صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و سه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و سه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

انتخاب سلیمی برای تکواندو بهتر است

افلاکی: تیم ملی ارث پدرم نیست

فائزه زمانی
روزنامه نگار

فدراسیون تکواندو بالاخره تکلیف تکواندوکار اعزامی به مسابقات سهمیه قاره‌ای را معلوم کرد. در حالی که قبل از این ناهید کیانی و مهران برخورداری 2 سهمیه تکواندوی ایران را برای حضور در شیاپ‌چانگ المپیک پاریس رقم زدند، حالا آخرین شانس تیم ملی برای افزایش تعداد سهمیه‌هایش مسابقات سهمیه قاره‌ای است که 25 اسفندماه در چین برگزار می‌شود.
انتخاب مبینا نعمت‌زاده ملی‌پوش وزن منفی 49 کیلوگرم به عنوان دختر اعزامی به این مسابقات پیش‌بینی می‌شد اما انتخاب نماینده پسران در هاله‌ای از ابهام بود که بالاخره با تصمیم فدراسیون، آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلوگرم نماینده پسران در این رقابت‌ها خواهد بود.
مجید افلاکی سرمربی تیم ملی بعد از این انتخاب، این تصمیم را یک تصمیم جمعی می‌داند و معتقد است اعزام آرین سلیمی به انتخابی المپیک برای تکواندوی ایران بهترین تصمیم است.
 انتخاب آرین سلیمی بر چه مبنایی بود؟
بعد از رقابت‌های گرنداسلم تا به امروز بیشتر از 14 جلسه با اعضای کمیته فنی، کادرفنی و شخص رئیس فدراسیون داشتیم.
لیگ برتر ما همیشه لیگ پویا و سنگینی بوده است که باتوجه به عملکرد ملی‌پوشان در این رقابت‌ها و همچنین نتایج تورنمنت فجیره امارات متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که آرین سلیمی در وزن مثبت 80 کیلوگرم نماینده اعزامی ما به مسابقات سهمیه قاره‌ای باشد.
این تصمیم شخص من نبود. خرد جمعی به چنین نتیجه‌ای رسید که اعزام آرین سلیمی در نهایت برای تکواندوی ایران بهتر خواهد بود.
 ما فاکتورهای زیادی داشتیم از رقبایی که تکواندوکاران هر وزن باید در مسابقات انتخابی با آن روبه‌رو می‌شدند، از شانس گرفتن سهمیه در آن وزن گرفته تا حتی درصد و احتمال موفقیت در وزن انتخابی در شیاپ‌چانگ المپیک به شرط گرفتن سهمیه.
بنابراین در نهایت آرین سلیمی را برای اعزام به انتخابی المپیک در نظر گرفتیم چون مهمتر از هر چیز درصد گرفتن سهمیه المپیک در این وزن بیشتر خواهد بود.
 مهدی حاج موسایی تا مرز گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ رفت و در مسابقات اخیر هم نتایج خوبی رقم زد. آسیب‌دیدگی اخیر او در انتخاب نشدنش مؤثر بود؟
علاوه بر موارد دیگر آسیب‌دیدگی اخیر حاج موسایی در این مورد بی‌تأثیر نبود. با بررسی عملکرد تکواندوکاران در مسابقات داخلی و رقبای خارجی سلیمی را ارجح دیدیم. از طرفی اگر بخواهیم توان فنی بازیکن را در نظر بگیریم، می‌دانیم که سلیمی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.
 چقدر به گرفتن سهمیه دوم در چین امیدوار هستید؟
 هر مسابقه‌ای دو رو دارد، یک طرف برد و یک طرف باخت. ما همیشه به برد و سربلندی تکواندو فکر کرده‌ایم. بدون امید نمی‌شود زندگی کرد و ما نه تنها به گرفتن دومین سهمیه که به کسب مدال المپیک هم امیدواریم.
 شرایط مهران برخورداری؛ مرد المپیکی تیم ملی این روزها چگونه است؟
مهران یک هفته‌ای است که دچار آنفلوآنزا شده است و به همین خاطر استراحتی کوتاه به او داده‌ایم. اما در کل شرایطی آرمانی داشته و تمریناتش به خوبی پیش می‌رود، از لحاظ روحی و روانی هم شرایطی عالی دارد. از همین‌جا باید از رئیس فدراسیون و مدیرفنی تیم‌های ملی تشکر کنم که در تک تک لحظات ما حضور داشته‌اند و حمایت‌های لازم را انجام داده‌اند.
ما شبانه روز در حال برنامه‌ریزی برای بهترین نتایج هستیم. از همین‌جا باید از دکتر ایمان‌زاده، دکتر بهرامی و یوسفی، یاران خوبم هم تشکر کنم که از لحاظ آمادگی جسمانی و بدنی شبانه روز به ما کمک کرده‌اند.
زندگی اردویی واقعاً سخت است. باید از تمامی ملی‌پوشان و تکواندوکارانی که در اردو بوده‌اند تشکر کنم. سهمیه مهران، سهمیه‌ای جمعی بود و همه برای گرفتن این سهمیه کمک کردند. حالا هم می‌دانم همگی به کمک می‌آیند تا آرین در چین سهمیه دوم را بگیرد.
 شما قرارداد ثابتی با فدراسیون ندارید و از همان روز اول این صحبت‌ها به گوش می‌رسید که هر لحظه ممکن است شخص جدیدی جایگزین شما شود. الان برنامه به چه صورت است، شما سرمربی تیم ملی در المپیک خواهید بود؟
کسی از یک دقیقه بعد خود هم خبر ندارد. تیم ملی ارث پدرم نیست، وقتی پای تکواندو و کار وسط می‌آید مدعی هستم اما اصراری به ماندن ندارم. هادی ساعی برادر، دوست و همرزم قدیمی‌ام از من خواست که به تیم ملی کمک کنم و من هم فقط یک چشم گفتم. در تیم ملی مستأجرم و هر وقت بگویند برو، می‌روم.

جستجو
آرشیو تاریخی