صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هشت - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هشت - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

مهاجرانی: سوریه هم سخت گل می‌زند و هم سخت گل می‌خورد

مشکل مدافعان ما قابل حل است

حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی که خودش در زمان مربیگری‌اش سابقه قهرمانی در جام ملت‌ها را در رزومه پرافتخار مربیگری‌اش در تیم ملی ایران دارد معتقد است که تیم‌های غرب آسیا این بار با نتایجی که در این جام کسب کردند نشان دادند که بیشتر از شرق آسیا پیشرفت کرده‌اند. مهاجرانی در رابطه با دیدار تیم ملی ایران مقابل سوریه نیز توضیحات فنی بسیار خوبی را با ایران ورزشی مطرح می‌سازد.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار


جام ملت‌های هجدهم را به شکل کلی تا به اینجای مسابقات چگونه ارزیابی کردید؟
هیچ زمانی در جام ملت‌ها شاهد این نبودیم که قدرت‌ها این همه به هم نزدیک شده باشند و ما قبل از شروع مسابقات در این خصوص صحیت می‌کردیم که تیم‌های شرق آسیا و در این بین ژاپن بهترین هستند و جدا از آن تیم‌هایی مانند کره و استرالیا و تیم‌های دیگری مانند عربستان و قطر و ایران را بهترین تیم‌های این جام می‌دانستیم اما در حال حاضر شاهدیم که شگفتی از سوی تیم‌های غرب آسیایی بیشتر از شرق آسیاست چه بسا که نمونه این موضوع را در بین تیم‌هایی مانند بحرین و حتی سوریه و عراق و اردن به خوبی شاهدیم که شگفتی‌ساز شده‌اند و با بازی‌های درخشانی که انجام داده‌اند حتی درست است که بگوییم این تیم‌ها برای قهرمانی شانس دارند تیم‌هایی که علاوه براین خاصیت حتی می‌توانند برای تیم‌های مدعی و دیگر هم مشکل درست کنند.
واقعاً شما عملکرد تیم‌های غرب آسیا را بهتر ارزیابی کردید؟
بله به نظرم پیشرفت در غرب آسیا بیشتر از شرق آسیا بوده و تیم‌هایی که در غرب آسیا بوده‌اند این نکته را به وضوح نشان داده‌اند.
بازی ما با تیم ملی سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سوریه تیمی است که خیلی سخت گل می‌خورد و خیلی سخت هم گل می‌زند و تیمی سختکوش است که بازیکنانش از قدرت بدنی خوبی هم بهره می‌برند. با این وجود ما هم تیمی داریم که متکی به خلاقیت‌های بازیکنانمان است که می‌توانند برای هر تیمی با خلاقیت‌هایی که دارند مشکل درست کنند و هر دفاعی را به زحمت انداخته و به هم بریزند.
در رابطه با خطوط تیم بخصوص خط دفاعی‌مان که صحبت‌هایی در رابطه با ضعف این منطقه مطرح می‌شود چه نظری دارید ؟
بازیسازهای خوبی در تیم ما مانند رامین و جهانبخش و سامان قدوس در تیم ملی ما حضور دارند که به خوبی از هنر بازیسازی و تقسیم توپ بهره می‌برند اما جدا از این مسأله ما در خط دفاع مقداری با مشکل مواجه هستیم که این مسأله مربوط به این دوره از مسابقات نیست چه بسا که ما در بازی‌های تدارکاتی هم با این مشکل مواجه بودیم که برای حل این مشکل هم سرمربی تیم ما می‌تواند این مشکلات را در تمرینات و جلسات آنالیز و تکرار حرکت در حین تمرینات داشته باشد تا مشکلات در بازی آینده‌مان تکرار نشود.
با توجه به راه سختی که تیم ملی پیش رو دارد چقدر شانس موفقیت و قهرمانی برای تیم ملی‌مان قائل هستید؟
بازی‌های بسیار حساسی را پیش رو داریم با این وجود هم مربیان ما و هم بازیکنان می‌دانند که کجا آمده‌اند و برای چه در تورنمنت حضور یافته‌اند تا قهرمان شوند و برای رسیدن به این مهم به تیم‌های دیگر نگاه نمی‌کنند و کاری ندارند که به چه تیمی برخورد خواهند کرد چون به دنبال قهرمانی هستند و هدفی بزرگ را پیش روی راهشان قرار داده و برای آن با عزم جدی و انگیزه بسیار بالا تمام تلاششان را انجام خواهند داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی