صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و یک - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اتلتیکو رویای سه‌گانه را از مادرید گرفت؛

تسویــــــــــه حساب!


ایمان گودرزی
روزنامه نگار


اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی جذاب و دیدنی، شاگردان دیگو سیمئونه موفق شدند پس از تساوی 2-2 در وقت‌های معمول، با برتری 4-2 در وقت‌های اضافه رئال مادرید را از رقابت‌های این فصل کوپا دل ری حذف کنند، تا بار دیگر رئالی‌ها رویای کسب سه‌گانه را بر باد رفته ببینند. در این دیدار اوبلاک (گل به خودی) و خوسلو گل‌های رئال مادرید را به ثمر رساندند و گریزمان (2)، موراتا و ریکلمه برای شاگردان سیمئونه به گل رسیدند.

جنگ قبل از شروع بازی
قبل از شروع بازی در بیرون از ورزشگاه جو پر تنشی حکمفرما بود. هواداران اتلتیکو ابتدا شعارهایی نژادپرستانه علیه وینیسیوس خواندند و در ادامه درگیری‌هایی پراکنده بین طرفداران دو تیم رخ داد. همچنین آتش‌بازی‌های غیرمعمول و خطرناک در بیرون ورزشگاه باعث تأخیر در ورود برخی تماشاگران به سکوها شده بود.
کادناسر در این میان گزارش کرد که یکی از خبرنگاران نزدیک به باشگاه رئال در هنگام ورود به ورزشگاه و به دلیل آتش‌بازی‌های بیرون آن، دچار آسیب‌دیدگی شده است. دو هفته دیگر دربی مادرید دوباره و این ‌بار در رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.
 
حق رئال مادرید خورده شد
گل سوم اتلتیکو را آنتوان گریزمان روی اشتباه وینیسیوس به ثمر رساند اما اگر عدالت در حق رئال اجرا می‌شد، شاید این گل به ثمر نمی‌رسید.
در دقیقه 98 بازی، دنی کارواخال بیرون محوطه جریمه رئال با خطای واضح رودریگو دی پل سرنگون شد، کوادرا فرناندز، داور مادریدی بازی، به سود رئال اعلام خطا کرد ولی در میان تعجب به هافبک آرژانتینی کارت نداد. این می‌توانست دومین کارت دی پل باشد و او از زمین اخراج شود.
ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری آاس، در این رابطه گفت: «ابتدا کوکه روی کارواخال خطا کرد ولی داور سوت نزد. در ادامه دی پل آشکارا پای کارواخال را لگد کرد و وقتی داور این صحنه را خطا می‌گیرد، قطعاً باید کارت زرد نیز بدهد که باعث اخراج دی پل می‌شد. فرناندز در مجموع خوب داوری کرد ولی اینجا مرتکب اشتباه شد.»

ZOOM

سیمئونه: یاد بازی با لیورپول افتادم
دیگو سیمئونه در کنفرانس خبری پس از بازی، از هواداران‌شان بابت جو فوق‌العاده‌ای که ایجاد کردند، تشکر کرد و آن را عاملی مهم در پیروزی‌شان دانست. او گفت: «هنگام ترک هتل برای آمدن به اینجا، چیز فوق‌العاده‌ای دیدیم که ما را به وجد آورد. وقتی هیجان هواداران برای مرحله یک‌هشتم نهایی را دیدیم، باعث شد پسرها تمام وجود خود را برای این بازی بگذارند. ما در وقت‌های اضافه تیم بهتری بودیم و این پیروزی برای هواداران‌مان نسبت به ما بسیار بیشتر اهمیت داشت.»
انتقام نیمه‌نهایی سوپرکاپ؟ «من همیشه گفته‌ام در فوتبال هیچ انتقامی وجود ندارد و این یک بازی جدید بود. ما سعی کردیم به شیوه خاصی بازی کنیم و آنها نیز بهترین تیم جهان هستند زیرا رکوردهای زیادی دارند و به همین خاطر پیروز می‌شوند. آنها در کنار منچسترسیتی، بهترین تیم جهان هستند و کم پیش می‌آید شکست بخورند. با این حال ما نیز به خوبی رقابت می‌کنیم و به همین خاطر پیروز شدیم.»
 جو واندا متروپولیتانو؟ «وقتی وارد متروپولیتانو شدیم، یاد بازی مقابل لیورپول افتادم که شکست‌دادن‌شان غیر ممکن به نظر می‌رسید. (مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 20-2019) غلبه بر آن جو دشوار بود و این انرژی زیادی به ما داد. بعد از 1-1 شدن بازی، لحظات سختی داشتیم و این می‌توانست به ما صدمه بزند اما همه بچه‌ها کار خود را خیلی خوب انجام دادند.»
 آنتوان گریزمان؟ «خوش شانس هستیم که گریزمان را داریم. ما خوش شانس هستیم که او می‌خواهد با ما باشد. او یک فوتبالیست جادویی است.»
 درگیری با وینیسیوس جونیور؟ «صحبتی درباره‌اش ندارم. اینها اتفاقات فوتبالی هستند که می‌تواند در زمین رخ بدهند.»

جستجو
آرشیو تاریخی