صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۹

پاشازاده: گل خوردن از فلسطین نگران‌کننده است اما...

بازیکنان تیم ملی کم حوصله هستند

مهدی پاشازاده، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران حرف‌های مهمی به زبان آورده است: «برتری مقابل فلسطین قابل پیش‌بینی بود اما گاهی مواقع اولین بازی‌ها سخت می‌شود و گره می‌خورد؛ همانطور که بازی ژاپن و کره گره خورد. با این حال بازی برای ایران با گل زودهنگام راحت‌تر و بهتر شد. ما از لحاظ نفری تیم خوبی داریم و امیدوارم تیم ملی در بازی‌های آینده هم بتواند پرگل پیروز شود.» گلی که ایران از فلسطین خورد خیلی‌ها را نگران کرده است. پاشازاده هم به این موضوع صحه می‌گذارد: «این نگرانی درست و منطقی است اما چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد و روی جایگیری اشتباه خط دفاعی ممکن است گل دریافت شود. با این حال خیلی خوب است که هوشیار باشیم. حتماً تیم ملی این موضوع را آنالیز می‌کنند و این مشکل هم باید رفع شود. در مجموع فکر می‌کنم اینکه این اتفاق در این بازی رخ داد خیلی بهتر از این بود که در بازی با کره رخ بدهد.»
پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: «اشتباه‌های فردی یک نقطه ضعف برای کل فوتبال ما است و در لیگ هم شاهد این موضوع هستیم. البته چند تیم شروع به حل این مشکل کرده‌اند و دیدیم که جواب هم می‌دهد و درست است. در مجموع احساسی بودن ما روی کار و فوتبال‌مان تأثیر گذاشته است. فوتبال نیاز به نظم و انضباط و حوصله دارد اما متأسفانه بچه‌ها مقداری کم حوصله هستند و این موضوع روی کل فوتبال ما تأثیر گذاشته است. امیدوارم در بازی‌های دیگر باحوصله‌تر باشیم؛ البته منظور از باحوصله‌بودن این نیست که ریتم ما آهسته شود، بلکه ریتم می‌تواند سریع و تند باشد اما باید به پاس‌های ساده عادت کنیم. متأسفانه ما عجله می‌کنیم.» کدام تیم‌ها رقبای اصلی ما محسوب می‌‌شوند؟ پاشازاده پاسخ این سؤال را هم داده است: «اصلی‌ترین رقبای ما ژاپن و کره هستند و در رده بعدی عربستان، استرالیا و شاید عراق می‌توانند رقیب ما باشند اما ما پتانسیل خوبی داریم و اگر در خط دفاعی به مشکل نخوریم، شرایط خوب پیش خواهد رفت. امیدوارم که بتوانیم قهرمان آسیا شویم ولی این فقط یک ابراز امیدواری است و ما در مجموع برنامه‌ریزی خاصی نداشته‌ایم؛ مثل همیشه یک برنامه‌ریزی تقریباً معمولی داشتیم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. قهرمانی خیلی سخت است. اگر‌ بخواهیم احساسی بگوییم، طبیعتاً خیلی دوست داریم حداقل به فینال برسیم اما اگر‌ منطقی نگاه کنیم، با شرایطی که داشتیم و با وضعیت بازیکنان، استادیوم‌ها، ساختارمان و بدهکاری‌ها، ما چرا باید قهرمان آسیا شویم؟»
مدافع سابق تیم ملی در نهایت به نحوه آماده‌سازی تیم ملی اشاره کرد که با انتقادهایی همراه بوده است: «به هر حال وضعیتی است که وجود دارد و نمی‌توانیم ایراد بگیریم، چون همه از شرایط و مشکلات آگاه هستند. مشکلات مالی فدراسیون، هزینه‌هایی که باید بشود و پول‌هایی که بلوکه شده، در روند آماده‌سازی تأثیرگذار بود اما از همه اینها بدتر این است که ما در این شرایط هم نمی‌توانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. بعد از این جام ملت‌ها باز هم همین نسل را خواهیم داشت و با همین نسل به جام جهانی خواهیم رفت. همه اینها مشکل است.»
جستجو
آرشیو تاریخی