صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سی - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سی - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

گل یخ

 

گل: گئورگی گولسیانی(8 – پنالتی)
داور:  علی صفایی
کمک‌ها:  علیرضا ایلدروم، حمیدرضا افشون
اخطار: مهرزاد رضایی، فردین یوسفی، محمدحسین اسلامی، کمال کامیابی‌نیا و شایان مصلح (ذوب‌آهن)علی نعمتی و عبدالکریم حسن (پرسپولیس)
اخراج: محسن آذرباد(54)
ترکیب ذوب‌آهن:  محسن فروزان، امیرحسین جدی (چاپرادزه- 78)، محمد قریشی، محمدجواد محمدی (امید لطیفی- 78)، پوریا آریاکیا (محمدحسین اسلامی- 56)، محسن آذرباد، فریبرز گرامی، مجید علیاری (احمد شریعت‌زاده -78)، شایان مصلح، مهرداد رضایی و فردین یوسفی (کمال کامیابی‌نیا -88)
سرمربی:  محمد ربیعی
ترکیب پرسپولیس:  امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی (فرشاد فرجی- 66)، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی (عبدالکریم حسن- 57)، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی (اوستون اورونوف - 66)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (محمد خدابنده‌لو -90) و عیسی آل‌کثیر(وحید امیری 90)
سرمربی: اوسمار لوس‌ویرا
در کمال تعجب اوسمار به غیر از عیسی آل‌کثیر که البته حضورش در میدان قابل پیش‌بینی بود به بقیه بازیکنان جدید میدان نداد اما سرخ‌ها با اشتیاق زیادی برای گلزنی بازی را آغاز کردند.
دقیقه 2 بازی دومین حرکت مهدی ترابی به سمت دروازه حریف با پاس به جلوی او همراه شد اما در نهایت منجر به ضربه به دروازه نشد. در جواب این حمله ذوب‌آهن با ارسال محمدی و ضربه سر آذرباد موقعیت گل ساخت که رفیعی در دو مرحله موفق شد توپ را مهار کند.
ریتم سریع بازی در دقایق ابتدایی ادامه یافت و پرسپولیس در دقیقه 6 با حرکت ترکیبی خوب از چپ و ارسال نعمتی شانس دستیابی به گل داشت که عالیشاه نتوانست ضربه نهایی را وارد دروازه کند و در ادامه ضربه دانیال هم گل نشد.
حاصل این حمله یک کرنر بود که در نهایت منجر به پنالتی برای پرسپولیس شد. در صحنه ارسال کرنر، علیاری بدون توپ روی گولسیانی خطا کرد و داور بلافاصله و با قاطعیت نقطه پنالتی را نشان داد.
گولسیانی خودش پشت توپ ایستاد و در دقیقه 8 با یک ضربه چیپ فروزان را مغلوب کرد تا تیمش خیلی زود جلو بیفتد.
در واکنش به این گل ذوب‌آهن در دقیقه 15 با ارسال ضربه کرنر و ضربه سر گرامی تا آستانه گلزنی پیش رفت اما سرخ‌ها خوش‌شانس بودند که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.
بعد از این 15 دقیقه هیجان‌انگیز بازی به شکل عجیبی افت کرد و شرایط جوی و زمین لغزنده باعث شد کیفیت بازی بشدت پایین بیاید.
ذوب‌آهن در دقایق 35 و 40 دو شانس نصف و نیمه با آریاکیا داشت که ضربات او دقیق نبود و شدت لازم را نداشت.
پرسپولیس هم در دقیقه 45 با پاس عمقی صادقی شانس گل دیگری خلق کرد که آل‌کثیر در مواجهه با فروزان ناکام ماند و بازی بعد از سه دقیقه وقت اضافه با همان برتری یک گله میهمان پایان یافت.
ریتم بازی در شروع نیمه دوم هم ناامیدکننده بود تا اینکه در دقیقه 54 خطای شدیدی آذرباد و اخراج مستقیم او شرایط را برای میزبان سخت‌تر کرد.
بعد از این اتفاق و تغییرات صورت گرفته در هر دو تیم پرسپولیس در دقیقه 60 با فرار آل‌کثیر و پاس عرضی او صاحب موقعیت شد اما ترابی نتوانست توپ را از فروزان عبور دهد.
با برتری پرسپولیس این تیم موقعیت‌های زیادی خلق کرد. دقیقه 66 آل‌کثیر به پاس به جلوی ترابی نرسید، دو دقیقه بعد ترابی در موقعیت عالی پاس نداد و شوت زد که فروزان این توپ را مهار کرد. دقیقه 72 سانتر عبدالکریم با ضربه نهایی عالیشاه همراه شد اما این توپ هم گل نشد. 5 دقیقه بعد شوت فنی عالی ترابی را باز هم فرزوان گرفت. یک دقیقه بعد از آن نیز اوررنوف نتوانست پاس عبدالکریم را گل کند.
بعد از این موقعیت‌ها ربیعی سه تغییر دیگر در تیمش انجام داد تا شرایط برای میزبان کمی بهتر شود اما پرسپولیس که برای گلزنی بی‌تابی می‌کرد دوباره به موقعیت‌هایی دست یافت. ابتدا شوت عالیشاه را فروزان مهار کرد و دقیقه 89 بهترین موقعیت را اورونوف از دست داد. او در این صحنه می‌توانست به آل‌کثیر پاس بدهد اما ضربه نهایی را زد که بدشانس بود و گل نشد.
پرسپولیس در دقیقه ششم وقت‌های تلف شده با فرار اورونوف صاحب یک موقعیت عالی دیگر گلزنی شد که تعارف ترابی و امیری این موقعیت عالی را هم به باد داد تا این تیم با همان گل برنده باشد و 36 امتیازی شود.

ZOOM

اوستون اورونوف همانی بود که شنیده بودیم
با احتساب دقایق تلف شده چیزی حدود 40 دقیقه زمان داشت تا خودی نشان دهد. با اینکه شرایط زمین فولادشهر چندان جالب نبود اما حرکات پا به توپ و تکنیکش در فضاهای محدود به چشم آمد تا مشخص شود همانی که در تمرینات از او گفته بودند هست و اوسمار می‌تواند به او دل ببندد. البته اوستون بدشانس بود که موفق به گلزنی نشد اما از فرم حرکات پا به توپ و ضرباتی که می‌زد مشخص بود چه کیفیتی دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی