صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و هشت - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بازیکنان در بیمارستان، ناظر به دنبال برگزاری بازی!

ادعای تراکتور و انکار بعثت

تیم امید تراکتور برای برگزاری بازی به کرمانشاه می‌رود و قرار بوده در بازی حساسی که در سرنوشت صعود تیم‌ها بسیار مؤثر بوده، به میدان برود، اما قبل از اینکه وارد ورزشگاه شود، مورد حمله افراد ناشناس قرار می‌گیرد و به چند بازیکن این تیم آسیب جدی وارد می‌شود که یکی از آنها بستری می‌شود. هوشنگ نصیرزاده در این باره می‌گوید: «اتفاق ناگواری رخ داده که اصلاً انتظارش را نداشتیم، امیدوارم که دوربین‌های ورزشگاه و اطراف آن همه چیز را ضبط کرده باشند. چهار نفر از بازیکنان‌مان به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آنها هم بستری شده است. شیشه‌های اتوبوس شکسته و تیم برای برگشت مشکل دارد.» او حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «ساعت اولیه که متوجه شدم خودم را به سازمان رساندم تا وضعیت را به آنها بگویم. به هر حال مدارک لازم را به آنها دادم و آنها همه چیز را موکول به گزارش ناظر بازی کردند.» نصیرزاده درباره نظر ناظر بازی می‌گوید: «متأسفانه ناظر بازی بی‌تجربه بوده است و در شرایطی که لباس‌های تیم را هم برده بودند و چند بازیکن به بیمارستان منتقل شده بودند، به دنبال برگزاری بازی بوده است. به هر حال این بازی برای صعود اهمیت زیادی داشته که متأسفانه این اتفاقات رخ داد و خدا را شکر می‌کنم که آسیب جدی‌تری به بازیکنان نرسیده است.» کاظم محمودی مدیر آکادمی باشگاه تراکتور نیز در این باره می‌گوید: «کاروان تیم امید تراکتور که برای دیدار با تیم بعثت عازم کرمانشاه شده بود، در ورودی استادیوم مورد هجوم وحشیانه افراد ناشناس قرار گرفت؛ به طوری که حدود 12 نفر با انواع سلاح سرد به اعضای تیم تراکتور حمله‌ور شدند. این افراد پس از ضرب و شتم شدید اعضای تیم تراکتور، وسایل شخصی، لباس بازی و کفش‌های بازیکنان را به سرقت برده و متواری شده‌اند. متأسفانه عوامل انتظامی در زمان وقوع حادثه حضور نداشتند و حتی عوامل هیأت فوتبال کرمانشاه نیز در ورزشگاه غایب بودند. باتوجه به شدت جراحات، چهار بازیکن تیم به نام‌های مهدی جعفرپور، امیرعلی نیک‌مهر، مهدی عباسی و سوران کریم‌زاده با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.»
او درباره برگزاری بازی اینطور توضیح می‌دهد: «شرایط برای برگزاری این دیدار مهیا نبوده است و خسارات وارده به اتوبوس تراکتور نیز به حدی بوده که امکان استفاده از آن ممکن نیست و مسئولان تیم در حال تدارک اتوبوس دیگری هستند تا کاروان تراکتور به تبریز بازگردد.» این اتفاق در حالی رخ داده که قرار بوده بازی رسمی تحت نظارت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار گردد و به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نباید به راحتی از این موضوع عبور کنند و تا تعیین تکلیف این وضعیت پای کار باشند. چرا که سهل‌انگاری در قبال این اتفاق می‌تواند تبعات زیادی برای فوتبال داشته باشد. به طور حتم این اقدام نیازمند برخورد قاطع با عوامل ایجاد این شرایط از جمله باشگاه میزبان می‌باشد. از طرف دیگر سازمان لیگ فوتبال و مسئولان این سازمان بایستی تمهیدات لازم را قبل برگزاری این نوع بازی‌های حساس را در نظر گرفته تا چنین شرایطی تکرار نشود، به طور حتم این اتفاق می‌توانست صدمات بیشتری را به تیم میهمان وارد کند و شاید اتفاق ناگواری هم رخ می‌داد که قطعاً این‌گونه بی‌توجهی‌ها می‌تواند هم باعث تکرار این اتفاقات شود و هم می‌تواند در شرایط متفاوتی باعث آسیب‌های جدی به بازیکنان شود. این موضوع توجه ویژه سازمان لیگ را می‌طلبد که با همکاری عوامل نیروی انتظامی، این افراد شناسایی شده و حتی باشگاه میزبان نیز به طور جدی مورد بازخواست قرار گیرد تا ضمن پاسخگویی به مسئولان در صورت بی‌توجهی و دخالت در این موضوع، برخورد جدی با این باشگاه صورت گیرد.
 
باشگاه بعثت منکر همه چیز شد
در حالی که تراکتور بعد از مضروب شدن بازیکنانش اعلام کرد که امکان حضور در مسابقه را ندارد، باشگاه بعثت در بیانیه عجیب مدعی شده که تراکتور برای عدم حضور در زمین بهانه‌جویی می‌کند. باشگاه بعثت همچنین مدعی شده که برخلاف اطلاعیه تراکتور، اتوبوس این تیم هیچ مشکلی ندارد و در صحت کامل قرار دارد. در بیانیه این باشگاه آمده است: «در حالی که ساعت ۱۳ کلیه عوامل برگزاری مسابقه اعم از نیرو‌های انتظامی، کادر درمان و آمبولانس، نماینده فدراسیون و داوران در ورزشگاه حاضر بودند، تیم تبریزی با ادعای درگیری و دزدیده شدن لباس‌های‌شان در خارج از استادیوم حاضر به بازی نشده و عدم امنیت خود را دلیل عدم حضورشان دانسته‌اند.
این در حالیست که هیچ سندی مبنی بر ادعای مطروحه ارائه نشده و بر اساس تصاویر موجود و مستند اتوبوس تیم تراکتور در صحت و سلامت کامل بوده و این بازی‌های رسانه‌ای صرفاً جهت توجیه عدم حضورشان بوده است. در ضمن طبق صورتجلسه رسمی نماینده فدراسیون تمام اتفاقات مطرح شده توسط تیم تراکتور فقط در حد ادعا بوده و هیچ سندی ارائه نشده و امنیت حاضرین در ورزشگاه و استادیوم به بالاترین شکل ممکن فراهم گردیده است. قابل ذکر است نتیجه این دیدار در شرایط جدول بسیار تأثیر‌گذار بود و این ترفند‌ها برای فرار از رقابت در مستطیل سبز است و گرنه کرمانشاه و مردمش همواره در میهمان‌نوازی شهره بوده و قطعاً این بازی‌های رسانه‌ای ناجوانمردانه سناریویی بیش نیست.»

جستجو
آرشیو تاریخی