صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و هفت - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

پایان یک دور باطل و بازگشت به سرخط

اوسمار سرمربی شد

 

باشگاه پرسپولیس بین گزینه‌های دهان پرکن و معمولی گشت و گشت تا رسید به همان گزینه‌ای که درست بعد از جدایی یحیی در باشگاه مطرح شده بود؛ اوسمار لوس ویرا.
بعد از حذف زودهنگام تیم ملی عمان پرسپولیس یک بار دیگر با برانکو مذاکره کرد اما این مربی برای سومین بار هواداران و مدیران باشگاه را ناامید کرد و گفت نمی‌آیم. در عین حال ظاهراً یک گزینه سوم به نام پاکو لوپز هم وجود داشت که به خاطر رقم بالای درخواستی‌اش رد شد تا اوسمار که طی یک سال و نیم گذشته در کادر فنی پرسپولیس حضور داشته بعد از عنوان دستیار و سرمربی موقت حالا تبدیل به سرمربی دائم این تیم تبدیل شود.
بعد از انتخاب اوسمار باشگاه پرسپولیس طی اطلاعیه‌ای دلیل رویکرد به او را توضیح داد که البته غالب این مسائل را طی دو هفته اخیر دیده و شنیده بودیم: «اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس در تمام این مدت شاهد و شنونده نظرات و دیدگاه‌های هواداران، اعضای تیم و کارشناسان بودند و تصمیم گرفتند با توجه به جمیع شرایط، بهترین انتخاب را داشته باشند.
در ابتدا تلاش برای بازگرداندن آقای گل‌محمدی به جایی نرسید و چاره‌ای جز انتخاب سرمربی جدید به عنوان جانشین نداشتیم.
از همان ابتدا درخواست هواداران کسی نبود جز برانکو. از این رو تلاش زیادی برای بازگرداندن آقای ایوانکوویچ صورت گرفت و تا همین امروز نیز ادامه داشت.
باشگاه پرسپولیس سه بار به شکل رسمی با ایشان مذاکره کرد. حتی وقتی در آخرین مصاحبه ایشان، حس گردید روزنه امیدی برای هواداران ایجاد شده است، یک بار دیگر برای مذاکره رسمی اقدام کرد اما پاسخ آقای برانکو همچنان منفی بود. همچنین بارها از سوی ایشان مورد تأکید قرار گرفت که مسأله اصلی برای عدم حضور در فوتبال ایران، مسائل و دغدغه‌های شخصی و خانوادگی است.
ناگفته پیداست که در این مدت مذاکرات متعددی با مربیان مختلف انجام شد. برخی از آنها که رزومه قابل قبولی داشتند به خاطر مشکلاتی، پیشنهاد باشگاه را نپذیرفتند. برخی دیگر نیز که با باشگاه به توافق رسیدند مورد توجه هواداران نبودند و هجمه‌های زیادی علیه ایشان صورت گرفت و طبعاً شروع به کار ایشان را با توجه به ایجاد ذهنیت برای هواداران دچار چالش می‌کرد.
این در حالی بود که در تمام مدت با توجه به زمان موجود تا شروع نیم فصل دوم، تجارب کاری اوسمار لوس ویرا و آشنایی او با شرایط تیم و بازیکنان و چم و خم رقابت‌ها و حریفان، وی یکی از گزینه‌هایی بود که مد نظر قرار داشت.
بر همین اساس و در نهایت هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس با توجه به جمیع جهات از جمله کارنامه درخشان اوسمار که طی یک سال و نیم اخیر در پرسپولیس رقم زدند، برای از دست نرفتن زمان تصمیم گرفت اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کند.
امید می‌رود با حمایت همه‌جانبه هواداران از این مربی که طی یک سال و نیم اخیر به تمام شرایط فنی و روحی حاکم بر پرسپولیس آگاهی پیدا کرده، ارتباط بسیار خوبی نیز با بازیکنان برقرار کرده و‌ در کسب دو قهرمانی و سه جام فصل گذشته نقش داشته است، نتایج مطابق خواسته میلیون‌ها هوادار باشگاه بزرگ پرسپولیس رقم بخورد.
انتخاب اوسمار در ظاهر قضیه به خاطر آشنایی این مربی با فضای تیم، بازیکنان، تمرینات و مسابقات و البته هزینه بسیار کمتری که نسبت به جذب یک مربی خارجی دیگر روی دست باشگاه خواهد گذاشت معقول‌تر و منطقی است اما این مربی چالش‌های بزرگی پیش روی خود خواهد داشت.
چند روز قبل وقتی اولین بار بحث سرمربیگری اوسمار پیش آمد بازخورد منفی زیادی در فضای هواداری داشت و انتقادهای زیادی نسبت به این تصمیم احتمالی مطرح شد تا حالا باشگاه پرسپولیس از هوادارانش عاجزانه بخواهد از او و تیم حمایت کنند اما قطعاً تا کسب اولین پیروزی فضای سخت و سنگینی بین باشگاه و هواداران برقرار خواهد بود و همه چیز به نتایج پرسپولیس با اوسمار بستگی دارد.

ZOOM

برانکو چرا نه گفت؟
رضا چلنگر نماینده برانکو درباره رد سومین پیشنهاد باشگاه پرسپولیس از سوی او گفت: روز جمعه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با من ارتباط گرفت و یک‌بار دیگر پیشنهاد سرمربیگری به برانکو را ارائه کرد. همانطور که می‌دانید قرارداد او با عمان پایان یافته و حالا یک مربی آزاد است. درویش هم در گفت‌و‌گوی قبلی به او اعلام کرده بود درهای مذاکره را کاملاً نمی‌بندد. طبق خواسته‌ای که باشگاه پرسپولیس از من داشت همان روز با برانکو تماس گرفتم و پیغام باشگاه را به او رساندم. به برانکو گفتم می‌دانیم شما پاسخ خود را داده‌اید اما با وجود اینکه چند گزینه وجود دارد باشگاه و هواداران دوست دارند به پرسپولیس بازگردید. برانکو اما تشکر کرد و گفت باشگاه پرسپولیس و مردم ایران سزاوار این نیستند که آنها را معطل کنم و بهتر است سکان هدایت این تیم را هر چه زودتر به فردی بدهند که بتواند این تیم را موفق کند. او بار دیگر اعلام کرد پاسخش منفی است و من هم دقیقاً عین همین مکالمات را به اطلاع باشگاه رساندم.

جستجو
آرشیو تاریخی