صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

 

قهرمان مسابقات اسکواش جایزه بزرگ دختران کشور مشخص شد
رقابت‌های اسکواش جایزه بزرگ زنان کشور با عنوان گیلان کاپ، دیروز با قهرمانی فرشته اقتداری در رشت پایان یافت. در این دوره از رقابت‌ها، ۲۷ بانوی ورزشکار زبده این رشته از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که به صورت حذفی در خانه اسکواش گیلان در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند. در دیدار پایانی این مسابقات، فرشته اقتداری برابر حریفش به برتری رسید و عنوان قهرمانی مسابقات جایزه بزرگ اسکواش بانوان کشور را به خود اختصاص داد.  آیلی نیری از استان فارس نایب قهرمان این مسابقات شد و نگین سلطانی از گلستان و فاطمه فلاحتی از یزد هم به طور مشترک مقام سوم رقابت‌های اسکواش جایزه بزرگ بانوان کشور را کسب کردند.
 

صعود ملی‌پوشان تنیس روی میز در رنکینگ جدید
 اولین رتبه‌بندی بازیکنان تنیس روی میز بعد از پایان رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان در کره جنوبی منتشر شد. طبق اعلام فدراسیون جهانی، تمامی پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان صعودی قابل توجه در رنکینگ داشتند. راکت به دستان مردان ایرانی بعد از اولین صعود به جمع 16 تیم برتر دنیا با ارتقا رنکینگ مواجه شدند و نوشاد عالمیان نفر اول ورزشکاران ایرانی در رنکینگ با یک پله ارتقا در جایگاه 50 دنیا قرار گرفت. امیرحسین هدایی دومین ورزشکار ایرانی در رنکینگ با سه پله صعود جایگاه 119 دنیا را به خود اختصاص داد و نیما عالمیان با کسب 78 امتیاز با صعودی 59 پله‌ای در جایگاه 181 دنیا قرار گرفت. در بخش دختران هم، ندا شهسواری با 321 پله صعود جایگاه 374 دنیا و مهشید اشتری با 263 پله صعود جایگاه 448 دنیا را به خود اختصاص داد. شیما صفایی هم با 265 پله صعود در  جایگاه 449 دنیا قرار گرفت.
 

برنز شیرجه‌روها در شیرجه هماهنگ
در دومین روز از مسابقات شیرجه قهرمانی رده‌های سنی آسیا، سام واژیر و کیومرث اصلانی موفق به کسب مدال برنز شیرجه هماهنگ از سکو شدند. در دومین روز از مسابقات شیرجه رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا نمایندگان شیرجه ایران در ماده‌های تخته سه متر انفرادی و شیرجه هماهنگ از سکو با حریفان آسیایی خود به رقابت پرداختند. ابتدا آیدین نصرتی و صدرا علیزاد منصور در تخته سه متر انفرادی رده سنی ۱۲تا۱۳ سال با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند که نصرتی در تخته سه متر در جایگاه ششم قرار گرفت و صدرا علیزاد منصورهم هفتم شد. در ادامه دو ملی پوش شیرجه ایران سام واژیر و کیومرث اصلانی در شیرجه هماهنگ از سکو کار خود را شروع کردند. این دو شیرجه روی ایران که در روز نخست مسابقات مدال نقره شیرجه هماهنگ از تخته سه متر را کسب کرده بودند یک بار دیگر موفق به کسب مدال شدند. واژیر و اصلانی در شیرجه هماهنگ از سکو با نمایش یک عملکرد خوب پس از رقبای خود از کشورهای چین و ویتنام بر سکوی سوم این ماده ایستادند تا با این نتیجه سومین مدال تیم شیرجه ایران در این مسابقات برنزی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی