قبل از اینکه در دربی حضور پیدا کند باید دو بازی انجام دهد. استقلال در لیگ برتر میهمان تیم ته جدولی استقلال خوزستان است و در جام حذفی هم باید به مصاف تیم نویدکیا برود. در این میان هم نکونام و خطیر که تا پیش از این علیه هم صحبت می‌کردند پرچم صلح موقت را بالا بردند و آتش‌بس اعلام کردند. نکونام برای اینکه علیه مدیریت صحبت نکند، نوازی را به نشست خبری می‌فرستد و همچنان سعی می‌کند با سکوت خود تیم استقلال را در آرامش نگه دارد تا در ادامه بتواند تیمش را به سکوی قهرمانی نزدیک کند. در خصوص بازی استقلال مقابل سپاهان و همچنین آتس‌بس موقت خطیر و نکونام با بیژن طاهری سرپرست سابق استقلال همکلام شدیم.

‌استقلال توانست سپاهان را در تهران شکست دهد، در خصوص این بازی صحبت می‌کنید؟
استقلال از همان ابتدای فصل انسجام داشت. شاکله تیم حفظ شده بود و اکثر بازیکنان طی این دو سال اخیر در کنار هم بازی کردند و همین مسأله باعث انسجام تیمی شده بود. کادر فنی تیم استقلال هم به خوبی روی نقاط ضعف تیم کار کرده بودند و همین نکته مهم باعث شده تا استقلال در کورس قهرمانی باقی بماند.
‌پس شما معتقد هستید استقلال به انسجام تیمی رسیده است؟
بله، تیمی که نزدیک هفتاد دقیقه می‌تواند مقابل سپاهان از گل خود محافظت کند یعنی انسجام دارد و برای کارهای تاکتیکی تیم برنامه دارد.
‌اما عده‌ای معتقد هستند که استقلال برخلاف نتایج خوبی که می‌گیرد خوب بازی نمی‌کند!
زمان ساپینتو استقلال خوب بازی می‌کرد، اما بعد از شکست در دربی 101 دو جام از دست داد و قهرمان نشد. چه فایده دارد خوب بازی کنی اما قهرمان نشوی. به نظرم مهم نتیجه گرفتن و قهرمانی است و شادی دل هواداران. چون آدم‌ها می‌آیند و می‌روند، این تیم استقلال است که مهم است و باید برای نتیجه گرفتنش تلاش کرد.
‌به نظر می‌رسد فعلاً بین نکونام و خطیر هم آتش‌بس اعلام شده است. نکونام در نشست‌های خبری شرکت نمی‌کند که علیه خطیر صحبت نکند.
دوست دارم خطیر و نکونام همینطور با هم قهر بمانند. آشتی این دو نفر فقط دودش در چشم هوادار می‌رود. امیدوارم تا آخر فصل خطیر و نکونام همنیطور قهر باشند.
‌تا پیش از این گفته شد که باید یک نفر از این دو نفر حذف شود وگرنه استقلال ضربه می‌خورد، نظر شما چیست؟
نیازی به حذف نیست این دو نفر قهر باشند به نفع استقلال و تماشاگر است. همان‌طور که گفتم آدم‌ها می‌آیند و می‌روند مهم این است که تیم استقلال نتیجه بگیرد و دل هواداران شاد شود.
‌نکته دیگر که این روزها باعث حاشیه در لیگ شده موضوع جادوگری است که پرسپولیسی‌ها مطرح کردند!
پرسپولیسی‌ها همینطور هستند هر وقت امتیازی عقب می‌افتند از این بحث‌ها راه می‌اندازند. طی دو سال اخیر خدا می‌داند که چقدر از این تیم حمایت شد. من پارسال در استقلال بودم و با چشم خودم حمایت‌ها را دیدم. استقلال هیچ وقت و در هیچ دوره‌ای دنبال این حرف‌‌ها نبوده است اما برعکس تیم پرسپولیس همیشه با شایعه کردن چنین مباحثی سعی می‌کند اختلاف امتیازش را جبران کند. اگر جادو درست بود الان باید تیم هند قهرمان جام جهانی می‌شد.
‌پس شما اصلاً به بحث جادوگری اعتقادی ندارید؟
به هیچ وجه اعتقاد ندارم. اصلاً هیچ تیمی با چنین مسأله‌ای نمی‌تواند نتیجه بگیرد. شما نگاه کنید الان همین بحث آب مسمومی که چند سال پیش در مورد سپاهان راه افتاد معلوم شد که دروغ بوده و خودشان این کار را انجام داده‌اند. راه انداختن این مسائل درست نیست.
‌فصل پیش ساپینتو نمی‌توانست مسائل حاشیه‌ای را مدیریت کند، اما خیلی‌ها رمز موفقیت نکونام را در این مسأله می‌دانند که کسی نمی‌تواند به او رکب بزند.
دقیقاً همینطور است. نکونام سال‌ها در این لیگ کار کرده و تمام مسائل حاشیه‌ای آن را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند مدیریت کند.
‌استقلال در لیگ برتر بازی با استقلال خوزستان را در پیش دارد و در جام حذفی هم باید به مصاف مس رفسنجان برود. در خصوص این دو بازی صحبت می‌کنید؟
دو بازی سخت پیش روی استقلال است. بازی جام حذفی که جای اشتباه ندارد و خیلی خطرناک است، از طرفی هم در لیگ تیم استقلال خوزستان زخم خورده است و گرفتن امتیاز از این تیم سخت خواهد بود. امیدوارم استقلال با شکست این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی موفق باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی