صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

بخشش گرایی و دردسرهای انتخابی در وزن 77 کیلوگرم

کاپیتان پرهزینه

محسن وظیفه
روزنامه نگار

چهارشنبه هفته قبل اتحادیه جهانی اعلام کرد؛ محرومیت محمدعلی گرایی از حضور در میادین کشتی بخشیده شد. محمدعلی گرایی در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی صربستان همزمان با کشتی برادرش محمدرضا مقابل حریف ژاپنی از کوره در رفت و از جایگاه تماشاگران بطری آب معدنی را به روی تشک پرتاب کرد. اقدامی که با واکنش تماشاگران حاضر در سالن و همچنین رسانه‌های وابسته به اتحادیه جهانی روبه‌رو شد.
بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی جهان، اتحادیه جهانی به این ماجرا واکنش نشان داد و علاوه بر جریمه نزدیک به 500 میلیون تومان، یک سال هم محمدعلی گرایی را محروم کرد. این تصمیم اتحادیه جهانی باعث می‌شد تا گرایی شانس حضور در المپیک را از دست بدهد اما بعد از اعلام رأی؛ فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این محرومیت را کاهش بدهد که در نهایت با پرداخت هفت هزار فرانک جریمه نقدی به اتحادیه جهانی گرایی را به کشتی فرنگی برگرداند اما حالا بازگشت گرایی شاید یک دردسر شیرین و مهم برای کادرفنی باشد که چطور از این کشتی‌گیر باید استفاده کند؟
پرتاب بطری از سوی گرایی 500 میلیون تومان هزینه روی دست فدراسیون کشتی گذاشت اما علاوه بر این جریمه نقدی، استفاده از گرایی آن‌هم در شرایطی که نیمی از مسیر چرخه پشت سر گذاشته شده و او در این چرخه غیبت داشته به یک دردسر برای کادرفنی تبدیل می‌شود.
محمدعلی گرایی در سال‌های شاید خیلی نتیجه دلخواه مربیان تیم ملی را نتوانسته بگیرد که مهم‌ترین آن‌ هم در آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان بود اما با این‌حال چه کسی می‌تواند توانایی این کشتی‌گیر را زیر سؤال ببرد؟ محمدعلی گرایی به همراه برادرش تکنیک‌هایی را در کشتی فرنگی اجرا کردند که کل دنیا را مبهوت خود کردند. به همین دلیل هم کادرفنی نمی‌تواند از کنار نام محمدعلی به همین سادگی عبور کند اما در کنار این کشتی‌گیر باتجربه و توانمند تیم ملی کشتی فرنگی از یک جوان بااخلاق هم سود می‌برد. امین کاویانی‌نژاد که در بازی‌های آسیایی هانگژو در وزن 77 کیلوگرم به روی تشک رفت، عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت و در فینال هم با نتیجه یک بر یک مساوی مغلوب مخموداف قرقیزستانی که قهرمان جهان و المپیک در این وزن است، شد. تا قبل از بازگشت محمدعلی همه نگاه‌ها به سوی امین بود و اعتقاد داشتند که امین می‌تواند مهره اصلی تیم ملی در این وزن باشد و سهمیه المپیک را هم بگیرد اما حالا با بخشش محرومیت گرایی کادرفنی باید دنبال راهکاری باشد که گرایی را وارد چرخه انتخابی تیم ملی کند. 77 و 87 کیلوگرم دو وزنی هستند که تیم ملی کشتی فرنگی هنوز نتوانسته در آن سهمیه المپیک را بگیرد و همین یک مشکل است، گرایی و یا کاویانی‌نژاد باید اواخر فروردین سهمیه المپیک را بگیرند اما کادرفنی چگونه می‌خواهد از بین این دو نفر یکی را برای گزینشی آسیایی انتخاب کند.
کشتی‌گیرانی که در جهانی صربستان حضور داشتند به مرور وارد چرخه انتخابی شدند و آخرین انتخابی مهم قبل از سال هم در یاشاردوغو ترکیه برگزار می‌شود اما کادرفنی امکان این‌که بخواهد در این وزن محمدعلی گرایی را هم اضافه کند، ندارد. این غیبت باعث می‌شود او یک قدم عقب‌تر باشد. البته هنوز از وضعیت آمادگی محمدعلی هم نمی‌توان اطلاع دقیقی داشت و باید در اردو حاضر شود و بعد کادرفنی ببیند که در این وزن چه باید کند.

جستجو
آرشیو تاریخی