شکست ژاپن به عراق؛ اولین شگفتی بزرگ جام

خطر سامورایی‌ها بیخ گوش تیم ملی

عراق اولین شگفتی بزرگ جام ملت‌های آسیا را خلق کرد و ژاپن، مدعی اصلی قهرمانی را دو بر یک شکست داد. ژاپن در بازی اول موفق شد عقب‌ماندگی مقابل ویتنام را جبران کند، ولی مدافعان عراق بعد از برتری دو بر صفر نیمه اول تا پایان بازی کم اشتباه بودند.
ایمن حسین، مهاجم عراق ستاره زمین بود و در دقایق 5 و 4+45 توانست دروازه ژاپن را باز کند. او هنگام شادی گل دوم مصدوم شد تا نتواند در نیمه دوم به زمین برگردد.
عراق در نیمه دوم عقب نشست و خسوس کاساس از دقیقه 66 با اضافه کردن علی عدنان، مدافع مس رفسنجان تیمش را پنج دفاعه کرد. ژاپن تلاش زیادی برای جبران گل خورده داشت، ولی با تیم زهردار ماه‌های اخیر که آلمان و ترکیه را تار و مار کرده بود فاصله زیادی داشت. بازیکنان کلیدی ژاپن هم در این بازی پایین‌تر از انتظار بودند و اندو، هافبک لیورپول در دقایق تلف‌شده فقط توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. شکست ژاپن می‌تواند جدول مرحله حذفی را که همه تصور داشتند به هم بریزد. دوم شدن این تیم در گروه D آنها را در مرحله یک هشتم نهایی احتمالاً به مصاف کره جنوبی می‌فرستد. برنده این بازی در یک چهارم نهایی احتمالاً با ایران روبه‌رو می‌شود که یک فینال زودرس خواهد بود.
با دوم شدن ژاپن، مصلحت تیم ملی در این خواهد بود که به سمت دیگر جدول برود، جایی که از میان مدعیان فقط استرالیا و عربستان حضور دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی