سرمربی تیم ملی دوومیدانی بعد از قهرمانی فصیحی

توکلی: انگار خودم قهرمان شدم

مهری رنجبر
روزنامه نگار

فرزانه فصیحی که از خط پایان رد شد، سالن منفجر شد. از جیغ و داد خوشحالی همه آنهایی که مسابقه‌اش را تماشا کردند. خوشحالی بابت قهرمانی‌اش در آسیا و قطعیت سهمیه المپیک. فرزانه با اطمینان از قهرمانی به طرف آنهایی که پشت بیلبوردهای کنار پیست بودند رفت و با همه دست داد، در حالی که اشک می‌ریخت. اشک شوقی که تنها میهمان چشمان قهرمان ۶۰ متر آسیا نبود و همه دوستانش هم پا به پای او گریه می‌کردند. همان موقع سپیده توکلی سرمربی تیم ملی، تاج طلایی دست به دست شده را بر سر فرزانه گذاشت. دونده طلایی

 چه شد با قهرمانی فرزانه اشک ریختی؟
من با فرزانه دوست صمیمی هستیم و وقتی قهرمان شد، همان حسی را پیدا کردم که خودم دوره قبل موقع قهرمانی داشتم. انگار خودم قهرمان شدم. من برای فرزانه خیلی خیلی خوشحال شدم، هر چند او هر وقت سر خط استارت می‌ایستد من اشک می‌ریزم.
 قصه تاجی که سر فرزانه گذاشتی چه بود؟
قرار بود تاج را روی سر مادر فرزانه بگذاریم اما آنقدر دست به دست ما شد که شکست و نشد. به خاطر همین بعد از قهرمانی روی سر فرزانه گذاشتیم.
 ۴ مدال در دو روز، نتیجه دختران دوومیدانی خوب بود؟
سطح مسابقات خیلی بالاست، ولی ورزشکاران ما هم آماده پا به رقابت‌ها گذاشتند. البته ۷۰ درصد ترکیب تیم ملی ما جوانان و نوجوان هستند. دیروز نازنین فاطمه عیدیان با رکورد ۵۵ ثانیه و۳۳ صدم ثانیه و کژان رستمی با رکورد ۵۵ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه ۴۰۰ متر دو مدال نقره و برنز آسیا را گرفتند. فرزانه فصیحی هم مدال طلای ۶۰ متر را گرفت که با رکورد ۷ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه، رکورد ملی ۶۰ متر ایران را شکست.
 این نتایج را از قبل پیش‌بینی کرده بودید؟
تا حدودی بله، ما روی مدال طلای فرزانه فصیحی حساب کرده بودیم اما به خاطر رقابت نزدیک در ماده ۴۰۰ متر، در خوشبینانه‌ترین وضعیت یک مدال را پیش‌بینی کرده بودیم که بچه‌ها با دوی خوبی که زدند، مدال نقره و برنز را گرفتند. فرزانه فصیحی هم با قهرمانی‌اش سهمیه قهرمانی داخل سالن جهان اسکاتلند را گرفت و سهمیه المپیکش را هم قطعی کرد.
 حمیده اسماعیل‌نژاد چطور؟
حمیده با سومی دور مقدماتی فینالیست شد اما در فینال با رکورد ۷ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه پنجم شد.
 برای روز آخر چه نتیجه‌ای پیش‌بینی می‌کنی؟
امروز برای ما مسابقه پنجگانه شروع می‌شود که سه ورزشکار قوی داریم، بعد هم ماده ۸۰۰ متر و امدادی ۴ در ۴۰۰ متر که در این سه ماده شانس سه مدال داریم. البته در ۳ هزار متر هم سه دونده قوی داریم که باید خودشان را در مسابقه نشان دهند و پیش‌بینی مدال راحت نیست.
 اگر امروز هم تیم ۳ مدال بگیرد، با چهار مدال قبلی، ۷ مدال نتیجه قابل قبولی برای تیم دختران محسوب می‌شود؟
شک کنید، آن هم در مسابقه‌ای که نسبت به چهار دوره قبلی که در ایران برگزار شد سطح خیلی بالایی با حضور قهرمانان آسیا و بازی‌های آسیایی دارد، حتی تعداد مدال‌ها بالاتر از توقع ما بود.

جستجو
آرشیو تاریخی