صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و دوازده - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

بازیکنی که در حد خودش نبوده، باید آن را بداند

قلعه‌نویی: ژاپن را چند ماه قبل آنالیز کردیم

نشست خبری

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با ژاپن گفت: «به نظر من این بازی می‌توانست روز فینال انجام شود هرچند الان هم یک نوع فینال است.»
او درباره کیفیت حریف اضافه کرد: «ژاپن تیم بسیار بابرنامه‌ای است و بازی‌های آنها قبل از شروع جام ملت‌ها نشان داد با آمادگی کامل وارد مسابقات شده‌اند. بازی مرحله گروهی آنها با بازی مراحل حذفی خیلی فرق کرده است. یعنی در مسابقات مراحل حذفی مدل کامل‌تری بازی کردند. شاید در سه بازی مرحله گروهی، انرژی اصلی خودشان را گذاشتند تا در مراحل حذفی عملکرد بهتری داشته باشند.» قلعه‌نویی گفت: «ما ژاپن را آنالیز کردیم، نه الآن بلکه از چند ماه قبل. ما برنامه داشتیم تا کلیه تیم‌هایی که احتمال تقابل با آنها وجود داشت را آنالیز کنیم.»
او با اشاره به زمان کم تیم ملی برای ریکاوری گفت: «ما تا حدودی ضرر کردیم چرا که با توجه ساعت برگزاری بازی، استراحت ما کمتر بود. ضمن اینکه بدشانس بودیم و بازی مقابل سوریه به وقت‌های اضافه کشیده شد. من اعتقادم این است و آن را به بازیکنانم گفته‌ام که بازی با سوریه باید دقیقه 70 برای ما تمام می‌شد. اگر آن موقعیت‌ها را گل می‌کردیم، می‌توانستیم از دقیقه 70 به بعد به تعدادی از بازیکنانمان استراحت داده و آنها را تعویض کنیم تا برای بازی با ژاپن آماده شوند ولی خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم صعود کنیم. از تک تک بازیکنان بابت زحماتی که در این چند ماهه کشیدند تشکر می‌کنم. با امیدواری و با نهایت آمادگی برای بازی با ژاپن آماده‌ایم.»
قلعه‌نویی با اشاره به برنامه‌ریزی مسابقات گفت: «پس از بازی با امارات، حدود هشت روز استراحت کردیم. قانوناً بین دو بازی، شما باید 72 ساعت زمان ریکاوری داشته باشید که متأسفانه ما این زمان را نداریم. با این حال، دو نوع ریکاوری داشتیم. ریکاوری‌های فیزیکی که توسط گروه پزشکی و ماساژورها بود. سپس بازسازی بدن با استفاده از مکمل‌هاست که به نحو احسن این کار را انجام دادیم. اعتقاد من این است که می‌توانست از آن‌طرف زمان کمتری باشد و الان فرصت بیشتری مثلاً چهار روز داشته باشیم اما برنامه‌ریزی به این شکل شده و ما باید با این شرایط جلو برویم.»
او بعد از بازی با سوریه گفته بود که بعضی از بازیکنان بزرگ تیم ملی بزرگی نکردند که در این باره اینگونه توضیح داد: «شما یکسری بازیکنان فنی داری و همان افراد می‌توانند وزن تیم را بالا ببرند. این بازیکنان وزن تیم هستند که ما نیز از این افراد در تیم‌مان داریم که از نظر فنی آن روز خیلی خوب بودند اما باید خودشان بازی را اداره می‌کردند و دقیقه ۷۰ کار را تمام می‌کردند. بحث من، بحث فنی بود. اینکه بعضی افراد جور دیگری تجزیه و تحلیل می‌کنند، آن دیگر نظر خودشان است.»
قلعه‌نویی ادامه داد: «مربی باید صداقت داشته باشد، جایی که باید حقایق را بگوید، باید این کار را بکند، جایی که لازم است تشویق کند، این کار را انجام دهد و نباید یک بعدی باشد. اینکه بازیکن در حد خودش نبوده، بازیکن باید آن را بداند که اگر اینگونه نشود، در واقع ما داریم به بازیکن و به مجموعه تیم لطمه می‌زنیم. یک بازیکن باید بداند برای هشتاد میلیون بازی می‌کند و باید با تمام وجودش بازی کند.»
او در پایان گفت: «جالب است بدانید احسان حاج‌صفی شب بازی کتفش گرفته بود ولی به میدان رفت. ما بازیکن داشته‌ایم مانند رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی که 16 کیلومتر دویده‌اند.»

جستجو
آرشیو تاریخی