صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و سه - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

اعزام 5 تکواندوکار به فجیره امارات
تیم ملی تکواندو با 5 هوگوپوش راهی امارات می‌شود. یازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی فجیره از 15 بهمن به میزبانی امارات برگزار می‌شود. بر اساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون، تکواندوکاران مدعی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای به فجیره اعزام می‌شوند تا عملکرد آنها مورد بررسی قرار بگیرد. مهدی حاجی موسایی، ابوالفضل زندی، علیرضا حسین‌پور، آرین سلیمی و میرهاشم حسینی، ۵ نماینده اعزامی تیم ملی کشورمان به این مسابقات خواهند بود تا شانس خود را در این مسابقات امتخان کنند. مجید افلاکی به عنوان سرمربی، رضا ایمان‌زاده مربی و دکتر یاوری پزشک تیم ملی در این مسابقات تیم ملی را همراهی می‌کنند.


11 کاراته‌کا چهارشنبه عازم پاریس می‌شوند
ملی‌پوشان کاراته چهارم بهمن عازم پاریس می‌شوند. علی مسکینی، امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب، محمود نعمتی، مهدی عاشوری و صالح اباذری، مبینا حیدری، آتوسا گلشادنژاد، لیلا برجعلی در کومیته و مهسا افسانه در کاتا، نمایندگان کاراته ایران در تاتامی لیگ جهانی پاریس هستند که با هزینه شخصی پا به این رقابت‌ها می‌گذارند، هرچند فدراسیون پول بلیت کاراته‌کاها را تقبل می‌کند. سیدشهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته مردان و سیامک صحرانورد، هادی عرب، مجید خسروی، فاطمه بغلانی‌پور و پگاه زنگنه نیز به عنوان مربی دختران در این رقابت‌ها تیم را همراهی خواهند کرد. وزن‌کشی اولین مرحله از مسابقات کاروان پرمیرلیگ در سال 2024 روز پنجشنبه 5 بهمن ماه برگزار خواهد شد و مسابقات از جمعه 6 بهمن ماه شروع شده و تا یکشنبه 8 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.


قرعه‌کشی بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک
تصمیم سخت
برای ایران
با برگزاری مراسم قرعه‌کشی حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در رقابت‌های رپه شارژ فرانسه مشخص شدند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، در گروه A مسابقات شانس مجدد فرانسه قرار گرفت. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به پایان رسید و تیم استرالیا سهمیه پارالمپیک را به دست آورد، تیم ملی مردان کشورمان که در جایگاه دوم و نایب قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد، توانست سهمیه حضور در مسابقات شانس مجدد را به دست آورد. رقابت‌های رپه شارژ برای سهمیه پارالمپیک پاریس فروردین ماه سال 1403 به میزبانی کشور فرانسه با حضور 8 تیم برگزار می‌شود و براساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در گروه A با تیم‌های کانادا، هلند و فرانسه همگروه است و در گروه B نیز تیم‌های کلمبیا، آلمان، ایتالیا و مراکش حضور دارند. در پایان این مسابقات چهار تیم مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را به دست می‌آورند. این در حالی است که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون جانبازان و توانیابان و همچنین کمیته ملی پارالمپیک بعید است که به مسابقات فرانسه اعزام شود. این مشکلات مالی باعث شده تا کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام رشته‌های تیمی به پاریس هم تصمیمات سختی بگیرد چه رسد به اینکه تیم برای کسب سهمیه راهی فرانسه شود.

جستجو
آرشیو تاریخی