صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و ده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و ده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

وطنخواه: سوریه نمی‌تواند خط حمله ما را مهار کند

این تیم قهرمان می‌شود

رضا وطنخواه مدافع اسبق تیم ملی و پرسپولیس سابقه مربیگری در تیم ملی و در مسابقات جام ملت‌های 1984را در کارنامه مربیگری‌اش دارد. مسابقاتی که تیم ملی به عنوان سومی جام ملت‌ها دست یافت. او نسبت به مسابقه تیم ملی و کسب برد و برتری مقابل سوریه نگاه خوشبینانه‌ای دارد. در رابطه با دیدار حساس کشورمان مقابل سوریه و سایر موارد مربوط به تیم ملی کشورمان گفت‌وگویی با وطنخواه داشتیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
در زمان مربیگری‌تان در جام ملت‌های 1984 هم با سوریه بازی کردیم. در این رابطه برای ما حرف می‌زنید؟
بله بازی با سوریه مرا یاد بازی‌های نپال انداخت که ما در آن مسابقات با تیم سوریه به نتیجه تساوی دست یافتیم و به عنوان تیم اول و سوریه به عنوان تیم دوم از گروه صعود کردیم. تیم سوریه در آن مقطع هم تیم سرسختی بود اما به هر حال همه می‌دانند که سوابق ایران همیشه در جام ملت‌ها و بازی‌های آسیایی درخشان بوده و همه روی تیم ما حساب جدا گانه‌ای باز می‌کردند که انصافاً هم درست بوده و این قدرت تیم ما بوده که در آسیا برای همه تیم‌ها نشان‌دهنده بزرگی ایران بوده است.
بازی امروز ایران مقابل سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این جام تاکنون شگفتی‌های زیادی داشته مثلاً برد تاجیکستان مقابل امارات یا پیروزی اردن مقابل عراق و چند نتیجه دیگر نشان داد که تیم‌ها همگی خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند اما این مسأله نشان می‌دهد که تیم‌های آسیایی به شدت رشد کرده‌اند و سرسخت هستند اما به نظرم سوریه با وجود تیم خوبی که دارد باز هم نمی‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود و زورش به تیم ما نمی‌رسد و قدرت شگفتی‌سازی مقابل تیم ما نخواهد داشت.
اما سوریه خیلی سخت گل می‌خورد و در دفاع و ضدحمله تیم بسیار خطرناکی محسوب می‌شود؟
این تیم مهاجمان خطرناکی دارد و در مجموع تیم سختکوشی محسوب می‌شود اما اطمینان دارم با تیم خوب و یکدستی که داریم تیم ایران به سوریه اجازه خلق شگفتی نخواهد داد و ما قطعاً جزو سه تیم اول خواهیم بود و اصلاً با تیم خوب و بازیکنانی که داریم انتطاری جز قهرمانی و یا قرار گرفتن جزو سه تیم اول از ایران نمی‌رود. زمان مربیگری مرحوم دهداری که من هم مربی تیم ملی ایران بودم تیم کشورمان به عنوان سومی دست یافت و اگر در بازی مقابل عربستان، داور کمی با ما مهربان‌تر بود و کمتر به سمت عربستان گرایش داشت و ما بدشانسی نمی‌آوردیم قطعاً می‌توانستیم فینالیست شویم. این بار هم خیلی دوست دارم تیم ملی ایران با یک مربی ایرانی بعد از سال‌ها در جام ملت‌ها عنوانی در شأن تیم ملی کشورمان کسب کند و موجب خوشحالی مردم و فوتبال‌دوستان شود. در سال 1984 ما با تیم ملی و بازیکنانی بدون لژیونر سوم شدیم در حالی که در حال حاضر بیشتر بازیکنان تیم ملی کشورمان لژیونر بوده و از شرایط خیلی خوبی بهره می‌برند که امیدواری‌ها را در خصوص تیم ملی به شدت برای کسب موفقیت افزایش می‌دهد.
نقطه قوت تیم ملی کشورمان را در چه پست‌هایی می‌دانید؟
خط حمله و دروازه‌بان بسیار خوبی داریم و بقیه بازیکنانمان هم در حد قابل قبولی هستند. از این رو من فکر می‌کنم تیم سوریه نمی‌تواند مقابل خط حمله ما تاب بیاورد.
اگر ما سوریه را هم ببریم با برنده ژاپن و بحرین بازی خواهیم داشت. این رویارویی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فعلاً باید همه تمرکزمان را به بازی مقابل سوریه معطوف سازیم اما قطع یقین بدانید که ما تیم خیلی خوبی داریم و من به قرار گرفتن تیم‌مان در یکی از سه سکوی اول تا سومی خیلی خوشبین هستم هر چند امیدوارم تیم شایسته ما با قهرمانی کارش را به اتمام برساند کاری که آن را در توان بازیکنان ایرانی می‌بینم.

جستجو
آرشیو تاریخی