صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شه‌بخش: حضور فونتانا در این مدت بی‌تأثیر نبود

در اوج هم که باشی، عده‌ای منتقدند

فائزه زمانی
روزنامه نگار

شمارش معکوس برای شروع مأموریت جدی فونتانا، سرمربی جدید تیم ملی بوکس در مسابقات جهانی ایتالیا شروع شده است. روزها مثل برق و باد گذشت و بوکسورها 2 روز دیگر عازم مسابقات انتخابی المپیک می‌شوند تا شانس خود را برای رزرو بلیت المپیک پاریس امتحان کنند. تیم ملی در این مدت هرچند دیر و کوتاه اما بالاخره رنگ مربیان کوبایی را به خود دید و حالا با این مربی در ایتالیا برای بیرون کشیدن سهمیه المپیک از دهان شیر مبارزه خواهد کرد.
دانیال شه‌بخش ستاره تاریخ‌ساز تیم ملی که همیشه چشم و امید تیم ملی بوکس بوده به گفته خودش کار را در ایتالیا سخت می‌داند اما از همیشه امیدوارتر است تا بتواند کار را در ایتالیا تمام کرده و با بلیت پاریس به ایران برگردد.
 او که اخیراً روی دور ناکامی بوده است در واکنش به انتقادات نسبت به افت اخیرش معتقد است منتقدان زمانی می‌‌توانند از او انتقاد کنند که مسابقات تدارکاتی در کار باشد وگرنه انتقادشان بجا نخواهد بود.
 
 شرایط‌‌تان در آستانه اعزام به ایتالیا چگونه است؟
 خداراشکر در این مدت تمرینات خوبی پشت سر گذاشتم. فقط یک جلسه از تمرینات‌مان باقی مانده است و پنجشنبه صبح اعزام خواهیم شد. پرقدرت به ایتالیا می‌رویم و امیدوارم دست پر برگردیم.
 حضور کوتاه‌مدت فونتانا در روند تیم ملی تأثیر مثبتی داشت؟
فونتانا و متقابلاً ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا در کنار یکدیگر باشیم و باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم. در حال حاضر با برنامه‌ریزی فدراسیون استارت مسابقات برون مرزی زده شده و اخیراً هم در تورنمنت بلغارستان شرکت کردیم.
به هر حال فونتانا مدت کمی است که سرمربی تیم ملی شده و فرصت کمی برای استفاده از تجارب او داشتیم ولی حضورش بی‌تأثیر هم نبود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در آینده هماهنگی بیشتری صورت بگیرد.
 سبک مربیان کوبایی تا چه اندازه با مربیان ایرانی فرق می‌کند؟
همانطور که مربیان کوبایی در دنیا سبک خاص خودشان را دارند، مربیان ایرانی هم سبک خود را دارند. به هرحال فونتانا سال‌ها هدایت تیم ملی تایلند را برعهده داشت و با این تیم مدال المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده است. به راحتی نمی‌شود چشم روی رزومه او بست. فونتانا زمان زیادی برای ساختن تیم ملی تایلند داشت، ما هم باید زمان کافی به او بدهیم تا هم بوکسورها پیشرفت کنند و هم فونتانا بتواند هنر خود را نشان دهد.
 عدم حضور نهتانی که همیشه در کنار تو است، تأثیر منفی بر روحیه‌ات در ایتالیا نخواهد گذاشت؟
متأسفانه محمود نهتانی مربی خودم که در تمامی مسابقات کنارم بود، این بار به ایتالیا اعزام نمی‌شود. مطمئنم اگر او کنارم بود به سهمیه نزدیک‌تر می‌شدم اما تصمیمی است که فدراسیون گرفته است و دلیلش را هم نمی‌دانم.
 مدتی پیگیر بوکس حرفه‌ای بودید اما به نظر می‌رسد جدیداً قیدش را زده‌اید.
طبق صحبتی که با مدیرفنی تیم‌های ملی داشتم، ایشان از من خواستند تا المپیک پاریس تمرکزم را روی تیم ملی بگذارم. تا این لحظه 2،3 بازی در بوکس حرفه‌ای داشتم که مجبور به لغو آنها شدم. البته قرار شد به شرط گرفتن سهمیه المپیک در مسابقات ایتالیا، با هماهنگی فدراسیون یکی، دو بازی در بوکس حرفه‌ای داشته باشم.
همچنین قرار است به عنوان نماینده بوکس ایران در رقابت‌های IBA شرکت کنم.
 عده‌ای معتقد هستند که اخیراً نتایج خوبی نگرفتید و دچار افت شدید. دلیلش چیست؟
انتقادات همیشه هست. در اوج هم که باشی، عده‌ای منتقدت هستند. اخیراً من اصلاً در تورنمنت تدارکاتی شرکت نکردم که بخواهم در مسابقات رسمی نتیجه‌اش را بگیرم.
افت با ورزشکار همراه بوده و ممکن است گاهی پیش بیاید، همیشه که روز من نیست و باخت هم پیش می‌آید.  
اگر ما هر روز در یک تورنمنت تدارکاتی باشیم و بعد نتیجه نگیریم، عزیزان می‌توانند انتقاد کنند. بعد از بازی‌های آسیایی تقریباً 3،4 ماهی خانه‌نشین بودیم و خبری از اردوها نبود. همین 3،4 ماه تعطیلی اسمش افت است.
یکسری چیزها هم مطمئناً تغییر کرده است، به هرحال من آدمی که 4 سال پیش اولین سهمیه المپیک استان سیستان و بلوچستان را گرفتم، نیستم و قطعاً انتظارات از من بالا رفته و همین کار را برایم سخت‌تر می‌کند.
 شرایط  برای تکرار تاریخ‌سازی‌ات در مسابقات جهانی و گرفتن سهمیه چطور است، می‌توانید کار را در ایتالیا تمام کنید؟
قطعاً کارمان در ایتالیا سخت است اما همانطور که همیشه گفته‌ام گرفتن سهمیه دور از دسترس نیست. رقبای سختی در ایتالیا خواهند بود اما از هیچ‌کدام‌شان چیزی کم ندارم و تنها دغدغه‌ام کمبود بازی‌های تدارکاتی است که جدیداً استارتش خورده است. گرفتن سهمیه را یک‌جورهایی قطعی می‌بینم و امیدوارم بتوانم برای دومین بار در رینگ المپیک مبارزه کنم.
 حرف آخر؟
 مسائل مالی مشکل همیشگی ما است که صدها بار درباره آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز که هنوز است دردی از ما دوا نشده. همه بوکسورها عمر و جوانی خود را در رینگ گذاشته‌اند تا بتوانند افتخارآفرینی کنند، پس باید حمایت شوند و مبلغی که حق‌شان است را بگیرند.
حقوق‌های‌مان مدتی قطع بود اما الان یک ماهی است که واریز می‌شود اما با این مبالغ نمی‌شود کاری کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی