صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و پنج - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

طاهرزاده: پرسپولیس، تراکتور را نبرد به حاشیه می‌رود

تمجید از بیرانوند تمرکز او را گرفت

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
بهنام طاهر‌زاده مهاجم اسبق پرسپولیس که سابقه گلزنی در دربی را در کارنامه بازیگری دارد معتقد است پرسپولیس باید در دیدار مقابل تراکتور نتیجه بگیرد چون در غیر این صورت فاصله‌اش با رقیب در صدر بیشتر شده و کار برای جبران امتیازات عقب افتاده و رسیدن به صدر سخت خواهد شد. به بهانه دیدار پرسپولیس مقابل تراکتور و شرایط حساسی که اوسمار در مسند سرمربیگری پرسپولیس در اختیار دارد نظرات پیشکسوت پرسپولیس را جویا شدیم.
‌چرا پرسپولیس در اراک نتیجه بازی را واگذار کرد؟
پرسپولیس مقابل تیم اراکی خوب کار کرد اما در نهایت روی یک اشتباه فردی نتیجه را واگذار کرد. در حال حاضر هم با این وجود ما نباید روی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با اشتباهی که انجام داده هجمه وارد کنیم، بازیکنی که شاید خیلی در جام ملت‌ها و حتی پس از آن عملکردش زیر ذره‌بین رفت و مورد نقد و بررسی قرار گرفت و خیلی از او تعریف و تمجید شد که این موارد به نظرم به نوعی تمرکز بیرانوند را گرفت. از سوی دیگر من فکر می‌کنم باید علی بیرانوند به خودش بیاید و بیشتر به خودش فکر کند چون اگر این گونه فکر کند که بهترین است این تفکر به او ضربه خواهد زد و شرایط فنی‌اش را تضعیف خواهد کرد.
‌در خصوص عناصر تهاجمی پرسپولیس که دو سه بخت گلزنی را از دست دادند چه نظری دارید؟
شهاب مهاجم خوبی است و به نظرم با مهدی در یک سطح هستند. بازیکنی که خیلی زحمت می‌کشد اما با این وجود به نظرم عملکردش خیلی نوسان داشته و بالا و پایین زیادی داشته است در حالی که بازیکنی که می‌خواهد عملکردش خوب باشد باید روی حد وسط رو به بالا باشد و به نظرم از زمانی که پرسپولیس مهدی طارمی را از دست داد دیگر نتوانسته مهاجم ششدانگ دیگری را داشته باشد، بازیکنی که زمانی که پا توپ می‌شد یک خطر برای دروازه حریف خلق می‌کرد.
‌در زمان بازیگری خودتان در پرسپولیس هم برخلاف حالا پرسپولیس یک دوجین مهاجم خوب داشت!
مان ما در دهه 70 واقعاً ما یک احمدرضا را در تیم داشتیم که وقتی توپ از نیمه رد می‌شد خیالمان راحت بود که یک دروازه‌بانی در آخرین نقطه زمین داریم که کار را برای ما در می‌آورد. خودم در سال 1376 در پرسپولیس بودم سالی که ما با پرسپولیس در جام باشگاه‌ها سوم شدیم و در لیگ و دربی هم سه گل به استقلال زدیم و گل‌های آن دربی درخشان را هم مهدوی‌کیا و بزیک و خودم به ثمر رساندیم. در هر پست از مهاجم بگیرید تا بقیه پست‌ها بازیکنان بسیار خوبی در پرسپولیس داشتیم و با تیمی پرستاره و بسیار قوی هیچ تیمی در ایران نمی‌توانست مقابل پرسپولیس بایستد.
‌در خصوص بازی پرسپولیس مقابل تراکتور که در ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر برگزار می‌شود چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس در این بازی باید برنده شود چون اگر برنده نشود فاصله‌اش با صدر بیشتر می‌شود و ممکن است چند هفته طول بکشد که بتواند فاصله امتیازی را جبران ساخته و تا بخواهد از این شرایط خارج شود تیم به بحران برود و در حال حاضر هم با شرایطی که استقلال و سپاهان دارند شاید کار در ادامه برای در کورس قرار گرفتن مشکل شود. در این بین امیدوارم کار بازیکنان جدید پرسپولیس هر چه زودتر درست شود تا با حضور آنها مشکلات فنی تیم کمتر شود چون حتماً بازیکنانی مانند اورونوف و عیسی و بقیه بازیکنان جدید خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی