صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

چهار ماه فرصت برای پیدا کردن جانشین ژاوی

همه گزینه‌های بارسلونا

 

خبر شوکه‌کننده جدایی ژاوی از بارسلونا در پایان فصل تیم محبوب کاتالان را با یک فرصت چهارماهه برای پیداکردن جانشین در فصل آینده مواجه کرده است. گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم:

محبوب دکو
تیاگو موتا در ایتالیا و تیم بولونیا عملکرد خوبی داشته و این شانس را دارد که سهمیه اروپایی بگیرد. او در بارسلونا سابقه بازی دارد و تنها 17 سال داشته که با این باشگاه قرارداد بسته. درست است که دوران حضورش در تیم به دلیل مصدومیت‌های متعدد محدود بود اما دوست نزدیک مدیر ورزشی فعلی بارسلونا، دکو است و از این جهت شانس بالایی برای به دست آوردن نیمکت بارسلونا دارد.
انتخاب آسان
رافائل مارکس در حال حاضر مربی تیم ب بارسلونا است و حتی می‌تواند زودتر به عنوان مربی تیم اول باشگاه انتخاب شود اگر مقامات تصمیم بگیرند که ضرورتی ندارد ژاوی تا پایان فصل بماند. او به دکو نزدیک است و مدیر برنامه‌هایش ژرژ مندز است که در حال حاضر اثرگذاری زیادی در باشگاه دارد. البته هواداران رغبتی به او ندارند و این نکته منفی برای انتخاب مدافع سابق تیم ملی مکزیک است. او هنوز در تیم دوم باشگاه کار خاصی انجام نداده، شاید آسان‌ترین انتخاب باشد اما گزینه شگفت‌انگیزی به حساب نمی‌آید.

به سراغ همسایه
برخلاف بارسلونا، همسایه‌اش خیرونا فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند و خیلی از آن به خاطر مربی‌اش، میچل است. او همین حالا تیم را به پیروزی برابر بارسلونا هدایت کرده و خیرونا فوتبالی را ارائه می‌کند که هواداران عاشق تماشایش در ورزشگاه المپیک هستند. مشکل اینجا است که میچل در حال حاضر در استخدام گروه سیتی است که مالکیت چند باشگاه از جمله منچسترسیتی را در اختیار دارد و شاید احساس شود که در صورت بردن خیرونا به اروپا برای نخستین بار، بهترین گزینه برای جانشینی پپ گواردیولا در سیتی است.

رویای لاپورتا
خوان لاپورتا همیشه آرزو داشته یورگن کلوپ را روی نیمکت بارسلونا ببیند و آوردن مربی لیورپول برای هواداران هم رویایی است. سبک فوتبال او کاملاً با بارسلونا منطبق نیست اما چه اهمیتی دارد اگر بتواند آن نوع بازی تیمش در آنفیلد را به بارسا منتقل کند. مشکل اصلی متقاعد کردن او برای به هم زدن برنامه‌اش برای یک سال استراحت و کار در چنین تیم پراسترسی است. دستمزد او هم خیلی بالاتر از موتا و مارکس خواهد بود، کلوپ از دسترس خارج است.

گزینه جدی
خولن لوپتگی در دسترس است و می‌تواند حالا یا پایان فصل رویش حساب کرد. او در گذشته با مندز کار کرده و رکوردش در آخرین تیم اسپانیایی، سویا عالی بوده. می‌تواند به دفاع بارسلونا سامان بدهد و باشگاهی را که از یک بحران به بحران دیگری می‌افتد، آرام کند. می‌تواند گزینه جدی باشد اگر باشگاه تصمیم بگیرد ژاوی تا پایان قراردادش نماند.

دور از دسترس‌ها
فرانسیسکو گارسیا پیمنتا نزدیک به دو دهه مربی جوانان در بارسلونا بود و در لاس پالماس درخشیده اما لاپورتا رابطه خوبی با او ندارد و بعید است نظرش عوض شود. ژوزه مورینیو بیکار است و می‌تواند ستاره‌های خواب‌آلود بارسلونا را بیدار کند اما هواداران اصلاً از او خوششان نمی‌آید. ایمانول آلگواسیل رئال سوسیداد مربی بسیار خوبی است اما چرا باید تیم سازمان یافته و فوق‌العاده‌اش را رها کند و به سراغ چنین کار سختی برود؟

جستجو
آرشیو تاریخی