صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و دو - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و دو - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شیرمحمدی: 50 میلیون هوادار نگران پرسپولیس هستند

بیرانوند با این سابقه نباید آن اشتباه را مرتکب می‌شد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
حسن شیرمحمدی بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است که شرایط نیمکت پرسپولیس خوب نیست و پشتوانه خوبی به لحاظ بازیکن روی نیمکت وجود ندارد که بازیکنان فیکس تیم احساس خطری از بابت حضور ثابتشان احساس کنند. به بهانه باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و موارد حاشیه‌ای که بعد از این شکست وجود داشت گفت و گویی با پیشکسوت پرسپولیس داشتیم.

‌چرا بیرانوند دروازه‌بان اول تیم ملی و پرسپولیس با اشتباهش گل بدی را دریافت کرد؟
در صحنه‌ای که بیرانوند گل خورد این دروازه‌بان به نظرم اصلاً تمرکز لازم را نداشت و جایگیری خیلی بدی داشت و بی‌جهت جلو آمده بود. من فکر کنم باخت تیم ملی مقابل قطر هم تا حدودی در روحیه دروازه‌بان پرسپولیس تأثیر گذاشته بود و موجب شده تا از لحاظ روحی روانی سنگربان پرسپولیس آن شرایط ایده‌آل را نداشته باشد و از تمرکز ایده‌آلی که از او می‌شناختیم و سراغ داشتیم به دور باشد. گلری مانند بیرانوند که سابقه دو بار بازی در جام جهانی را دارد نباید چنین اشتباهی را انجام دهد این مسأله البته فقط مربوط به بیرانوند نبود و وقتی بازیکنی مانند ترابی هم آن عملکرد خوب خودش را در بازی تیم باشگاهی‌اش ارائه نمی‌دهد به این مسأله برمی گردد که او خیلی کم در تیم ملی بازی کرده و تنها چند دقیقه بازی رسیدن به یک بازیکن، قطعاً او را از شرایط بازی دور ساخته و به لحاظ روحی روانی هم بازیکن را تنزل می‌دهد نکته‌ای که دیدیم در بازی ترابی هم نمود داشت و او را دچار افت فنی ساخته بود.
‌عملکرد سرمربی جدید برزیلی تیم را چگونه ارزیابی کردید؟
من می‌خواهم جواب این سؤال‌تان را این گونه بدهم که شاید هنوز تکلیف نیمکت ما به خوبی مشخص نیست و سرمربی نمی‌داند چقدر امنیت کاری دارد و تا چند هفته در تیم ماندنی خواهد شد. این مسأله قطعاً بر روی بازیکن و عملکردش هم تأثیرگذار خواهد بود.
‌اما مدیرعامل پرسپولیس گفته که اوسمار را انتخاب کرده چون به تیم آشنا بوده و حضور هر مربی دیگری را به سود پرسپولیس ندانسته!
حرف من این است وقتی مدیری به هر دلیلی سرمربی‌اش می‌رود و او قصد دارد به تیمش شوک بدهد باید مربی با سبک و سیاق متفاوت نسبت به سرمربی قبلی‌اش به تیمش بیاورد نکته‌ای که ما در سرمربی جدید پرسپولیس چنین شاخصه‌هایی را نمی‌بینیم.
‌با شرایطی که پرسپولیس کسب کرده و پنج امتیاز از صدر عقب افتاده شرایط را برای بازی بدون تماشاگر مقابل تراکتور چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در این فصل تراکتور تیم خوبی را بسته و در نقل و انتقالات هم خوب خودش را تقویت کرده است به همین دلیل بازی آسانی پیش روی سرخ‌پوشان نیست و بازیکنان پرسپولیس باید طوری بازی کنند که به هر شکل ممکن به پیروزی برسند و اجازه ندهند تا از صدر فاصله بگیرند چون تیم‌ها در نیم فصل دوم خیلی سخت به هم امتیاز می‌دهند و در چنین شرایطی تیمی مدعی مانند پرسپولیس نباید تحت هر شرایطی امتیازی را از دست بدهد. پرسپولیس 50 میلیون هوادار دارد و بعد از رفتن یحیی همه هواداران به نوعی نگران تیمشان هستند از این رو بازیکنان باید در بازی‌های بعدی طوری بازی کنند که دیگر امتیازی را به راحتی از دست ندهند. الان هم شرایط بازیکنان تیم به گونه‌ای است که به نظرم در خیلی از پست‌ها بازیکنان اصلی حاشیه امنیت خوبی را برای خودشان متصورند موضوعی که موجب می‌شود چندان اوضاع جالبی به وجود نیاید.
‌در رابطه با شرایط پرسپولیس به لحاظ بازیکن چه صحبتی دارید؟
وقتی به تیم سپاهان نگاه می‌کنید واقعاً به وضوح می‌بینید که این تیم جدا از یک تیم درون زمین خوب یک تیم خوب دیگر هم دارد که خیلی به این تیم کمک می‌کند و قطعاً در نیم فصل دوم ارزش خودش را بیشتر نشان خواهد داد. این در حالی است که پرسپولیس دو تن از بهترین بازیکنان خودش را از دست داد. محمد عمری بازیکن زهرداری بود که پرسپولیس به هر دلیل در شرایطی که می‌شد او را حفظ کند از دست داد میلاد سرلک هم بازیکن خوبی بود که او را از دست داد و حالا خیلی مهم است که جایگزین‌های خوبی برای این بازیکنان پیدا شود که به کار تیم در این مقطع بیایند.

جستجو
آرشیو تاریخی