صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یازده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

تجلیل از بانوی تأثیرگذار وزنه‌برداری قبل از آسیایی

حسینی به دنبال حضور تاریخی در المپیک


رضا عباسپور
روزنامه نگار

 وزنه‌برداری بانوان اگرچه هنوز قدمتی ندارد و تازه در ورزش ایران پاگرفته است اما در همین مدت زمان کوتاه دختران و بانوان شایسته کشورمان توانستند خود را بالا کشیده و در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در حد توان‌شان برای وزنه‌برداری و ورزش ایران افتخارآفرین باشند. یکی از این وزنه‌برداران که از ابتدای تأسیس و راه افتادن وزنه‌برداری بانوان از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار آن بوده است، سیده‌الهام حسینی است. کاپیتان شاخص و تحصیلکرده وزنه‌برداری بانوان ایران در حال حاضر نیز یکی از شانس‌های کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک 2024 پاریس به شمار می‌رود.
 
تجلیل از کاپیتان قبل از دوئل آسیایی
محمود خسروی‌وفا رئیس کهنه‌کار کمیته ملی المپیک ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک برای تیم‌ها و رشته‌های ورزشی مختلف، با برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از برخی ستاره‌های تأثیرگذار در بخش بانوان، سعی کرد تا قبل از اتمام رقابت‌های گزینشی المپیک از نظر روحی چهره‌های شاخص و تأثیرگذار ورزش بانوان را شارژ کند. یکی از این چهره‌ها که قطعاً در ورزش کشور و رشته پرافتخار المپیکی وزنه‌برداری تأثیرات بسزایی را ایفا کرده است، سیده‌الهام حسینی کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان است. حسینی که در رقابت‌های آسیایی بزرگسالان در منامه بحرین موفق شد برای نخستین بار در تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در رده سنی بزرگسالان کشورمان را صاحب سه نشان ارزشمند طلا کند، حالا هم جزو امیدهای اصلی وزنه‌برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک و حضوری تاریخی در پاریس است. برهمین اساس، کادرفنی او را برای حضور در دو رویداد باقیمانده گزینشی یعنی رقابت‌های آسیایی ازبکستان و جام جهانی تایلند انتخاب کرده تا حسینی با ثبت رکوردی خوب بتواند امتیاز ورودی به بازی‌های المپیک در دسته وزنی 81 کیلوگرم بانوان را کسب کرده و المپیکی شود. بر همین اساس کمیته ملی المپیک قبل از اعزام تیم وزنه‌برداری بانوان ایران به رقابت‌های آسیایی تاشکند، از کاپیتان طلایی وزنه‌برداری بانوان کشورمان تجلیل به عمل آورد تا او با روحیه‌ای مضاعف برای کسب سهمیه المپیک راهی رقابت‌های آسیایی شود.
 
نگران برای تشدید آسیب دیدگی
سیده‌الهام حسینی تاکنون مدال برنز قطر کاپ در ۱۳۹۸ و نخستین مدال طلای وزنه‌برداری زنان را در مسابقات قهرمانی آسیا بحرین در ۱۴۰۱ و طلای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را در این سال کسب کرد. او تاکنون در این رقابت‌ها سه طلا و سه برنز کسب کرده است. حالا کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان برای المپیکی شدن، دو رویداد مهم دیگر را پیش رو دارد. ابتدا رقابت‌های آسیایی تاشکند ازبکستان و سپس جام جهانی تایلند که رویدادهای گزینشی المپیک پاریس است. مطمئناً اگر آسیب‌دیدگی کمر، زانو و مچ دست سیده‌الهام حسینی این وزنه‌بردار را در دو رویداد باقیمانده گزینشی المپیک آزار ندهد، با توجه به روند تمرینی خوبی که او داشته است، شاید بتوانیم بار دیگر او را در آسیایی تاشکند روی سکوی قهرمانی آسیا ببینیم.

جستجو
آرشیو تاریخی