صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هجده - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هجده - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شاه‌محمدی: بازگشت امیری به پرسپولیس کمک می‌کند

اوسمار نتیجه نگیرد با درویش می‌رود

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
جمشید شاه‌محمدی، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است اگر سرمربی جدید پرسپولیس نتیجه نگیرد به نوعی مدیریت هم در معرض کنار گذاشتن از مسند مدیریت پرسپولیس قرار خواهد گرفت. مهاجم اسبق پرسپولیس در این بین صحبتی قابل تأمل را مطرح می‌کند و به این نکته می‌پردازد که اگر بازیکنان احساس کنند که مربی از آنها کوچکتر است به شکل ناخودآگاه روی کارشان تأثیر منفی خواهد داشت.

 در رابطه با حضور سرمربی جدید که مدیریت برای جذب او ابراز امیدواری داشته چه صحبتی دارید؟
مدیریت نقطه نظرات و ملاک‌های خودش را مطرح کرده اما به نظرم گزینه‌های داخلی داشتیم که به خیلی به کار پرسپولیس می‌آمدند. به نظر من در بین مربیان؛ حسین عبدی و مهدی تارتار بهترین بودند که خیلی به درد سرمربیگری پرسپولیس در شرایطی که باشگاه پول کافی برای استخدام مربی خارجی نداشت می‌خوردند. البته خیلی به حسین عبدی اعتقاد داشتم و حتی در تمرین پیشکسوتان پرسپولیس هم در صحبتی که با بقیه همبازیانم داشتم به این نکته اشاره داشتم که حسین عبدی بهترین گزینه برای سرمربیگری پرسپولیس است.
 در رابطه با چهار خرید جدید پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چه صحبتی داشتید؟
4 بازیکن جدید، بازیکنان بدی نیستند اما باید دید در تیم بزرگی مانند پرسپولیس چقدر به درد تیم می‌خورند. به هر حال من حضور بازیکنان جدید را به فال نیک می‌گیرم و فکر می‌کنم شرایط تیم به لحاظ فنی خیلی بهتر شود اما در این بین باید یک واقعیت را هم در نظر گرفت که بازیکن اگر سرمربی تیم را کوچکتر از خودش ببیند شاید به نوعی روی عملکردش تأثیر‌گذار باشد در حالی که همه می‌دانند سن یحیی از بازیکنان بالاتر بود و یکی از بهترین مربیان چند سال اخیر پرسپولیس بوده است.
 با توجه به شرایطی که سرمربی جدید پرسپولیس دارد، انتخاب او را یک ریسک نمی‌دانید؟
من فکر می‌کنم باشگاه در شرایطی قرار گرفته بود که از بین بد و بدتر انتخاب خودش را انجام داد و به قولی سعی کرد که بیشتر مسائل مالی را در نظر بگیرد و بعضی مسائل دیگر را هم لحاظ کرد و در نهایت به این جمع‌بندی رسید که اگر سرمربی جدید را انتخاب کند سود برده است اما این یک واقعیت است که اگر پرسپولیس در چند بازی آینده‌اش نتیجه نگیرد، مدیر عامل هم باید همراه سرمربی که انتخاب کرده باید از باشگاه برود. من تیم پرسپولیس را دوست دارم و از رده پایه در این تیم بازی کردم و واقعاً با نتایج تیم محبوبم زندگی می‌کنم. الان هم واقعاً دوست دارم تیم موفق شود اما به هر حال وقتی منطقی فکر می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که امکان گزینه‌های بهتری برای پرسپولیس وجود داشت.
 در رابطه با خط حمله پرسپولیس و زوج شهاب و عیسی چه نظری دارید؟
به نظرم این دو بازیکن، مهاجمان خوبی هستند اما این خط حمله ایده‌آل نیست و خیلی بهتر است که یک مهاجم جدید بگیرند هر چند پول ندارند و من فکر می‌کنم باشگاه مهاجم دیگری را به خدمت بگیرد. البته جدا از این مسأله تیم در پست میلاد سرلک هم مشکل دارد که با توجه به در نظر گرفتن شرایط باشگاه، امیدوارم این شرایط به خیر بگذرد و پرسپولیس از شرایط سختی که در آن به سر می‌برد سربلند خارج شود.
 در رابطه با حضور ملی‌پوشان پرسپولیس و تأثیر بازگشت‌شان چه صحبتی دارید؟
بعد از موفق نشدن تیم ملی به نظرم بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس هم با خستگی و شرایط روحی نه چندان خوب به تیم باز می‌گردند. از این رو خیلی مهم است که آنها خوب ریکاوری شوند و برای پرسپولیس مؤثر واقع شوند.
 وحید امیری هم 20 دقیقه در بازی دوم دوستانه برای پرسپولیس بازی کرد. در رابطه با بازگشت این بازیکن چه نظری دارید؟
وحید خودش یک تیم است و وظیفه‌اش را عالی انجام می‌دهد. از بازگشت وحید خیلی خوشحالم چون معتقدم حضورش خیلی به تیم پرسپولیس کمک خواهد کرد. بازیکنی که در چند پست می‌تواند دست سرمربی تیم را بگیرد.
 در رابطه با سیدجلال با توجه به تغییر سرمربی پرسپولیس و نقش او در تیم چه نظری دارید؟
به نظرم سید جلال در جمع کردن حاشیه‌ها و تیم خیلی می‌تواند به اوسمار کمک کند؛ چون سیدجلال بزرگتر تیم بوده و سال‌ها به عنوان کاپیتان در کنار بازیکنان پرسپولیس حضور داشته است. از این رو سیدجلال می‌تواند حاشیه‌های نیمکت و رختکن را جمع کند.

جستجو
آرشیو تاریخی