صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۸

احتمال خروج موقت نام یامگا از لیست استقلال

کمی تلخ، کمی غیرقابــــــــــــــــــــل باور

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
اگر قرار باشد یامگا در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن 3 ماه دیگر به میادین فوتبال بازگردد، این بازیکن بخش اعظمی از مسابقات فصل را از دست خواهد داد و با توجه به اینکه آسیب‌دیدگی در یک نقطه بسیار حساس رخ داده، ممکن است او به مانند گذشته نتواند در ترکیب استقلال ایفای نقش کند.
این وضعیت تازه خوشبینانه‌ترین حالت ممکنی است که می‌توان برای یامگا متصور بود که آن هم بستگی به نتایج جراحی‌ روزهای آتی دارد و اگر پزشکان نسبت به عمل انجام شده ابراز رضایت کنند شاید یامگا 3 ماه دیگر آماده حضور در میادین شود.
اما واقعیت این است که شانس بازیکن فرانسوی استقلال برای رسیدن به نیم‌فصل دوم بسیار اندک است و حتی اگر همه چیز معجزه‌وار خوب پیش برود، این ستاره خوش اخلاق استقلالی قادر به بازی برای آبی‌ها نخواهد بود و احتیاط ایجاب می‌کند که او با یک استراحت طولانی و تحت نظر پزشکان آماده بازگشت به میادین باشد.
***
در همین ایام که یک پزشک حاذق ایرانی درحال مداوای چشم یامگا است و باشگاه استقلال نیز اعلام کرده تمام هزینه‌های مربوط به جراحی و بستری این بازیکن را تقبل خواهد کرد و حتی از 3 پروفسور جراح نیز به صورت آنلاین مشاوره گرفته می‌شود اما شنیده می‌شود که یامگا بعد از گذشت زمان معینی قرار است راهی کشورش شود و ادامه معالجات را در فرانسه سپری کند. سفر یامگا به فرانسه احتمال غیبت طولانی او در ترکیب استقلال را قوت می‌بخشد و اگر مسئولان باشگاه استقلال نیز که این روزها همه گونه همکاری را با این بازیکن و خانواده‌اش انجام داده‌اند تا به اصطلاح آب توی دل یکی از بهترین‌ خارجی‌های تاریخ استقلال تکان نخورد، به این نتیجه برسند که استفاده از یامگا قطعاً غیر‌ممکن خواهد بود و یا اینکه ریسک بالایی خواهد داشت، نام این بازیکن را از فهرست نیم‌فصل دوم خارج خواهند کرد تا جا برای جذب بازیکن جدید باز شود.
***
خروج نام یامگا در صورت نرسیدن به بازی‌های نیم‌فصل دوم به دلیل خطر‌آفرین بودن حضورش در میادین فوتبال می‌تواند یک تصمیم دوسویه درست از طرف تصمیم‌گیران باشگاه استقلال باشد. اولاً اینکه سلامت یامگا به خطر نخواهد افتاد و در‌ثانی باشگاه استقلال بابت از دست دادن این بازیکن بیشتر لطمه نخواهد خورد و بازیکن جدیدی را به فهرست خود اضافه خواهد کرد. خارج کردن نام یامگا گرچه تصمیمی سخت و دشوار است اما به هرحال وقتی چاره نباشد، باشگاه استقلال نیز مجبور است بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کرده و برخلاف میل باطنی نام این بازیکن را موقتاً از فهرست خارج کرده، بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد و بعد از اینکه یامگا به شرایط ایده‌آل رسید او را به فهرست بازگرداند.
 
استقلال دفاع راست نمی‌خواهد
فکر کردن به اینکه استقلال یک نیم‌فصل کوین یامگا را در اختیار نداشته باشد هم دشوار است چه رسد به اینکه در وادی حقیقت بخواهیم این اتفاق تلخ را تجربه کنیم. یامگا برای استقلال در 3 پست بازی می‌کرد. او گاهی دفاع راست بود، گاهی هافبک راست و گاهی نیز در خط حمله به کار گرفته شد. این اواخر نیز نکونام یکی، دو بار از یامگا در پست دفاع میانی هم استفاده کرد تا عملاً او بازی در 4 پست را تجربه کند. به طور قطع یافتن بازیکنی با این کیفیت در میانه‌های فصل دشوار خواهد بود اما با توجه به بودن حردانی می‌شود گفت استقلال در پست دفاع و یا هافبک راست مشکلی نخواهد داشت و باید نسبت به پر کردن جای خالی ویژگی گلزنی یامگا و یا پنالتی‌ زدن‌های او اقدام کند و بازیکنی به خدمت بگیرد که مدد خط حمله باشد و به توان گلزنی استقلال یاری رساند. درواقع نیازی نیست استقلال چیزی شبیه یامگا مدافع را به خدمت بگیرد. داشتن یک یامگا مهاجم و گلزن می‌تواند تا حدی خلأ این بازیکن را پر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی