صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست و یک - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

استقلال 1 - صنعت‌نفت آبادان صفر

شلیک از صدر به دکل نفتی

هفته شانزدهم بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر، جمعه: 27/11/1402؛ ساعت: 17:15، ورزشگاه: آزادی تهران، بدون حضور تماشاگر
داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: علیرضا ایلدرم، امیرمحمد داودزاده
اخطار استقلال: آرمین سهرابیان (20) آرش رضاوند (39) صالح حردانی(61) رافائل سیلوا (74) مهدی مهدی‌پور (75)
نفت آبادان: رحیم آلبوغبیش(75)
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند(46- امید حامدی‌فر)، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (84- جعفر سلمانی)، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (4+90- میلاد فخرالدینی)، آرش رضاوند، گوستاوو بلانکو، آرمان رمضانی (70- مهرداد محمدی)
سرمربی: جواد نکونام
ترکیب نفت آبادان:
پیام پارسا، عرفان قهرمانی، حسین شنانی (64- علی یوسف هاشم)، طالب ریکانی، رضا امانی‌نژاد (70- رحیم آلبوغبیش)، یوسف کی شمس (87- فرزین معامله‌گری)، میثم تهی‌دست، فیاض میردورقی، فرشاد محمدی‌مهر (87- سیدفاخر تهامی)، محمدصادق بارانی، امیرمحمد پناهی (87- ساسان حسینی)
سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده
 
استقلال در شرایطی که سکوها را خالی از تماشاگران خود می‌دید وارد اولین پیکار خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر شد. ورزشگاه آزادی به واسطه غیبت تماشاگران شور و حال همیشگی را نداشت و آنچه در جریان بازی بیشتر به گوش می‌رسید، صدای بازیکنان و مربیان دو تیم بود. سهراب بختیاری‌زاده از لحظه شروع بازی می‌کوشید با فریاد‌های خود بازیکنانش را تهییج کند تا مقابل استقلال بازی محکمی انجام دهند و احیاناً برابر آبی‌ها غافلگیر نشوند.
حربه سهراب در دقایق آغازین جواب داد و با اینکه توپ و میدان بیشتر در اختیار استقلال بود اما زردپوشان از فضای پراسترس دقایق آغازین خارج شدند.
جواد نکونام با همان ترکیبی که پیش‌بینی می‌شد تیمش را روانه میدان کرد. انتقال چشمی به خط میانی مهم‌ترین تغییر در ترکیب استقلال به نظر می‌رسید اما بازی کردن سیلوا در ترکیب اصلی را نیز باید از جمله این تغییرات به حساب آورد.
استقلال بیشتر تلاش می‌کرد با بازیسازی مهدی مهدی‌پور و نفوذ‌های جلالی برای خود ایجاد موقعیت کند اما در ۲۰ دقیقه آغازین عملاً یک موقعیت نصفه و نیمه نصیب رمضانی شد که حاصلی برای استقلال نداشت و پیامد آن نیز دقیقه ۲۳ ارسال کرنری که منجر به زدن بغل پای سهرابیان شد و دروازه‌بان نفت برگرداند جزو بارز‌ترین موقعیت‌ها در این دقایق به حساب می‌آمد.
از حوالی دقیقه ۳۰ بازی وارد درگیری فیزیکی قابل توجه شد و به خاطر لغزندگی زمین به دلیل بارش شدید باران برخوردها شدیدتر هم شد.
دقیقه ۴۳ ابوالفضل جلالی ارسال مهدی‌پور را با ضربه سر به سمت دروازه زد که دروازه‌بان گرفت. ۲ دقیقه بعد چشمی درحالی که دروازه‌بان و مدافعان را جا گذاشته بود، بازهم نتوانست دروازه را باز کند. اما اتفاقات پایان بازی در نیمه اول به همینجا ختم نشد و صحنه مشکوک به پنالتی که با ضربه سر سیلوا حاصل شد، به عنوان یک علامت سؤال بزرگ در ذهن استقلالی‌ها باقی ماند.
در آغاز نیمه دوم اما استقلال به آنچه استحقاقش را داشت رسید و مهدی‌پور در دقیقه ۴۷ موفق شد روی یک کار تاکتیکی منسجم از پشت ۱۸ قدم گل اول تیمش را به ثمر برساند. این گل روحیه بازیکنان استقلال را برای دستیابی به ۳ امتیاز این بازی افزایش داد و جواد نکونام نیز که یک تعویض تاکتیکی در آغاز نیمه انجام داده بود، با خیال آسوده بازی را به نظاره نشست. هرچند که نکونام به سبک همیشه داغ و پرحرارت در کنار زمین تیمش را هدایت می‌کرد تا احیاناً عنان کار از کف ندهد.
استقلال بعد از گل اول تلاش کرد بر تعداد گل‌های خود بیفزاید اما در این میان نفتی‌ها نیز در پی جبران بودند تا بازنده ورزشگاه آزادی را ترک نکنند اما استقلال به واقع در موقعیت‌سازی تیم بهتری بود و ضربه سر بلانکو در دقیقه ۶۵ بار دیگر استقلال را تا آستانه گلزنی پیش برد که ضربه مهاجم آرژانتینی از کنار دروازه اوت شد‌.
تعویض‌های دو مربی از اواسط نیمه دوم سبب شد روند بازی تا حدی تغییر کند. استقلال بیشتر در پی حفظ گل و استفاده از ضد حملات بود و صنعت نفت در پی ایجاد روزنه‌ای برای رسیدن به گل تساوی.
در دقایق پایانی بازی بیش از پیش وارد فضای درگیرانه شد و بازیکنان برخوردهای شدیدی با هم داشتند. بختیاری‌زاده و نکونام در تلاش بودند بازیکنان خود را برای رسیدن به اهداف خود تهییج کنند اما در نهایت تغییری در نتیجه به وجود نیامد و استقلال با همان شلیک مرگبار مهدی‌پور موفق شد به ۳ امتیاز مهم این بازی برسد و فاصله خود را با پرسپولیس بیشتر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی