صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

نشست ویژه ستاد بزرگداشت دهه فجر در وزارت ورزش
 تدارک برای حضور پرشور ورزشی‌ها در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب
جلسه بررسی برنامه‌ها و اقدامات حوزه ورزش و جوانان برای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.
جلسه بررسی برنامه‌ها و اقدامات حوزه ورزش و جوانان برای گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی دیروز چهارشنبه به ریاست سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست، اعضای جلسه برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی خود را در آستانه گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی مطرح و چگونگی اجرای بهتر برنامه‌های پیشنهادی، فرصت‌ها و چالش‌های موجود را بررسی کردند. در این جلسه مقرر شد نشست‌های تخصصی‌تر دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی مربوطه پس از برگزاری این جلسه پیگیری شود.
سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان پس از اعلام نقطه‌ نظرات و اظهار‌نظر در خصوص برنامه‌های پیشنهادی، با اشاره به اقدامات اجرایی راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور مؤثر گروه‌های ورزشی فدراسیون‌های مربوطه، پیگیری و هماهنگی گروه‌ها را از محورهای مهم این رویداد تلقی کرد.


ژاپن اولین حریف یک چهارم نهایی هندبال
تیم ملی هندبال ایران در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ساعت 15:30 دقیقه فردا به مصاف ژاپن می‌رود. تیم ملی هندبال ایران که با ایستادن در رده دوم گروه B همگروه ژاپن، قطر و امارات متحده عربی در گروه یک مرحله یک چهارم نهایی شده است، فردا در نخستین بازی خود در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند ژاپن می‌رود. ژاپن با 2 طلا، 5 نقره و 5 برنز، رده چهارم توزیع مدال‌های ادوار قهرمانی آسیا را طی 20 دوره حضور در اختیار دارد و به تازگی هم سهمیه حضور در المپیک پاریس را از قاره آسیا به دست آورده است. ژاپن در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در سال 1977 کویت و 1979 چین مدال طلا، در مسابقات سال‌های 1983 کره‌جنوبی، 1987 کویت، 1989 چین، 1991 ژاپن و 2004 قطر مدال نقره و در رقابت‌های سال 1993 بحرین، 2000 ژاپن، 2010 لبنان، 2016 بحرین و 2020 کویت مدال برنز را در کارنامه افتخارات هندبال خود ثبت کرده است .
ژاپن در مرحله مقدماتی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا هم با ایستادن در صدر گروه C به عنوان تیم اول به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است. دیدار دو تیم ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا، فردا 28 دی و از ساعت 15:30 دقیقه به وقت کشورمان آغاز می‌شود. در دیگر بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی کره‌جنوبی با عراق، قطر با امارات متحده عربی و بحرین با کویت دیدار می‌کنند. در پرزیدنت کاپ هم هند با چین، عربستان با نیوزیلند، عمان با قزاقستان و چین تایپه با هنگ‌کنگ بازی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی