صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

واژیر؛ بهترین شیرجه‌روی آسیا شد
سام واژیر با ۵ مدال رنگارنگ برترین شیرجه‌روی جوان در مسابقات رده‌های سنی آسیای فیلیپین شد.
یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا 7 تا 19 اسفند سال 1402 در شهر کلارک فیلیپین برگزار ‌شد که رقابت‌های شیرجه دیروز به پایان رسید.
تیم شیرجه ایران با ترکیب 5 نفره راهی مسابقات شد که در پایان 6 مدال رنگارنگ گرفت. سام واژیر پدیده شیرجه ایران که مدتی است تمریناتش را در کانادا انجام می‌دهد با هماهنگی فدراسیون در این مسابقات حاضر شد و 2 مدال شیرجه هماهنگ و سه مدال انفرادی؛ دو مدال طلا و یک نقره در ماده انفرادی و یک نقره و یک برنز در ماده شیرجه هماهنگ گرفت.
کمیته فنی شیرجه آسیا در پایان رقابت‌ها شیرجه‌روی جوان و آینده‌دار ایران را به عنوان بهترین شیرجه‌روی یازدهمین دوره مسابقات رده‌های سنی آسیا انتخاب کرد و در مراسم اختتامیه با حضور فریدالدین فتاحیان مدیر اجرایی فدراسیون ورزش‌های آبی آسیا از او تقدیر کرد.


درخشش پشتوانه‌های شنای ایران در قاره کهن
امیدوار به آینده
شناگران ایران در یازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا موفق به کسب یک مدال طلا، ۴ نقره و ۷ برنز شدند و رکورد مدال‌آوری در این مسابقات را شکستند. مسابقات شنا یازدهمین دوره قهرمانی جوانان آسیا از ۷ اسفند در فیلیپین آغاز و تا شامگاه ۱۰ اسفند پیگیری و به پایان رسید. تیم ملی شنای ایران متشکل از ۱۴ شناگر راهی این مسابقات شده بود. نمایندگان ایران در این رقابت‌ها موفق به کسب ۱۲ مدال رنگارنگ شدند. حاصل کار شناگران ایران در این مسابقات یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۷ نشان برنز بود که این تعداد کسب مدال، رکوردی جدید برای ایران در تاریخ این رشته ورزشی به حساب می‌آید. همچنین ملی‌پوشان ایران در این مسابقات ۳ بار رکورد ملی و ۱۱ بار رکورد رده‌های سنی را جابه‌جا کردند.


۸ پاراوزنه‌بردار آماده حضور در
جام جهانی امارات
جام‌جهانی پاراوزنه‌برداری فزاع امارات از دیروز آغاز شد و تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان با 8 وزنه‌بردار به عنوان یکی از مدعیان در این رویداد شرکت می‌کند. در این رقابت‌ها ۱۸۳ ورزشکار (۱۰۷ مرد و ۷۶ زن) از ۳۲ کشور جهان حضور دارند و تا ۱۴ اسفند ماه ادامه دارد. این مسابقات یکی از رویدادها در مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به شمار می‌رود و از این منظر دارای اهمیت است. از ایران محسن بختیار در دسته ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری ‌دسته ۶۵ کیلوگرم، روح‌الله رستمی‌ دسته ۸۰ کیلوگرم، سیدحامد صلحی‌پور دسته ۹۷ کیلوگرم، علی‌اکبر غریب‌شاهی و سامان رضی ‌دسته ۱۰۷ کیلوگرم و احمد امین‌زاده و مهدی صیادی ‌دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با هدایت حسین توکلی به عنوان سرمربی در این رویداد حضور دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی