صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و سه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و سه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

رونمایی از کمپ وزنه‌برداری همزمان با اردوی بزرگسالان

آخرین تلاش برای تثبیت سهمیه‌های المپیک پاریس

رضا عباسپور
روزنامه نگار

رقابت‌های جام جهانی 2024 تایلند که قرار است به میزبانی شهر پوکت از اواسط فروردین 1403 آغاز شود، قطعاً برای وزنه‌برداری ایران به نسبت رقبا از اهمیت و حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است زیرا ما به نسبت رقبای خود، خصوصاً در قاره آسیا در دسته 102 کیلوگرم هنوز نتوانستیم سهمیه ورودی‌مان به بازی‌های المپیک پاریس را قطعی و تثبیت نماییم. بر همین اساس، جام جهانی پوکت برای ما فرصت طلایی است تا بتوانیم ضمن قطعی کردن سهمیه ورودی در این دسته وزنی، خط و نشان جدی برای رقبای خود در اوزان المپیکی که شانس سهمیه داریم (89، 102 و 102+ کیلوگرم) بکشیم.

استارت اردو با تاخیر!
اگرچه سرانجام نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با دعوت از 15 وزنه‌بردار جوان و بزرگسال به اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2024 پوکت(آخرین مرحله گزینشی المپیک پاریس) با تأخیری نگران کننده، دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان را قرار است از ابتدای اسفندماه 1402 در تهران و کمپ بازسازی شده تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی آغاز کند اما این تأخیر نگران‌کننده باعث شد تا اندکی به خاطر عقب افتادن ستاره‌های ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان که در کورس رقابت برای تثبیت سهمیه المپیکی قرار دارند نگران شویم. ضمن اینکه نداشتن نظارت جدی و مستقیم روی ملی‌پوشانی که در مسیر کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس قراردارند، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای وزنه‌برداری ایران بدنبال داشته باشد. حالا اما با شروع اردوی وزنه‌برداری حتی با تأخیری که وجود داشت، باز هم می‌توانیم امیدوارباشیم که ملی‌پوشان کشورمان تحت نظارت کادرفنی با رعایت استانداردهای مورد نیاز برای دست به وزنه شدن در جام جهانی تایلند مهیا شوند.

«دوپینگ» تهدیدی جدی پیش روی پولادمردان!
طبق اعلام سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری اردوی پولادمردان برای حضور در جام جهانی پوکت (آخرین گزینشی المپیک پاریس) از ابتدای اسفندماه جاری قرار است به میزبانی کمپ تازه نونوار شده وزنه‌برداری در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شود. اگرهمه چیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده باشد و اردو بدون مشکل یا محدودیت‌های خاصی (بواسطه مشخص نبودن شرایط کمپ تمرینی تیم‌های ملی و داشتن استانداردهای مورد نیاز برای برپایی اردوی آماده‌سازی پولادمردان) در همان تاریخ اعلام شده آغاز شود، بدون شک بیش از قبل باید روی موضوع دوپینگ و حضور مأموران آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ(وادا) برای نمونه‌گیری از وزنه‌بردارانمان حساس و هوشمند باشیم زیرا کوچکترین غفلت از این پدیده شوم، می‌تواند در مسیر باقیمانده تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری را روی دست ما بجا بگذارد. ما تا به امروز یک نمونه مثبت دوپینگ در پرونده خود تا قبل از حضور در بازی‌های المپیک پاریس ثبت شده داریم، بنابراین اگر احیاناً در فرصت باقیمانده 2 نمونه مثبت دیگر در رده‌های سنی مختلف و در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی برای ما ثبت شود، قطعاً در هر مرحله‌ای که باشیم، از حضور در بازی‌های المپیک پاریس محروم شده و با جرایم سنگینی دست و پنجه نرم خواهیم کرد. بنابراین کادرفنی تیم ملی و مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری، بیش از هر موضوع دیگری باید در فرصت محدود باقیمانده تا اعزام به پاریس بیش از گذشته مراقب پاکی و سلامت ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در تمامی رده‌های سنی باشند.

بازگشت به خانه بعد از دوری
 طولانی مدت
دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان برای حضور در جام جهانی 2024 پوکت تایلند قرار است از ابتدای اسفندمان در تهران اغاز شود. اردویی که همزمان می‌شود با بازگشت پولادمردان به خانه خود(کمپ تیم‌های ملی) بعد از یک سال و اندی دوری از کمپ تمرینی مجموعه ورزشی آزادی تهران. این اتفاق قطعاً برای ملی‌پوشان وزنه‌برداری که مدت‌ها خانه به‌دوش بودند، اتفاقی خوب و خوشایند است اما باید دید که در حین برگزاری اردو شرایط کمپ بازسازی شده بر وفق مراد و میل پولادمردان است یا کمبودهای احتمالی آنها را در مسیر حضور در جام جهانی تایلند آزار می‌دهد؟ علی داودی، علیرضا یوسفی، آیت شریفی، مصطفی جوادی، رضا دهدار، علیرضا معینی، مسعود ممیوند، علیرضا عباسپور، سپهر مردانی، ایلیا صالحی‌پور، علی عالی‌پور، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، آریا پایدار و عبدالله بیرانوند 15 وزنه‌برداری هستند که به این مرحله از اردو دعوت شدند و باید خود را برای حضور در جام جهانی پوکت مهیا کنند. البته در این بین شرایط مصطفی جوادی، رضا دهدار، آیت شریفی و علی داودی که در کورس رقابت برای کسب سهمیه ورودی در المپیک پاریس هستند از بقیه نفرات جدی‌تر و سخت‌تر خواهد بود. نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی، همینطور بهمن زارع، سهراب مرادی و احسان دارابیگی در قامت مربی تیم را در این مرحله اردو هدایت می‌کنند. جام جهانی تایلند به عنوان آخرین مرحله گزینشی المپیک پاریس روزهای ۱۳ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی