هاشمی: 17 فدراسیون را در دستور کار قرار داده‌ایم


سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، بعد از جلسه دیروز هیأت اجرایی در جمع خبرنگاران حاضر شد. او از در دستور کار قرار گرفتن 17 فدراسیون در سه دسته گفت: « بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو کارمان را آغاز کردیم. فدراسیون‌های المپیکی که به پاریس اعزام خواهند شد را به 3 دسته تقسیم کردیم. رشته‌هایی که اطمینان و امید به مدال داریم را در اولویت اول قرار داده‌ایم مثل رشته‌های کشتی و تکواندو و وزنه‌برداری. رشته‌های دیگری که شانس کسب سهمیه را داریم، اما شانس مدال کمی کمتر است را در گروه دوم قرار دادیم. گروه سومی هم داریم که این گروه چه از طریق سهمیه و چه وایلدکارت به المپیک می‌رسند، اما اولویت ما در این گروه بیشتر حمایتی است. با این تفاسیر 17 فدراسیون را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که جلسات را با آنها آغاز کرده‌ایم. کار گروه اول و دوم تمام شده و جلسه با گروه سومی‌ها هم امروز احتمالاً جمع‌بندی خواهد شد.»
او درباره ثبت‌نام رشته‌هایی که هنوز سهمیه نگرفته‌اند، گفت: « فدراسیون‌های گروه اول با کیومرث هاشمی جلسه خواهند داشت و یک بار هم ما خودمان به عنوان کمیته ملی المپیک در جلسه حاضر شدیم. وزنه‌برداری امروز انجام می‌شود. تکواندو را روز گذشته بررسی کردیم و روز قبل هم فدراسیون کشتی را بررسی کردیم. رشته‌هایی که ثبت‌نام کرده‌ایم و امید داریم که کسب سهمیه کنند فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، شنا، سنگ‌نوردی، بوکس، جودو، قایقرانی، تنیس روی میز، والیبال و بدمینتون هستند. بسکتبال در المپیک حضور ندارد. والیبال هم تا اطلاع ثانوی سهمیه نگرفته و هنوز شانس دارد. کاراته در دوره گذشته داشتیم و در این دوره نداریم. این سه رشته تعداد سهمیه‌های ما را از نظر کمی کم می‌‌کند و به همین دلیل شنیده‌اید که ما بین 30 تا 35 نفر سهمیه خواهیم داشت، اما امیدوار هستیم از نظر کیفی شرایط را همچون گذشته حفظ کنیم و تلاش کنیم که رو به بهبود هم باشیم.»
دبیرکل کمیته ملی المپیک، المپیکی‌ها را اینطور شمرد: «ما تا کنون 14 سهمیه گرفته‌ایم که شامل هانیه رستمیان، چهل امیرانی، فاطمه امینی، محمد بیرانوند، مهران برخورداری، ناهید کیانی، یک نفر در دوچرخه‌سواری، 7 نفر در 7 وزن کشتی آزاد و فرنگی و یک نفر هم در شمشیربازی هستند. سایر نفرات چون هنوز ابلاغ رسمی نشده را اعلام نمی‌کنیم، اما چهاردهمین و پانزدهمین مورد را هم اطمینان داریم. امیدوارم کاروان پرباری را از نظر کیفی داشته باشیم و نتایج خوبی را برای کشور عزیزمان ایران کسب کنیم.»
مناف هاشمی در مورد عدم حضور در جلسه تشویق ورزشکاران رشته تیراندازی گفت: جلساتی برای کسب سهمیه برگزار می‌شود که ما خوشحال می‌شویم اما ما اولویت‌بندی می‌کنیم تا بر اساس برنامه خودمان در کمیته ملی المپیک پیش برویم. امکان جابه‌جایی تغییر در برنامه فدراسیون تکواندو نبود وگرنه ما علاقه‌مند بودیم که در برنامه فدراسیون تیراندازی برای تشویق 4 ورزشکاری که کسب سهمیه کرده بودند حضور پیدا کنیم. سوءتفاهم ایجاد نشود، هیچ دلیل خاص دیگری وجود نداشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی