کوپر: مقابل ایران نباید اول گل بخوریم

هکتور کوپر، سرمربی سوریه در نشست خبری پیش از بازی مقابل ایران گفت: «بازی سختی مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا در پیش داریم. سعی می‌کنیم خوشبین بوده و انگیزه‌ای برای پیروزی و صعود به دور بعد داشته باشیم. ما جاه‌طلبی، روحیه و اشتیاق زیادی داشته و به همه بازیکنانم اعتماد دارم.» مربی آرژانتینی ادامه داد: «هدف اول من پیروزی در این بازی و هدف بلندمدتم این است که مردم سوریه را با عملکرد خوب و پیروزی خوشحال کنم. برابر ایران باید با نظم و انضباط به میدان برویم.»
کوپر درباره صعود تاریخی سوریه به مرحله حذفی و همچنین تجربه‌ باخت مقابل تیم‌های بزرگ در زمان سرمربیگری در والنسیا و اینتر ایتالیا که منجر به از دست دادن قهرمانی با تیم‌هایش شده بود، یادآور شد: «قیاس شما درباره این موضوع اشتباه است. این موضوع می‌تواند به شانس‌های کم و اشتباهات ربط داشته باشد. شاید حتی داور هم اشتباه کند.» او ادامه داد: «وقتی شما بازی‌های بزرگ را ببازید نشان می‌دهد عملکرد درخشانی دارید که به اینجا رسیده‌اید. سخت تلاش کردم و از منتقدان تا خانواده‌ام همگی تلاش مرا دیدند. به همین دلیل به خودم افتخار می‌کنم.»
کوپر درباره ویژگی‌های تیم ملی ایران گفت: «درباره تیم دفاع و حمله قدرتمند ایران باید بگویم آنها یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جام هستند. باید ابتدا گل نخوریم و سپس تلاش کنیم تا به دروازه آنها فشار بیاوریم. سوریه انگیزه کافی دارد تا بهترین خودشان را به نمایش بگذارند. توانایی لازم برای استفاده از پتانسیل خودمان را داریم. جزئیات کوچک تعیین‌کننده است و امیدوارم اشتباهی نداشته باشیم.» او در مورد اینکه صعود تاجیکستان و اردن می‌تواند برای آنها الهام‌بخش باشد، گفت: «بازیکنان همیشه مرا سورپرایز می‌کنند. روی این موضوع حساب کرده‌ام که قرار است همه تمرکز ما روی این دیدار باشد زیرا هر چیزی در فوتبال ممکن است اتفاق بیفتد‌. روی تاکتیک‌های تیمی و بازیکنان تمرکز می‌کنیم تا بتوانیم متحد باشیم. می‌خواهیم با صعود به مرحله بعدی تاریخ‌سازی کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی