صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

مصاحبه و خبر

هاشمی: تجلیل از زنان تأثیر‌گذار هر ساله برگزار می‌شود
سید‌مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از بانوان تأثیرگذار در ورزش بانوان گفت: «ما به تلاش‌های صورت گرفته در ورزش بانوان ارج می‌نهیم اما هنوز به کار و تلاش نیاز داریم تا به نقطه ایده‌آل برسیم.» او در ادامه گفت: «به‌دنبال صحبت و تعامل یک‌طرفه نیستیم و امروز آماده‌ایم صحبت‌های شما را بشنویم. هدف ما توسعه ورزش بانوان است و امروز در خدمت بانوان خواهیم بود تا مسائل مربوطه مطرح و کارشناسی شود.» همه فرایندها برای توسعه ورزش بانوان مهیا است و باید با کار و تلاش گروهی در این راستا قدم برداشت.» به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک مراسم تجلیل از زنان تأثیرگذار مستمر برگزار می‌شود: «این برنامه به ‌صورت سالانه و هدفمند برگزار می‌شود و می‌تواند کمک کند. این مراسم در تقویم کمیته ملی المپیک گنجانده می‌شود و استمرار خواهد داشت. در تاریخ شفافی باید فضایی جدید در ورزش بانوان مهیا شود تا از اقدامات صورت گرفته استفاده و مباحث و ایده‌های جدید هم مطرح شود تا همه آنها ثبت و ماندگار شود. نقش بانوان در جامعه مشخص است.»


شروع دوره کلاس‌بندی پارا وزنه‌برداری
دوره آموزشی کلاسبنـــــــــــــدی وزنه‌برداری جانبازان و توان یابان با حضور مدرس بین‌المللی آغاز شد. این دوره بین‌المللی با نظارت پاراوزنه‌برداری جهانی و به مدرسی اسامه بدومی، کلاس بند درجه یک بین‌المللی از الجزایر از دیروز به مدت دو روز در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار می‌شود. پانزده شرکت‌کننده در این دوره بین‌المللی که سوابق تحصیلاتی و یا کاری مرتبط در حوزه پزشکی، فیزیوتراپی و یا علوم ورزشی دارند طی دو روز مباحث مرتبط را آموزش می‌بینند و در پایان پس از موفقیت در آزمون‌های مورد نظر موفق به کسب مدرک کلاس‌بندی سطح ۳ بین‌المللی خواهند شد.


سه داور والیبال ایران ‌بین‌المللی شدند
سه داور ایرانی والیبال، با حضور در دوره داوری به میزبانی عمان کاندیدای بین‌المللی شدند. راحله اکبرزاده، حامد آقابراری و سجاد خان‌بابازاده با معرفی فدراسیون در این دوره 6 روزه به مدرسی  ابراهیم النعمه حاضر شدند که با موفقیت به درجه کاندیدای بین‌المللی رسیدنـــــد.  داوران کاندیــــــــــــــــدای بین‌المللی بعد از قضاوت در رقابت‌های آسیایی تبدیل به داور AVC شده و در ادامه با قضاوت در مسابقات جهانی با طی دوره اول داور FIVB درجه C می‌شوند و بعد کاتاگوری B1،B2 و A را می‌گیرند.


شروع انتخابی اسکیت در آزادی
اولین دوره رقابت‌های انتخابی اسکیت سرعتی جوانان و تیم ملی امروز به میزبانی پیست 400 متر آکادمی ملی اسکیت آزادی شروع می‌شود. در این دوره 129 اسکیت‌باز مرد امروز با هم رقابت می‌کنند و 111 اسکیت‌باز زن هم فردا در مواد 100 متر، وان لپ (یک دور) و 10 هزار متر امتیازی در پیست 400 متر آکادمی ملی اسکیت آزادی با هم مسابقه می‌دهند. مرحله دوم رقابت‌های انتخابی 26 و 27 بهمن‌ماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی