صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۸

چرا به کادر فنی فشار وارد می‌شود؟

مظلومی: باید 9 امتیاز بگیریم و پرستیژ مان حفظ شود

پرویز مظلومی در ابتدای صحبت‌های خود این جملات را به زبان آورد: «ما نباید به کادر فنی تیم ملی فشار بیهوده وارد کنیم. ما کادر خوبی داریم. همه این مربیانی که در کادر قرار گرفتند، برای خودشان مردان بزرگی بوده‌اند. باید به آنها زمان داد و حمایت‌شان کرد. اگر نتوانیم مربیان را حفظ کنیم قطعاً به مشکل می‌خوریم.»
پرویز مظلومی، پیشکسوت استقلال از گلی که مهدی قایدی وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد، تمجید می‌کند: «گلی که مهدی قایدی در بازی با هنگ‌کنگ به ثمر رساند، یک مهاجم حرفه‌ای و تمام‌عیار هم به سختی می‌تواند به ثمر برساند. قایدی، بازیکن خوب و تأثیرگذاری است و مقداری دیر در تیم ملی به‌کار گرفته شد. این بازیکن تک به تک‌ها را راحت‌ برمی‌دارد و از نظر روحی شرایط خوبی دارد و در بازی‌های آینده به تیم ملی می‌تواند کمک کند. ما در خط حمله نفرات بسیار خوبی داریم، اما در دفاع مقداری شرایطمان نگران‌کننده است و در بازی‌های سنگین ممکن است به مشکل بخوریم. در درجه اول باید دفاع تیمی را درست و تاکتیک‌های خود را در کارهای دفاعی قوی کنیم. نباید بگوییم فقط مدافعان باید کار دفاع را انجام دهند و باید کل تیم شرایط دفاعی را بهتر کند تا فشار روی مدافعان‌مان کمتر شود.»
سامان قدوس از نگاه مظلومی بازیکن متفاوتی بوده است. مظلومی درباره عملکرد این بازیکن نیز گفت: «قدوس در این دو بازی خوب عمل کرده است. من بقیه هافبک‌ها را به یک شکل می‌بینم و مدل کاری‌شان مثل همدیگر است. قدوس یک بازیکن رو به جلو است و تکنیک خوبی دارد و این می‌تواند به ما کمک کند. بقیه هافبک‌های ما بیشتر شکل تدافعی دارند و برای همین است که عملکرد سامان قدوس مورد توجه قرار می‌گیرد.»
 آیا تیم ملی مقابل تیم‌های بزرگ وارد چالش خواهد شد؟ مظلومی پاسخ این سؤال را هم داد: «تیم ایران همیشه جلوی تیم‌های بزرگتر بهتر بازی می‌کند و عملکرد ما در بازی مقابل‌ تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی، مثل این بازی‌های اخیر نخواهد بود و انگیزه و تاکتیک ما مقابل تیم‌های بزرگ متفاوت است، البته تا اینجای کار تیم‌هایی همچون عراق و اردن توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و نمایش موفقیت‌‌آمیزی از خود ارائه دهند. همچنین در تیم‌های همگروه خودمان، خیلی از بازیکنان فلسطین لژیونر هستند و بازیکنان تیم هنگ‌کنگ برای کشورهای دیگر هستند و این نشان می‌دهد که تیم‌ها، خودشان را برای این مسابقات بزرگ آماده می‌کنند.»
مظلومی درباره تقابل با امارات هم این جملات را به زبان آورد: «امارات همیشه مقابل ایران بازنده بود و شرایط مطلوبی نداشته‌اند. آنها فوتبال با ریشه‌ای دارند و هزینه‌های بسیاری کرده‌اند اما در نهایت ایران از لحاظ فنی تیم بهتری است و به اعتقاد من در این بازی هم ما برنده خواهیم بود چون اماراتی که من دیدم نمی‌تواند امتیازی از ایران بگیرد. باید با 9 امتیاز صعود کنیم. پرستیژ ما باید به عنوان یک تیم مدعی حفظ شود. اینکه می‌گویند بباز تا با تیم آسان‌تری طرف شویم، قبول ندارم. شخصیت تیمی ما باید حفظ شود. اگر بخواهیم با این نگاه جلو برویم، قهرمان نمی‌شویم.»
جستجو
آرشیو تاریخی