صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۷

هنوز برای سرمربیگری تیم ملی انگیزه دارم

هروی: من در کاراته هیچی نیستم!

فائزه زمانی
روزنامه نگار


 این روزها از امپراطوری کاراته در جهان تنها خرابه مانده است. درحالی که قبل از این کاراته ایران سری بین سرها داشت، حالا مدت‌هاست که افتی چشم‌گیر را تجربه می‌کند.
با این حال همچنان خبری از تغییرکادرفنی نیست و شهرام هروی که سالیان سال سرمربی تیم ملی است بعد از نتایج نه چندان مطلوب در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی، انگار سمتش را مادام‌العمر گرفته است.
هروی با اینکه به افت کاراته اعتراف دارد اما معتقد است که کاراته همیشه دین خود را به ورزش ادا کرده است. او بعد از سال‌ها حضور در تیم ملی به گفته خودش همچنان برای همراهی تیم ملی کاراته انگیزه دارد و آماده برای ماجراجویی‌های جدید است.
  چند وقتی است که اردوهای تیم ملی تعطیل است، از چه زمانی تمرینات مجدداً شروع خواهد شد؟
 با شروع مسابقات انتخابی تیم ملی اردوها شروع می‌شود و برنامه‌های جدید تا پایان سال اعلام خواهد شد.
 باتوجه به سیر نزولی اخیر کاراته، چه برنامه‌ای برای بازگشت به روزهای اوج دارید؟
کاراته به‌خاطر دوران طلایی و درخشش‌هایی که در مسابقات گذشته داشته، حالا هر مدالی چه در مسابقات جهانی و چه در هر مسابقه دیگری بگیرد، به چشم نمی‌آید. بازی‌های آسیایی نشان داد که خیلی از رشته‌ها نتایجی که باید می‌گرفتند را نگرفتند و همگی افت محسوسی داشتند. اما با همه این اوصاف کاراته در روزهای بدش هم دین خود را به کاروان ادا کرد و مدال طلا گرفت. در هر صورت با برنامه‌ریزی‌هایی که نیکو خصلت مدیر سازمان تیم‌های ملی انجام می‌دهد، کاراته نتایج در خور شأن خود را دوباره به دست خواهد آورد.
از این بابت خوشحال هستم که نتایج درخشان کاراته در زمان سرمربیگری من اتفاق افتاده است و نتایج ضعیف اخیر هم با هدایت من رقم خورده است و این نتایج با نتایج خوب دوران مسئولیت خودم مقایسه می‌شود. مطمئن هستم که کاراته مجدداً نتایج خوب روزهای قبل را تکرار خواهد کرد.
 نتایج درخشان سال‌های قبل باعث شده بود تا آقای خاص لقب بگیرید، هنوز هم خود را آقای خاص می‌دانید؟
متشکرم از لطف دوستان اما من در کاراته هیچی نیستم.
 قوانین جدید فدراسیون جهانی و لزوم گرفتن ورودی برای حضور در مسابقات چقدر کار را سخت‌تر کرده است؟
با قوانین جدید کاراته‌کاها باید در مسابقات کاراته وان شرکت کرده و رنکینگ خود را برای ورود به مسابقات رسمی ارتقا دهند. اما در کل من به عنوان یک کارشناس قوانین جدید را نمی‌پسندم. مسابقات جهانی مسابقاتی است که باید آزادانه و بدون ورودی برگزار شود تا همگی فرصت حضور داشته و ستاره‌ها بتوانند خود را نشان دهند. امیدوارم در آینده مسابقات به سبک و سیاق قبلی برگردد.
 این همه سال حضور در تیم ملی به عنوان سرمربی، خسته‌تان نکرده است؟
از نظر انگیزشی اصلاً خسته نشده‌ام. به هرحال هرکسی دنبال رشد باشد دوست دارد که اتفاقات جدیدی برایش رقم بخورد. اما در هر صورت فعالیت مستمر و طولانی در یک سمت مزه خودش را دارد.
 نظرتان درباره شائبه‌های حضور طباطبایی در هیأت مدیره پرسپولیس و رفتنش از فدراسیون کاراته چیست؟
طباطبایی حضورش در فدراسیون کاراته به‌خاطر فعالیت چندین ساله و اشرافی که دارد، برای کاراته مفید‌تر خواهد بود و امیدوارم که در کاراته بماند.

جستجو
آرشیو تاریخی