صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

حتی اگر رأی نیاورم، خادم جانبازان و توان یابان می مانم

رضازاده: توان وزنه‌برداران را در پاریس دست‌کم نگیریم

رضا عباسپور
روزنامه نگار

حسین رضازاده یکی از ستاره‌ها و چهره‌های ماندگار ورزش و وزنه‌برداری ایران است. دارنده دو نشان طلای بازی‌های المپیک 2000 و 2004 سیدنی و آتن در دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری، این روزها سوای فعالیت در حوزه مدیریتی‌اش و عضویت در هیأت رئیسه و رئیس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری، دغدغه مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و توانیابان را هم دارد. انتخاباتی که قرار است 15 اسفندماه در تهران برگزار شود تا تکلیف رئیس جدید فدراسیون مشخص شود. حسین رضازاده، یکی از کاندیداهایی است که باید شانس خود را روز مجمع برای ریاست فدراسیون جانبازان و توانیابان محک بزند. برهمین اساس با چهره پرافتخار ورزش ایران در خصوص این انتخابات و شرایط تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسیر حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس گفت‌و‌گویی داشتیم که مشروح آن را را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

تنها دغدغه‌ام خدمت به توانیابان و جانبازان سرافراز است
حسین رضازاده رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری ایران درباره مجمع انتخاباتی و شانس او به عنوان یکی از کاندیداهای منتخب برای کرسی ریاست این مجموعه می‌گوید: «حقیقتاً بزرگترین دغدغه و عشقم خدمت به اهالی شایسته و توانمند مجموعه ورزش جانبازان و توانیابان است. من از قبل برنامه‌ریزی برای شرکت در انتخابات این فدراسیون را نداشتم. اما وقتی عزیزان و بزرگان این رشته از من خواستند تا برای حضور در مجمع پیشقدم شوم، به دعوتشان لبیک گفتم و برای حضور در انتخابات فدراسیون جانبازان وتوانیابان ثبت نام کردم. حالا هم با دست پر و داشتن برنامه‌های عملیاتی برای خدمت بیشتر به این جامعه شریف و بزرگوار برای برگزاری مجمع مهیا می‌شوم. هرچند بیشتر از اینکه نگران رأی حداکثری باشم، خودم را خادم جانبازان و توانیابان کشورم می‌دانم. به همین دلیل بیشتر از اینکه دغدغه رأی آوردن در مجمع را داشته باشم، آرزوی سربلندی و خدمت بیشتر به اهالی این مجموعه را دارم.»
قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2000 سیدنی ادامه می‌دهد: «طبق برنامه‌ریزی انجام شده مجمع انتخاباتی فدراسیون جانبازان و توانیابان قرار است 15 اسفندماه جاری در تهران برگزار شود. من هم مثل سایر عزیزانی که تأیید صلاحیت نهایی شدند و به عنوان کاندیدا باید در مجمع انتخاباتی شرکت کنند، برای روز مجمع آماده‌ام تا با ارائه برنامه‌هایی که در دستور کار دارم، نظر اعضای محترم مجمع را جلب کرده و در صورتی که شایسته و مورد وثوق حداکثری اعضای مجمع باشم، خدمتم را در این مجموعه با قدرت و انگیزه بیشتر ادامه دهم. ته ماجرا خیلی فرقی ندارد که حالا موفق باشیم یا نه. مهم سربلندی و نظر حداکثری اعضای مجمع است که به امید خدا در روز برگزاری مجمع به آن خواهیم رسید.»

 سعی کردیم همواره نظر سرمربیان تأمین شود
رئیس و سخنگوی کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص حواشی قبل و بعد از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که احساس می‌شد بین برخی اعضای کمیته فنی و کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان پیش آمده، تأکید داشت: «من به عنوان رئیس کمیته فنی و سایر اعضای این مجموعه هیچ وقت سعی نکردیم نظر خود را به کادرهای فنی وزنه‌برداری تحمیل کنیم. هم نواب نصیرشلال و هم کوروش باقری یا سایر عزیزان حاضر در کادرهای فنی وزنه‌برداری برای ما قابل احترام و عزیز هستند. به هیچ وجه بین ما با کادرهای فنی خصوصاً سرمربی تیم وزنه‌برداری بزرگسالان هیچ کدورت یا مشکلی وجود ندارد. اگر مسأله‌ای هم بوده، اختلاف سلیقه و نظری است که اگر در هر مجموعه‌ای نباشد اصلاً آن مجموعه نمی‌تواند مؤثر و قوی به سوی موفقیت حرکت کرده و گام بردارد. به عنوان مسئول کمیته فنی عرض می‌کنم، همواره در این مدت سعی کردیم تا نظر و تفکراتی که سرمربیان تیم‌های ملی داشته و دارند و درحد توان و ظرفیت‌های فدراسیون وزنه‌برداری باشد، تأمین شوند. الان هم هیچ مشکل یا خدای ناکرده کدورتی بین ما وجود ندارد. تلاش همه ما سربلندی وزنه‌برداری است و اهتزاز پرچم مقدس ایران در آوردگاه‌های مختلف و معتبر بین‌المللی.»

داودی توان کسب دومین مدال المپیکی‌اش را دارد

ستاره فوق‌سنگین جهان و دارنده دو نشان طلای بازی‌های المپیک سیدنی و آتن در دسته وزنی فوق‌سنگین در خصوص شرایط ملی‌پوشان کشورمان در مسیر انتخابی المپیک 2024 پاریس و مدال‌آوری در این آوردگاه بزرگ خصوصاً علی داودی ملی‌پوش فوق سنگین کشورمان معتقد است: «همیشه گفتم و بازهم تأکید دارم که وزنه‌برداری ایران همواره در عرصه‌های مختلف و معتبر بین‌المللی خصوصاً بازی‌های المپیک جزو مدعیان اصلی مدال است و رقبا همواره روی توان و قدرت بچه‌های وزنه‌برداری ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. الان هم اگر چه آمار و ارقام اینطور نشان می‌دهد که کار و مسیر سختی برای تثبیت سهمیه‌های ورودی و مدال المپیک در اوزان 89، 102 و 102+ کیلوگرم پیش رو داریم اما من به بچه‌های وزنه‌برداری ایران اعتقاد ویژه‌ای دارم و مطمئنم که اگر بتوانیم خوب خودمان را تا شروع بازی‌ها مهیا و ساخته و پرداخته کنیم، مدال‌آوری دور از دسترس نیست. عرض کردم که کارمان واقعاً با داشتن رقبای قدرتمند سخت و سنگین است ولی بچه‌های ما خوب هستند و جزو مدال‌داران جهانی و المپیک می‌باشند. بنابراین اگر به خودباوری برسیم شک نکنید که می‌توانیم مدعی کسب مدال در اوزانی که وزنه‌بردار در المپیک داریم، باشیم. در مورد علی داودی و وزن تخصصی خودم هم باید بگویم که او دارنده نشان نقره المپیک توکیو است و اگرچه هنوز جوان است و آینده‌دار، اما تجربه بسیار خوبی از صحنه‌های مختلف بین‌المللی خصوصاً رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک دارد که می‌تواند این موضوع به او برای عملکرد بهترش روی تخته المپیک کمک ویژه‌ای کند. علی وزنه‌بردار قدرتمند و مسابقه‌ای است که مطمئنم اگر روز مسابقه روز او باشد و داودی را سرحال روی تخته مسابقه ببینیم، او می‌تواند برای رقبای نامدارش رقیب جدی و سرسختی باشد. علی داودی تمام فاکتورهای یک وزنه‌بردار فوق سنگین ایده‌آل را دارد، ضمن اینکه تجربه المپیک گذشته(توکیو) نیز به داودی می‌تواند خیلی کمک کند تا بهترین عملکرد فنی خود را روی تخته به نمایش بگذارد. مصطفی جوادی هم وزنه‌بردار جوان و جنگنده‌ای است که در جهانی ریاض نشان داد که توان عبور و شکست رقبای قدرتمند و نامدار خود را دارد. پس روی او هم می‌توانیم حساب باز کنیم. رضا دهدار نیز در دسته 102 کیلوگرم باید در جام جهانی تایلند رکورد مجموع ایده‌آلی(چیزی نزدیک به 400 کیلوگرم) را برای خود ثبت کند تا هم سهمیه‌اش را قطعی کند، هم برای رقبا خط و نشان بکشد و هم اینکه شانس مدال‌آوری در بازی‌های المپیک پاریس باشد. به نظرم باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد بچه‌ها در جام جهانی تایلند چگونه است؟ بعد از آن می‌توانیم تقریباً تکلیف خود را در جمع مدعیان المپیکی برای سهمیه و مدال در بازی‌های المپیک پاریس بدانیم.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی