صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نبرد مرگ و زندگی در ایتالیا برای تصاحب سهمیه پاریس

موسوی جا مانده از پرواز «بوستو آرسیتسیو»

فائزه زمانی
روزنامه نگار

نبرد مرگ و زندگی برای تصاحب سهمیه المپیک بین بوکسورها تا 4 روز دیگر در سرزمین سزارها شروع می‌شود.
با اتمام مسابقات سهمیه قاره‌ای در تمام قاره‌ها و توزیع 8 سهمیه در هر وزن، حالا بوکسورها تنها از 2 راه می‌توانند خود را به مرزهای پاریس برسانند. اولین میدان، مسابقات انتخابی ایتالیا است که 4 روز دیگر در بوستو آرسیتسیو برگزار خواهد شد؛ مسابقاتی که 4 بوکسور راه یافته به نیمه‌ نهایی بلیت پاریس را رزرو خواهند کرد. طبق شنیده‌ها این مسابقه با مسابقات جهانی دیگر یک فرق خواهد داشت، آن هم اینکه مبارزه نیمه نهایی و فینال برگزار نشده و با توزیع سهمیه‌ها پرونده مسابقات بسته خواهد شد.
بعد از ناکامی تیم ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو اردوهای تیم ملی 2 ماهی تعطیل بود که با برنامه‌ریزی فدراسیون بوکسورها مجدداً از دی ماه اردو زدند. 4 بهمن بود که فونتانا ملقب به فرگوسن بوکس وارد ایران شد تا چشم تیم ملی بعد از سال‌ها به جمال یک مربی صاحبنام کوبایی روشن شود. در حالی که روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس از ابتدای شروع ریاستش در فدراسیون، قول جذب یک مربی کوبایی را داده بود اما این اتفاق کمی دیر رقم خورد تا اولین مأموریت جدی این مربی با شاگردان جدیدش، تنها با یک ماه تمرین در ایتالیا رقم بخورد؛ فرصتی کوتاه که قطعاً نمی‌شود از فونتانا انتظار معجزه داشت.
حالا تیم ملی تنها بعد از یک ماه تمرین زیر نظر سرمربی کوبایی و فقط با حضور در تورنمنت تدارکاتی بلغارستان، عازم این میدان سخت می‌شود  و کار سختی برای بیرون کشیدن سهمیه از دهان شیر خواهد داشت.
طبق شنیده‌ها تیم ملی با 6 بوکسور عازم این رقابت‌ها خواهد شد و غایب اصلی تیم هم سید شاهین موسوی یکی از 2 المپین بوکس حاضر در توکیو خواهد بود. از آنجایی که وزن 75 کیلوگرم در میان اوزان حاضر در مسابقات انتخابی المپیک نبود، موسوی تصمیم گرفت تا شانس خود را یک وزن بالاتر یعنی در 80 کیلوگرم امتحان کند. او با شکست میثم قشلاقی دیگر بوکسور توانمند این وزن، مسافر بازی‌های آسیایی شد اما در ادامه قشلاقی با گرفتن انتقام از موسوی در فینال انتخابی تیم ملی این وزن، فرصت را از دستان شاهین قاپید تا فعلاً او شانسی برای حضوری دوباره در المپیک نداشته باشد.
 باتوجه به کوتاه ماندن دست بسیاری از بوکسورهای قدرتمند آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی از سهمیه المپیک در مسابقات قاره‌ای، رینگ ایتالیا شاهد رقابتی فشرد خواهد بود که همین موضوع، کار را برای بوکسورهای ما سخت و سخت‌تر می‌کند.
با نتایج ملی‌پوشان در مسابقات اخیر اینطور به نظر می‌رسد که خیلی نمی‌شود روی المپیکی شدن بوکسورها در ایتالیا حساب باز کرد، در این میان اما میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی تنها کسی است که با سبک خاص مبارزاتش و عطش باقیمانده در او بعد از جا ماندن از المپیک توکیو، توانایی چشمک زدن به سهمیه را دارد و می‌تواند با قرار گرفتن در میان 4 نفر برتر، یک سهمیه به سبد کاروان ایران اضافه کند.
با توزیع 4 سهمیه در هر وزن مسابقات ایتالیا، کار بوکسورهای جا مانده از المپیک پاریس قطعاً در مسابقات انتخابی المپیک تایلند که 3 خرداد در بانکوک  برگزار می‌شود، راحت‌تر خواهد بود.
بوکس ایران چه سهمیه بگیرد و در المپیک پاریس حضور داشته باشد و چه رنگ آسمان پاریس را نبیند، این تازه شروع ماجرایش خواهد بود و قطعاً می‌تواند با فرصت‌های بیشتری که در اختیار فونتانا می‌گذارد، استارت رنسانسش را برای پوست‌اندازی و تحولی شگرف بزند.

جستجو
آرشیو تاریخی