صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

جدایی هندرسون از الاتفاق و انتقال به آژاکس

پایان یک اپیزود غمگین


 جدایی جوردن هندرسون از الاتفاق و انتقال به آژاکس پایان یک اپیزود غمگین از دوران حرفه‌ای بود که قبل از آن یعنی تا همین تابستان گذشته درخشان بود. آمدن او بعد از امثال کریستیانو رونالدو و کریم بنزما قرار بود نماد حرکت توقف‌ناپذیر سعودی‌ها در فوتبال باشد اما او حتی یک فصل دوام نیاورد و در واقع این شش ماه اعتبار حرفه‌ای او را زیر سؤال برد. خروج هندرسون تصویر لیگ عربستان را در دنیای خارج نیز مخدوش کرد که می‌تواند روی پیشرفتش و همچنین تلاش این کشور برای برگزاری جام جهانی 2034 اثر منفی بگذارد. جدایی کاپیتان سابق لیورپول و بازیکن تیم ملی انگلیس بعد از تنها 19 بازی اصلاً اتفاق خوبی نیست هرچند سعودی‌ها وانمود کنند اهمیتی ندارد. دوران کوتاه هندرسون در الاتفاق همراه شد با نتایج ضعیف در ورزشگاه‌های خالی که گاهی تعداد تماشاگران چهار رقمی نمی‌شد. تیم هشتم لیگ عربستان به طور متوسط هر بازی خانگی 7854 نفر تماشاگر در استادیومی 35 هزار نفری دارد.
هندرسون نفر اول است اما شاید آخری نباشد. بنزما هم روزگار خوبی در الاتحاد ندارد و شاید باشگاه مستقر در جده را که با قراردادی سه ساله به آن پیوسته، ترک کند.
هندرسون 33 ساله هنوز درباره دلایل خروجش شفاف حرف نزده اما بدون شک دستاورد ستاره سابق آنفیلد چیزی جز حسرت و پشیمانی نیست. هندرسون را از لیورپول بیرون نکردند؛ یورگن کلوپ صادقانه گفت همیشه برای او جا دارد هرچند با بالارفتن سن زمان بازی‌اش محدود می‌شود. اما وسوسه پول و بازی برای همبازی  استیون جرارد، برای آمدن به خاورمیانه کافی بود.
کسی که نماد سرسختی هواداران لیورپول در راه رسیدن به قهرمانی اروپا و بعد از آن پایان 30 سال انتظار برای فتح لیگ انگلیس شده بود، از ابتدای ورود به عربستان مشکل داشت. او حامی همجنس‌گرایی بود در کشوری که بشدت با آن مبارزه می‌شود و در ابتدای کارش در عربستان گفت قرار نیست ارزش‌ها و باورهایش را کنار بگذارد.
جایگاه او در تیم ملی انگلیس هم به خطر افتاده بود. در لیگی بازی می‌کرد که بازیکنان به جای دویدن در زمین راه می‌روند، در گرمایی آزاردهنده و اگر ادامه پیدا می‌کرد، قطعاً جایی در یورو 2024 نداشت. هواداران انگلیس در بازی دوستانه اکتبر مقابل استرالیا نامش را هو کردند و در دقیقه 62 تعویض شد. گرت ساوت گیت آن موقع از یکی از ژنرال‌های قابل اعتمادش دفاع کرد اما خودش هم پذیرفت بازی در لیورپول، هندرسون را خیلی جذاب‌تر می‌کرد.
هندرسون به تیم آرام و مطمئنی نرفته چون آژاکس که زمانی ابرقدرت فوتبال هلند بود، با 23 امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین پی اس وی در رده پنجم قرار دارد و با توجه به استانداردهای خودش وضعیتش بحرانی است. اما کمی از انتقادات فاصله می‌گیرد و می‌تواند دوباره خودش را آماده کند بعد از انتقال به عربستان سعودی که سایه بلندی روی دوران حرفه‌ای درخشان او انداخت.

جستجو
آرشیو تاریخی