واکنش سرمربی تیم ملی به صحبت‌های خداداد عزیزی

قلعه‌نویی: تعریف مانچینی از من باعث می‌شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند!

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار با امارات، اظهار داشت: «خیلی خوشحالم جزو اولین تیم‌های صعودکننده بودیم. بازی قبلی را آنالیز کردیم و آمار بسیار خوبی داشتیم. توانستیم نزدیک 510 پاس و مالکیت نزدیک به 70 درصد داشته باشیم. آمار می‌گوید یکی از بازی‌های خوب‌مان را مقابل هنگ‌کنگ انجام دادیم. در کل گروه ایران جزو گروه‌های سخت بوده است.»
او در خصوص بازی امروز مقابل امارات عنوان کرد: «بازی حساسی است. باز هم به نوعی فینال است چون سرگروهی را مشخص می‌کند. امیدواریم علاوه بر ارائه یک بازی خوب نتیجه خوبی هم بگیریم. امارات هم با تغییراتی که داشته و مربی جدیدش، با آمار نشان داده پیشرفت خیلی خوبی داشتند.»
قلعه‌نویی درخصوص انتقادات مطرح شده پس از برتری یک گله مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: «انتقاد باعث پیشرفت و برطرف کردن نقاط ضعف می‌شود ولی وقتی تیمی با این آمار بازی می‌کند به نظر شما باید انتقاد شود؟ ایراد داریم نه اینکه نداشته باشیم. ایراد این بوده که در ضربات آخر بی‌دقت بودیم. همه بازیکنان چه داخلی و چه لژیونرها با تمام توان‌شان بازی می‌کنند. تجزیه تحلیل منصفانه داشته باشید.»
پیش از این مانچینی سرمربی عربستان ایران را یکی از شانس‌های قهرمانی دانست و عملکرد قلعه نویی را مورد ستایش قرار داد. سرمربی تیم ملی کشورمان در این خصوص گفت: «از آقای مانچینی تشکر می‌کنم ولی این تعریفش باعث می‌شود در ایران دشمنان زیادی پیدا کند! از نظر سنی تقریباً با او هم دوره هستم. بازی‌های خوب او چه در زمان بازیکنی چه در زمان مربیگری دیده‌ام. یقیناً تیم عربستان هم یکی از شانس‌های قهرمانی است.»
قلعه‌نویی در واکنش به صحبت‌های خداداد عزیزی در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: «به هرحال آدم‌ها حق دارند نظرشان را بگویند. کسی که در تیمی کار می‌کند اخبار آن مجموعه باید امانت بماند. شاید او هم از روی خیرخواهی این مطالب را گفته، اگر اسم بیاورید واضح‌تر صحبت می‌کنم. او چند ماه کنار ما بوده و دوستش دارم. می‌توانست یکی از مربیان خوب ایران شود ولی در انتخاب‌هایش اشتباه کرد.»
وی تصریح: «از روز اول هم قول قهرمانی ندادم. همین الان هم اعلام می‌کنم. از سرمربیان همه تیم‌های مدعی بپرسید، هیچکدام نمی‌گویند ما قول قهرمانی می‌دهیم. همه می‌گویند بازی به بازی جلو می‌رویم. با برنامه‌ریزی که کردیم؛ از بازی با بورکینافاسو که سعی کردیم بازیکنان را 45 دقیقه بازی بدهیم برای این مراحل حذفی بوده که بازیکنان در شرایط بدنی ایده‌آل باشند. واقعاً باید از همکاران خیلی خوبم تشکر کنم. فکر می‌کنیم در مراحل حذفی از نظر بدنی شرایط بهتری خواهیم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی