صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و شش - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

طوفان سرخ در دو دقیقه!

 

گل‌ها: عیسی آل‌کثیر (57) و مهدی ترابی (58)
داور: وحید کاظمی
کمک‌ها: فرهاد مروجی و حسن انتظاری
اخطار: سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (75- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (75- وحید امیری)، امید عالیشاه (84- میلاد سورگی)، مهدی ترابی (75- فرشاد فرجی) و شهاب زاهدی (46- عیسی آل‌کثیر)
سرمربی: اوسمار لوس ویرا
ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی (80- محمد نادری)، سعید کریم‌آذر (63- مهدی عبدی)، صفا هادی (68- مهدی هاشم‌نژاد)، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین‌زاده (68- میلوش دلتیچ) و رحمان جعفری
سرمربی: پاکو خمس
با اینکه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس ساعاتی مانده به شروع بازی با تراکتور باز شد اما باز هم پروسه صدور آی‌تی‌سی خریدهای خارجی طول کشید و از خریدهای داخلی هم عیسی روی نیمکت نشست تا اوسمار تیمش را تنها با یک تغییر تهاجمی به میدان بفرستد.
با این تغییر عالیشاه جانشین اسدبیگی شد تا سروش رفیعی یک خط عقب‌تر بیاید و بازیسازی را از عقب‌تر آغاز کند.
در مقابل تراکتور با سیستم 1-3-2-4 وارد میدان شد و در غیاب مهدی عبدی، رحمان جعفری بازیکن تازه‌وارد این تیم در نوک حمله قرار گرفت اما تیم خمس در فاز حمله حداقل طی نیمه نخست هیچ چیز خاصی ارائه نداد.
در این نیمه پرسپولیس غیر از حد فاصل دقیقه 10 تا 15 در سایر دقایق با برتری نسبی سوار بر بازی بود اما نتوانست از موقعیت‌هایش گل بسازد.
دقیقه 9 اولین موقعیت سرخ‌ها با فرار سعید صادقی، مانور او و شوتش رقم خورد که توپ تور کنار دروازه را لمس کرد.
یک دقیقه بعد پس از ارسال روی دروازه تراکتور، شهاب زاهدی توپ را برای ترابی کاشت اما ضربه شماره 9 سرخ‌ها زمینی و آرام بود تا پورحمیدی به دردسر نیفتد.
در واکنش به این دو موقعیت تراکتور با فرار وینگر چپ خود و کات‌بک این بازیکن در یک رفت و برگشت صاحب موقعیت شد که شوت صفا هادی دقیق نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.
پرسپولیس در دقیقه 22 با کرنر ارسالی سروش رفیعی می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر گولسیانی در حالی که پورحمیدی اشتباه کرده بود با دفع کنعانی گل نشد!
دقیقه 37 فرار عمقی ترابی و عبور او از سیامک نعمتی می‌توانست سرخ‌ها را صاحب یک پنالتی کند اما وحید کاظمی با سرخ‌ها هم‌عقیده نبود.
دقیقه 40 بازی در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس بزودی به گل خواهد رسید پاس عمقی عالیشاه موقعیت خوبی برای صادقی ایجاد کرد اما تعلل او باعث شد این شانس نیز از دست برود.
بهترین شانس گل پرسپولیس در دقیقه 42 ایجاد شد که با اشتباه کریم آذر مدافع چپ میهمان، شهاب زاهدی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و در حالی که گلر تراکتور مقابل او بود با ضربه پای چپ آه از نهاد هم‌تیمی‌هایش برانگیخت.
حملات پرسپولیس بعد از این موقعیت هم ادامه پیدا کرد اما این تیم نتوانست به خواسته‌اش برسد تا دل به نیمه دوم ببندد.
با شروع نیمه دوم اوسمار در نوک خط حمله تیمش تغییر ایجاد کرد و عیسی آل‌کثیر را به جای شهاب زاهدی به میدان فرستاد.
اولین موقعیت بازی در نیمه دوم را تراکتور به دست آورد که ضربه سر رحمان جعفری نتوانست بیرانوند را دچار مشکل کند.
سه دقیقه بعد با پاس عمقی عالیشاه، نفوذ دانیال و کات‌بک او دفاع تراکتور بهم ریخت تا عیسی آل‌کثیر با ضربه‌ای دقیق دروازه تراکتور را باز کند و بازگشت را با گل جشن بگیرد.
فقط یک دقیقه از این گل گذشته بود که با اشتباه مدافع چپ تراکتور و حرکت هوشمندانه عالیشاه و ترابی، شماره 9 سرخ‌ها از زاویه بسته تور دروازه تراکتور را لرزاند تا تیم خمس شوکه شود.
بعد از این گل با تغییرات خمس ورق به سود این تیم برگشت.
دقیقه 63 فرار عبدی و کات‌بک او با ضربه مهدی حسینی مواجه شد که کنعانی‌زادگان توپ را بلاک کرد.
دقیقه 67 باز هم ارسال از عبدی باعث شد تا این بار گوستاوو در موقعیت شوتزنی قرار بگیرد اما این شوت هم دقیق نبود.
دقیقه 74 نیز با ادامه حملات تراکتور هاشم‌نژاد می‌توانست با شوت دروازه بیرانوند را تهدید کند که این ضربه نیز جالب نبود.
از دقیقه 75 اوسمار برای حفظ نتیجه و کم کردن از فشار حریف، سه تعویض همزمان انجام داد اما تراکتور کوتاه نیامد.
دقیقه 79 بالاخره پرسپولیس از زیر فشار بیرون آمد و با ضربه ایستگاهی عالیشاه صاحب موقعیت گل شد که ضربه او با اختلاف کمی بیرون رفت.
تراکتور در دقایق 86 و 87 دو موقعیت بسیار خوب گلزنی داشت که از دست داد. بار اول در سه نوبت کنعانی و بیرانوند مقابل ضربات بازیکنان حریف ایستادگی کردند و بار دوم ضربه سر عبدی تیر دروازه سرخ‌ها را لرزاند که البته با اشتباه کمک داور آفساید اعلام شد.
پرسپولیس با این برد 35 امتیازی شد و از تراکتور فاصله گرفت، ضمن اینکه با دو بازی بیشتر از سپاهان موقتاً به رده دوم جدول صعود کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی