خبر

 

خسروی‌وفا در جمع وزنه برداران
ایران ورزشی- محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به همراه تنی چند از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون وزنه‌برداری رفتند تا ضمن بازدید از این فدراسیون، از نزدیک در جریان برنامه و وضعیت حال حاضر تیم ملی وزنه‌برداری در مسیر گزینشی بازی‌های المپیک قرار بگیرند. محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به همراه مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و تعدادی از مسئولان ورزش کشور در ادامه بازدید‌های سرزده خود از فدراسیون‌های المپیکی کشورمان به فدراسیون وزنه‌برداری رفتند و ضمن دیدار با مسئولان و چهره‌های سرشناس و نامدار المپیکی این رشته از شرایط این مجموعه و برنامه‌ریزی فدراسیون در مسیر المپیک مطلع شدند.


پاداش میلیاردی برای مدال‌ المپیک
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال‌آوران المپیک پاریس، پای سکو پاداش میلیاردی می‌دهد. هیأت اجرایی ۱۷۸ روز مانده به المپیک پاریس، در جلسه صبح دیروز، پاداش میلیاردی پای سکو را تعیین کرد. طبق مصوبه هیأت اجرایی مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 4 و 2 میلیارد تومان پاداش می‌گیرند. البته برای مربیان، سرمربیان و کادرفنی بالاترین رنگ مدال هم  پاداش در نظر گرفته شده، مثلاً اگر ورزشکار ۴ میلیارد گرفته، ۴ میلیارد هم به سرمربی داده می‌شود، ۴ میلیارد هم در اختیار رئیس فدراسیون قرار می‌گیرد که ۵۰ درصد آن را به سرمربی پرداخت کند و بقیه آن بین اعضای کادرفنی که در این مدال دخیل بودند، پرداخت می‌شود. در المپیک توکیو پاداش پای سکو برای مدال‌آوران، ۱۰ هزار یورو طلا، ۵ هزار یورو نقره و ۳۵۰۰ یورو برنز بود.


پایان کارایرانی‌ها در المپیک زمستانی جوانان
پرونــــــــــــــده ایرانـــی‌ها در المپیـــــک زمستـــــــــــانی با  پایان کاراسکی‌بازان صحرانوردی، بسته شد. تیم ایران با ۵ اسکی‌باز دو رشته اسکی آلپاین و صحرانوردی در المپیک زمستانی شرکت کرد. سه جوان ایرانی دیروز در رقابت‌های اسکی صحرانوردی 5/7 کیلومتر کلاسیک المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ رقابت کردند که  ملیکا میرزایی و پرستو آبسالان با پشت سر گذاشتن چهار ورزشکار به ترتیب در رتبه ۷۲ و۷۳ قرار گرفتند. امیرمحمد ابوالحسن‌زاده هم با پشت سر گذاشتن ۱۱ اسکی‌باز، رتبه ۶۷ را گرفت. نتیجه‌ای که بهترین نتیجه تاریخ حضور ایران در ادوار گذشته المپیک زمستانی جوانان از لحاظ کمی و ‌کیفی بود. ایران برای اولین بار سه نماینده در اسکی صحرانوردی جوانان المپیک زمستانی داشت و از نظر کیفی هم ابوالحسن‌زاده برای اولین بار ۱۱ ورزشکار از جمله اسکی‌بازان یونان، کلمبیا، تایپه، برزیل، لبنان، تایلند و مقدونیه را پشت سر گذاشت. دختران ایران هم رقبایی از کلمبیا، لبنان، مقدونیه و تایپه را پشت سر گذاشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی