صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و بیست - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و بیست - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نکو رخ به رخ سهراب

استقلال بعد از کشمکش‌های بسیار میان خطیر و نکونام فردا وارد لیگ برتر خواهد شد. در این ایام که استقلال فرصت جذب بازیکنان جدید را داشته، دو بازیکن به فهرست این تیم اضافه شده‌اند. اولین بازیکن سیلوا است که با استقلال قرارداد بست و بعد از او ماشاریپوف که باشگاه استقلال روز گذشته رسماً از این بازیکن هم رونمایی کرد.
جواد نکونام درصورت نیاز می‌تواند از هر دو بازیکن استفاده کند و مقابل صنعت نفت آبادان از نیروهای جدید بهره بگیرد اما حضور این دو بازیکن درحالی نگاه‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده که سرمربی استقلال از این پس دیگر کوین یامگا را در اختیار ندارد و این بازیکن به دلیل مصدومیت شدید دیگر در ترکیب استقلال دیده نخواهد شد.
بازی کردن درغیاب یامگا برای نکونام دشوار خواهد بود و شاید در همین بازی با صنعت نفت آبادان فقدان این بازیکن که در اجرای عملیات هجومی همواره کمک حال مربیان استقلال در سال‌های اخیر بوده، خیلی زود احساس شود. اما به هر حال سرمربی استقلال ناچار است بدون یامگا کارش را پیش ببرد و شاید ماشاریپوف در این راه بتواند خیال سرمربی آبی‌ها را بابت داشتن بازیکنی با معیارهای هجومی مناسب راحت کند.
جدایی سعید مهری نیز گرچه گلایه‌های آقای سرمربی را به دنبال داشت اما این بازیکن به لحاظ فنی در وضعیت آن چنان قابل توجهی قرار نداشت که دوری‌اش به کیفیت فنی استقلال لطمه‌ای وارد سازد. مهری غالباً با فراز و نشیب‌های بسیاری در ترکیب استقلال قرار می‌گرفت و هرگز از ثبات کافی برخوردار نبود. به همین دلیل بازیکنی همچون چشمی یا مهدی‌پور و حتی نیک نفس قادرند به راحتی جای خالی او را پر کنند. ضمن اینکه گزینه اول سرمربی استقلال برای ایجاد موقعیت درخط میانی آرش رضاوند است که این بازیکن در ترکیب استقلال حضور خواهد داشت.
با توجه به تغییرات اجباری که در ترکیب استقلال به وجود آمده، می‌توان پیش‌بینی کرد که استقلال دست‌کم نسبت به نیم‌فصل قبل با دو تغییر وارد میدان شود اما روش بازی این تیم هیچ تغییری نخواهد داشت و سرمربی استقلال با همان 3 دفاع، 4 هافبک و احتمالاً 3 مهاجم مقابل حریف قرار خواهد گرفت.
استقلال در بازی رفت موفق شد 3 بار دروازه صنعت نفت آبادان را در ورزشگاه خانگی‌اش باز کند. آن برد یکی از پیروزی‌های بزرگ تاریخ باشگاه استقلال در آبادان به حساب می‌آید اما با حضور سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی به تیم صنعت نفت آبادان ممکن است اوضاع قدری عوض شود و این مربی که خود از چهره‌های بنام تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود، سخت‌گیری خاصی مقابل آبی‌ها داشته باشد و اجازه ندهد استقلال به سادگی از این بازی امتیاز بگیرد.
بختیاری‌زاده زمان قابل توجهی از مربیگری دور بوده و با انگیزه متفاوت گام به این میدان خواهد گذاشت و دوست دارد در اولین قدم خود با صنعت نفت در لیگ برتر نتیجه‌ای امید‌بخش برای هواداران این تیم به دست آورد. نفتی‌ها یک بار در نیم‌فصل اول موفق شدند پرسپولیس را با آن همه بازیکن نامی در تهران با نتیجه 2-2 متوقف کنند. این تیم از ظرفیت کافی برخوردار است تا همان نتیجه را مقابل استقلال هم تکرار کند و جواد نکونام و شاگردانش اگر می‌خواهند همچون رقیب سنتی در ورزشگاه آزادی غافلگیر نشوند باید باهوش باشند تا مقابل تیم خوش ذوق و با انگیزه صنعت نفت آبادان غافلگیر نشوند.
حتی اگر بازی نفتی‌ها مقابل پرسپولیس را ملاک قرار ندهیم، نتیجه‌ای که در بازی رفت میان استقلال و زردپوشان رقم خورده به خودی خود کافی است تا آبی‌ها با انگیزه متفاوت گام به این میدان بگذارند به این دلیل که باخت سنگین خانگی برای نفتی‌ها انگیزه ساز است تا شاید در ورزشگاه آزادی آن نتیجه تحقیر‌آمیز را جبران کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی