همه فالوئر ایران هستند!

سعید آقایی
روزنامه نگار
جام ملت‌های آسیا و اتفاقات پیرامونی آن برای خبرنگاران حاضر در مسابقات جذابیت و اهمیتی دوچندان دارد. همه خبرنگاران حاضر در این رقابت‌ها با تیزبینی و دقت نظر بالایی مسابقات را زیر نظر دارند و از هیچ نکته‌ای آسان نمی‌گذرند. آنها حتی اتفاقات پیش افتاده و به ظاهر ساده را نیز آنالیز و موشکافی می‌کنند و به دنبال دلایل آن می‌روند. از بازی نکردن یک بازیکن یا یک تعویض که بدیهیات روشن یک مسابقه هستند تا حتی نوع رفتار و شادی گل بازیکنان و مربیان.
تیم ایران به دلیل حضور ستاره‌های بی‌شمار در کانون توجهات اکثریت قرار دارد، به گونه‌ای که در بازی نخست تقریباً تمامی صندلی‌های جایگاه خبرنگاران پر شده بود. اتفاقات این بازی به طور کامل مورد توجه رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گرفت اما شاید جالب‌ترین اتفاق پیرامون این بازی برای خبرنگاران خارجی صحنه گل دوم ایران توسط شجاع خلیل‌زاده، مدافع وسط تیم ملی بود. آنجا که شجاع بعد از گلزنی به احترام رقیب شادی گل نکرد و این رفتار او به شدت مورد توجه خبرنگاران خارجی قرار گرفت.
در پایان بازی خالد علی خبرنگار مصری که برای تماشای این بازی به استادیوم اجوکیشن سیتی آمده بود، منتظر شجاع بود تا با او مصاحبه کند اما مدافع تیم ملی به دلیل مصدومیت به میکسدزون نیامد. جالب اینکه خالد در روزهای بعد از بازی ایران نیز کماکان دنبال شجاع بود و مرتب در جایگاه خبرنگاران بازی‌های مختلف از ایرانی‌ها سراغ مدافع تیم ملی را می‌گرفت. همین نکته نشان می‌دهد که یک رفتار ولو کوچک و ساده چه بازتابی در جام ملت‌های آسیا دارد. اتفاقی که از اهمیت فوق‌العاده تیم ایران در قطر خبر می‌دهد. تیمی که همه آن را فالو می‌کنند!
جستجو
آرشیو تاریخی