صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی و یک - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

جامعه ورزش، همراه با آرمان‌های انقلاب

مطالبه‌ای به نام توسعه ورزش کشور

 

انتخابات

جامعه ورزش کشور همواره طی چهار دهه اخیر، همسو با آحاد مختلف مردم، نقش مهمی در اتفاقات تاریخی ایران اسلامی داشته است. روز گذشته (جمعه) نیز و در رأی‌گیری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، این امر مهم بار دیگر به اثبات رسید و اهالی ورزش کشور با حضور گرم خود، عهد و پیمان مجددی با رهبر انقلاب بستند.
با تصمیم و پیگیری وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی؛ میعادگاه خانواده ورزش برای حضور در انتخابات دیروز بود. در همان نخستین دقایق و حتی پیش از اینکه صندوق آرا به سالن افراسیابی آورده شود، مسئولان ورزش کشور با حضور در ورزشگاه شیرودی، آماده ادای دین خود به ایران اسلامی بودند.
کیومرث هاشمی وزیر ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت، مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارتخانه، علی جوادی مدیرکل ورزش استان تهران، جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی از جمله مهدی تاج فوتبال، آرش میراسماعیلی جودو، سیدحسن طباطبایی کاراته، علیرضا سهرابیان قایقرانی، زهرا درگاهی ژیمناستیک، مرتضی قربانی تیراندازی، جواد داوری بسکتبال، امیر عزیزی‌پور اسکواش، عباس نظریان اسکی، غلامرضا شعبانی‌بهار تیروکمان، مازیار ناظمی موتورسواری و اتومبیلرانی و حمید عزیزی گلف از جمله رؤسای حاضر در سالن شهید افراسیابی بودند.
 به این جمع باید علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال تهران، علیرضا پسندیده سرپرست دفتر حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون روستایی، محمدرضا داورزنی رئیس پیشین فدراسیون والیبال، حسین خبیری مدیرعامل باشگاه خیبر و عضو پیشین هیأت مدیره پرسپولیس، علی سلطان‌پور سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد، مجید زارعیان سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال، محسن خمارلو مدیر مجموعه ورزشی شیرودی، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال، میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیأت تهران، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته، بهنام محمودی کاپیتان سابق تیم ملی والیبال، حسین شمس سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتسال و جمع کثیری از مربیان، قهرمانان، داوران و مسئولان را اضافه کرد.
حتی تنی چند از رؤسای فدراسیون‌ها همچون سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و نایب قهرمان المپیک لندن، بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی و محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون نیز وقتی به سالن افرسیابی رسیدند، صندوق‌های سیار جمع شده بود و این سه مدیر با حضور در محل دیگری، آرای خود را به صندوق انداختند. جدا از این فهرست بلندبالا، مسأله مهم این است که جامعه ورزش بار دیگر همراه با آحاد مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کرده و به وظیفه خود به خوبی جامه عمل پوشاندند.

وزیر ورزش و جوانان:
مجلس می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند
کیومرث هاشمی پس از حضور در ورزشگاه شیرودی که محل تجمع جامعه ورزش کشور برای رأی دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، اظهار داشت: از خانواده رسانه ممنونم که امروز حضور مردم و جامعه ورزش را انعکاس می‌دهند. این برای نخستین بار است که جامعه ورزش یک صندوق اختصاصی دارد. وی افزود: هر رأی، پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب خواهد بود و این حضور پُررنگ می‌تواند به ایران قوی منتهی شود. در تمامی انتخابات گذشته و حال حاضر، مردم ایران حضور پرشوری داشتند و مسأله فوق نشانگر این است که نظام ما با اقتدار عمل می‌کند. مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، بیان کرد: جامعه ورزش مثل همیشه کنار مردم هستند و از همه اهالی ورزش تشکر می‌کنم که در این روزها مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند. به امید خدا این رأی‌ها موجب خشنودی مقام معظم رهبری، شهدا و افرادی باشد که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند. وزیر ورزش در خصوص خواسته جامعه ورزش از نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان، دو وظیفه دارند که یکی قانونگذاری و دیگری نظارت است و در قانونگذاری می‌توانند در توسعه کلان ورزش، کمک کنند. اگر نماینده‌ای نگاه ورزشی‌تری داشته باشد، قطعاً به توسعه ورزش کمک می‌کند. در گذشته هم نگاه خوب بوده اما امیدوارم افرادی که راه پیدا می‌کنند، بهتر از گذشته نگاه و تلاش داشته باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک:
مردم ایران، همراه نظام هستند
 محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک پس از حضور در ورزشگاه شیرودی که محل تجمع جامعه ورزش کشور برای رأی دادن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، اظهار داشت: من اینجا رأی ندادم و در نزدیک خانه خودم رأی دادم. به ورزشگاه شهید شیرودی آمدم تا کنار ورزشکاران و ورزش‌دوستان باشم و به این حضور خودم افتخار می‌کنم. دوست داشتم اولین کسی باشم که رأی بدهم و در حال‌حاضر از این موضوع خوشحال هستم. وی در خصوص تصمیم وزارت ورزش مبنی بر انتخاب کردن مجموعه شیرودی برای رأی دادن جامعه ورزش، گفت: پیشنهاد خودم بود که اینجا را برای رأی دادن ورزشکاران انتخاب کنیم که خوشبختانه مورد استقبال وزیر ورزش قرار گرفت. رئیس کمیته ملی المپیک، بیان کرد: خیلی دوست داشتم ورزشکاران کنار هم جمع شوند و شور نشاط ورزشی به چشم بیاید. خوشبختانه این حرکت خوبی بود و امیدوارم در سال‌های بعد هم تکرار شود. امیدوارم تمامی رؤسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران رشته‌های مختلف در این انتخابات شرکت کنند. همه می‌دانیم که در ورزش، ارگان‌های مختلف با رأی انتخاب می‌شوند و اهمیت این مسأله را می‌دانیم. خسروی‌وفا با بیان اینکه مردم، همراه نظام هستند، گفت: در ۲۲ بهمن که دیگر رأی در کار نبود نیز مردم، حضوری چشمگیر داشتند و ثابت کردند که پای نظام هستند.

رئیس فدراسیون اسکواش:
مجلس جدید نگاه ویژه‌ای
به ورزش داشته باشد
 امیر عزیزی‌پور رئیس فدراسیون اسکواش پس از حضور در ورزشگاه شیرودی، محل رأی‌گیری جامعه ورزش برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: شرایط بسیار خوبی است که امروز تمام خانواده بزرگ ورزش در ورزشگاه افراسیابی برای شرکت در انتخابات دور هم جمع شده‌اند و در کنار آن به وظیفه شرعی خود نیز عمل می‌کنند. وی افزود: زمانی که قانونگذاری در مجلس اتفاق می‌افتد باید نگاه ویژه‌ای به ورزش شود و خانواده اسکواش به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ورزش به دنبال افزایش بودجه است و علاوه بر آن دسترسی آسان به برخی خواسته‌ها و امکانات که در حال حاضر دغدغه فدراسیون‌هاست، از دیگر مطالبات جامعه ورزش و ما است.
رئیس فدراسیون اسکواش تأکید کرد: امیدوارم مجلس جدید نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال:
مجلس جدید به ورزش کمک کند
مهدی تاج در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تأکید کرد: این حضور در ساعات ابتدایی به گونه‌ای بود که مجبور شدیم در صف منتظر بمانیم تا رأی خود را به صندوق بیندازیم. وی ادامه داد: کار خوبی بود که برای ورزشکاران و جامعه ورزش فضایی در نظر گرفته شد، در همین ساعات ابتدایی شاهد بودیم خیلی از چهره‌های ورزشی خود را به ورزشگاه شهید شیرودی رسانده و نقش خود را ایفا کردند. از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم با تصمیم‌های لازم ورزش را کمک کنند تا بتوانیم در مسیر رشد و پشیرفت حرکت‌مان را ادامه دهیم. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتظارات خود از نمایندگان یادآور شد: در برنامه هفتم موضوع حق پخش دیده شده و باید تسریع شود، از سویی دیگر چانه ورزش را کم گرفتند و این نیاز به تلاش برای رفع آن دارد. در همه ورزش‌ها و از جمله فوتبال همین مشکل دیده می‌شود.  تاج گفت: با همه این شرایط نتایج راضی‌کننده‌ای گرفتیم اما از مجلس انتظار داریم این موضوع در مجلس و با حضور ورزشی‌ها برطرف شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش:
تا پای جان بر اصول و آرمان های نظام ایستاده ایم
سیدمحمدشروین اسبقیان با حضور در سالن افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی محل صندوق اختصاصی جامعه ورزش و جوانان در تهران، گفت: شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را یک تکلیف دینی می‌دانم.
وی ادامه داد: با تدبیر وزیر ورزش و جوانان، خانواده ورزش از ساعات اولیه در مجموعه افراسیابی حاضر شدند و رأی خود را به صندوق انداختند. امروز عهد و پیمان مجددی با شهدا، امام شهدا و رهبر انقلاب بستیم که تا پای جان، بر اصول و آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد.
معاون وزیر ورزش و جوانان، گفت: از ساعات اولیه خانواده ورزش پای صندوق حاضر شده‌اند و این حضور بسیار با شور و پرنشاط است.

جستجو
آرشیو تاریخی