صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و چهار - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کیلیان امباپه قراردادش را با رئال مادرید امضا کرد

تعهد

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
بر اساس گزارش‌ها در اسپانیا، کیلیان امباپه قرارداد خود را با رئال مادرید امضا کرده و تا سال 2029 با غول لالیگا به توافق رسید.
این فوق ستاره فرانسوی سال‌ها تحت تعقیب تیم اسپانیایی قرار داشت و احتمال پیوستن او به این تیم در هفته گذشته پس از اینکه به پاریس اعلام کرد در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود، قوت گرفت.
اکنون مارکا گزارش داده است که امباپه دو هفته پیش قرارداد خود را برای پیوستن به مادرید روی کاغذ آورده است و این بازیکن «تعهد محکمی» برای پوشیدن لباس سفید داده است.
میل اسپورت هفته گذشته گزارش داد که مادرید مایل است امباپه را به پردرآمدترین بازیکن باشگاه تبدیل کند و دستمزد او از 3/10 میلیون پوند در هر فصل که به جود بلینگهام و وینیسیوس جونیور پرداخت می‌شود، فراتر می‌رود.
آنها همچنین مبلغی حدود 5/85 میلیون پوند به عنوان پاداش برای انتقال رایگان پرداخت خواهند کرد و در مورد اینکه چند درصد از حقوق تصویر او را حفظ می‌کند، مذاکراتی را آغاز خواهند کرد.
گزارش مارکا ادعا می‌کند که امباپه به PSG گفته است که به او پیشنهادهای بیشتری برای ماندن در باشگاه فرانسوی ندهند زیرا او قبلاً با مادرید قرارداد بسته بود.
لوس بلانکوس در روزهای ابتدایی سال جدید با اطرافیان این بازیکن تماس گرفت تا مطمئن شود این بازیکن همچنان قصد آمدن به برنابئو را دارد یا خیر، پس از اینکه با پاسخ مثبت روبه‌رو شدند، مذاکرات را افزایش دادند و در نهایت به توافق رسیدند.
در ادامه این گزارش آمده است که مادرید دیگر امباپه را بازیکنی نمی‌دانست که می‌خواستند «به هر قیمتی» به خدمت بگیرند، زیرا می‌دانند که وینیسیوس جونیور و بلینگهام را به‌عنوان «دو تا از بهترین فوتبالیست‌های جهان» در اختیار دارند.
اما در آغاز فوریه، باشگاه مذاکرات را آغاز کرد و به دنبال امضای قرارداد در اسرع وقت بود.
ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، در میان گمانه‌زنی‌ها در مورد خروج احتمالی او، پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد وینگر در این باشگاه بماند و مدعی شد که این بهترین گزینه برای او است.
 او به RMC گفت: «ببینید، من چیزی را پنهان نمی‌کنم. مطمئناً می‌خواهم امباپه بماند. برای من او بهترین بازیکن در جهان است و از نظر من بهترین باشگاه برای کیلیان، پاریس است.»
امباپه در سال 2017 از موناکو ابتدا با قراردادی قرضی به تیم پاریسی پیوست و بعد از آن غول فرانسوی با مبلغ 155 میلیون پوند انتقال این بازیکن را دائمی کرد.
کاپیتان فرانسوی در سال 2022 قرارداد خود را تمدید کرد و با توجه به بندی که در آن قرار دارد او می‌تواند یک سال دیگر تا ژوئن 2025 تمدید کند.
امباپه در طول مدت حضورش در پاریس، 243 گل در 290 بازی برای این تیم به ثمر رساند و چهل و چهارمین گل خود را در لیگ قهرمانان هفته گذشته به ثمر رساند.
با این حال مدتی است با افزایش تنش‌ها بین او و باشگاه به نظر می‌رسد که دوران او در PSG به پایان خود نزدیک شده است.
پاری‌سن‌ژرمن از او می‌خواست قراردادش را تا سال 2025 تمدید کند، اما پس از اینکه امباپه از تمدید قرارداد امتناع کرد، او را به تیم بی فرستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی