صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نوزده - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نوزده - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

‌مناف هاشمی: به مدال در المپیک امید داریم
سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات در حوزه المپیک گفت: در حوزه المپیک 14 سهمیه گرفته‌ایم و  رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و بعضی رشته‌های دیگر هم در تلاش هستند همین ایام در رویدادهای بین‌المللی شرکت و سهمیه بگیرند. امکانات پشتیبانی از لحاظ ثبت‌نام‌ها، بلیت، امکانات مرتبط با لباس و سایر اقدامات در دستور کار ما است و چیزی از برنامه عقب نیستیم.
او در ادامه گفت: در حوزه پاداش‌ها، پاداش قهرمانان در پای سکو را اعلام کردیم و جلسات متعددی را با رؤسای فدراسیون‌ها و کادرفنی آنها داشتیم. ما برای حدود 16 تا 17 فدراسیون دیگر سهمیه پیش‌بینی کرده‌ایم که حدود 10 رشته ما امید مدال هستند ولی امید به مدال واقعی ما دو دسته هستند.
 سه رشته امید به مدال بالاتری هستند. بقیه جزو گروه دوم هستند و گروه سوم نیز طبیعتاً رشته‌هایی هستند که سهمیه بگیرند در المپیک شرکت می‌کنند اما ما از آنها توقع مدال نداریم.
 

یخچالی و امینی شنبه 28 بهمن وارد تهران می‌شوند
شاه‌علی: هاکان فردا در اردو نیست
اردوی تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره نخست انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان از فردا آغاز می‌شود و طبق گفته سرپرست تیم ملی، لژیونرهای دعوت شده به اردو روز شنبه هفته آینده به تمرینات اضافه می‌شوند.
محسن شاه‌علی سرپرست تیم ملی درباره وضعیت بهنام یخچالی و محمد امینی به اردوی تیم ملی  گفت: بر اساس آخرین تصمیمات و هماهنگی‌های انجام شده، این دو بازیکن به تیم ملی اضافه می‌شوند و طبق آخرین خبرها، شنبه هفته آینده این دو وارد تهران و تنها سه روز با بازیکنان ملی‌پوش تمرین خواهند داشت. هر چند این دو بازیکن در رقابت‌های جام‌جهانی با هاکان دمیر تمرین داشته‌اند و به راحتی با بقیه هماهنگ می‌شوند.»
او درباره زمان بازگشت هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بسکتبال به ایران نیز گفت: فکر می‌کنم او فردا صبح وارد تهران شود. شاید در تمرین روز پنجشنبه نباشد اما از جمعه با تیم خواهد بود.»
بهنام یخچالی در حال حاضر عضو تیم رومراشتروم گلادیاتور تریر در لیگ Pro A آلمان است و امروز و جمعه مقابل تیم‌های باشگاهی این کشور بازی دارد. محمد امینی نیز در تیم زیر ۲۱ سال موناکو فرانسه دست به توپ است. این دو ستاره در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تیم ملی را همراهی نکردند و از این جهت حضورشان در پنجره پیش رو، قابل بحث است.
تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست انتخابی‌های کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان، روزهای چهارم و هفتم اسفند، به ترتیب با تیم‌های ملی قطر (در ایران) و هند (در هند) دیدار می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی