صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • پرونده
  • فوتبال ایران
  • ورزش جهان
  • منهای فوتبال
  • استقلال
  • جام ملت های آسیا
  • پرسپولیس
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نود و نه - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

عمری رفت، سرلک هم می‌رود

پرسپولیس مهره از دست می‌دهد اما بازیکن نمی‌گیرد!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
روند نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس از همان روز اول با استعفا و جدایی یحیی گل‌محمدی تحت تأثیر قرار گرفت. مسأله فسخ قرارداد یحیی چیزی حدود یک هفته طول کشید و تمام تمرکز باشگاه در طول آن یک هفته همین مسأله بود تا جایی که مدیران باشگاه فرصت فکر کردن به گزینه‌های نقل و انتقالاتی را نداشتند.
بعد از قطعی شدن جدایی یحیی، ماجرای برانکو پیش آمد و این داستان کماکان ادامه دارد تا تمرکز باشگاه در دو هفته اخیر بیشتر روی این ماجرا باشد. البته مدیریت باشگاه پرسپولیس سعی کرده به موازات پیش بردن مذاکره با برانکو و تسهیل مقدمات حضور این مربی در رأس کادر فنی تیم، نقل و انتقالات را با همان لیست یحیی گل‌محمدی پیش ببرد اما فعلاً ‌توفیقی نداشته است.
پرسپولیس از یک هفته قبل مشخص کرد که برای پست دفاع چپ، هافبک میانی و مهاجم دنبال عبدالکریم حسن، محمد خدابنده‌لو و جواد آقایی‌پور است اما در هر سه مورد به در بسته خورد. طبیعی بود که باشگاه استقلال خوزستان مهاجم نوک خود را به پرسپولیس نخواهد داد و با تقاضای 30 میلیارد تومان برای رضایتنامه این بازیکن عملاً با این انتقال مخالفت کرد و رقم پیشنهادی مدافع قطری هم آنقدر بالا بود که اصلاً به بودجه پرسپولیس نمی‌خورد. در عین حال با وجود اینکه در مورد محمد خدابنده‌لو ظاهراً همه چیز اوکی به نظر می‌رسید و انگار این بازیکن دو قدم با پرسپولیس فاصله داشت، مدیر باشگاه مس رفسنجان گفته هنوز رضایتنامه این بازیکن صادر نشده و بحث جدی‌ترین گزینه ورودی پرسپولیس هم هنوز قطعی نشده است.
در نقطه مقابل این ورودی صفر تا این لحظه پرسپولیس فعلاً دو بازیکن از دست داده است. باشگاه پرسپولیس برای حفظ میلاد سرلک با نظام‌وظیفه نامه‌نگاری کرده و در متن این نامه آورده از آنجایی که این بازیکن تنها بازیکن مشمولی است که به خاطر شرایط سنی نمی‌تواند از قانون معافیت قبلی استفاده کند، اجازه بدهید نیم فصل دیگر در خدمت پرسپولیس باشد اما بعید است با چنین درخواستی موافقت شود و باشگاه نیز نسبت به این مسأله خوشبین نیست.
با جدایی میلاد سرلک، محمد عمری هم از پرسپولیس خواهد رفت چرا که این باشگاه قادر به حفظ این بازیکن حتی برای نیم فصل هم نیست و محدودیت مالی دارد.
در چنین شرایطی اوضاع برای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات نگران‌ کننده پیش خواهد رفت. هر چند هنوز نقل و انتقالات زمستانی به صورت رسمی آغاز نشده اما پرسپولیس که دنبال تقویت خود در این نیم فصل بود نه پول کافی دارد نه زور لازم برای متقاعد کردن بازیکنان.
با از دست دادن عمری و سرلک، پرسپولیس دو بازیکن مفیدش را از دست داده. در شرایطی که فعلاً هیچ بازیکنی جذب نکرده و این می‌تواند نگران کننده و خطرناک باشد. پرسپولیس در شروع نقل و انتقالات زمستانی قصد انجام پنج خرید داشت تا در پست‌های مختلف تقویت شود اما فعلاً هیچ خریدی قطعی نشده چرا که این تیم نه سرمربی دارد نه پول.
تیم بدون سرمربی قطعاً قادر به پیش بردن برنامه‌هایش به صورت دقیق و روتین نیست. در چنین مواقعی معمولاً یحیی گل‌محمدی روی باشگاه فشار می‌گذاشت و عمدتاً به هر طریقی بود جذب بازیکن با کمی و کاستی‌های همیشگی باشگاه رفع و رجوع می‌شد اما حالا که گل‌محمدی نیست و حضور برانکو هم هنوز قطعی نشده طبیعی است که برنامه‌های نقل و انتقالاتی باشگاه درست پیش نرود.
از سوی دیگر بحث جذب بازیکن در زمستان همیشه دشوارتر است و به نظر می‌رسد اگر سه تیر اول پرسپولیس به سنگ بخورد گزینه‌های جایگزین و دومی برای این پست‌ها وجود ندارد و شاید دست سرمربی بعدی هم در پوست گردو بماند مگر اینکه بعد از عقد قرارداد با سرمربی جدید خود مربی وارد معرکه شده و برای پرسپولیس بازیکن بیاورد که در این صورت نیز سرخ‌ها زمان زیادی را از دست خواهند داد و بازیکنان جدید شاید خیلی دیر به تیم اضافه شوند.
 
عمری با پیشنهاد بالای ملوان هوایی شد
بعد از چند روز غیبت، محمد عمری روز دوشنبه در تمرین نوبت عصر پرسپولیس حاضر شد اما ظاهراً عمری برای جمع و جور کردن وسایلش به ورزشگاه شهید کاظمی رفته بود.
به نظر می‌رسد جدایی این بازیکن از پرسپولیس قطعی است و حضور او در ملوان قطعی خواهد بود تا یک جای خالی دیگر در لیست سرخ‌ها ایجاد شده و باشگاه به جای او دنبال بازیکن باشد.
البته گفته شده قرار است عمری به دیدار درویش برود و مسأله جدایی خود را مطرح کند اما به نظر می‌رسد بحث او مالی است. عمری با باشگاه پرسپولیس قرارداد پنج ساله دارد که دو سال از آن باقی مانده است. رقم قرارداد او نیز نسبت به بقیه بازیکنان بسیار پایین‌تر بود که در ابتدای فصل جاری به 2 میلیارد تومان افزایش یافت اما او دوباره خواستار بالا بردن رقم قراردادش شده که باشگاه پرسپولیس می‌گوید چنین چیزی امکان ندارد چرا که در ابتدای فصل یک بار رقم قراردادش بالا رفته است.
در عین حال درباره پیشنهاد ملوان به این بازیکن دو روایت متفاوت شنیده می‌شود. در تیم پرسپولیس شنیده شد ملوان برای یک فصل و نیم به این بازیکن 7 میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما در باشگاه پرسپولیس گفته می‌شود عمری برای این مدت پیشنهاد 9 میلیاردی از باشگاه شمالی دارد.
نکته جالب در مورد عمری اینکه او قصد داشت در ابتدای فصل گذشته برای خدمت سربازی راهی تیم فجرسپاسی شود که در آخرین لحظه از تصمیم خود منصرف شد و به او طی یک فصل و نیم اخیر بازی هم رسید اما مشخص نیست با حضور سرمربی جدید در پرسپولیس چه سرنوشتی در انتظار او باشد.

ZOOM

آقای گل امیدها  و یک مدافع جوان
در پرسپولیس
در شرایطی که بحث زیادی درباره نقل و انتقالات و البته آینده نیمکت پرسپولیس مطرح است، مدیران این تیم دیروز با مهاجم آقای گل رده امیدها به توافق دست یافتند و قراردادش را به امضا رساندند. مبین رنجبری مهاجم زیر 23 سال تیم عقاب تهران که در حال حاضر آقای گل این رده محسوب می‌شود لحظاتی پیش با حضور در باشگاه پرسپولیس و توافق با سرخپوشان، قراردادش را به امضا رساند و کار را در جمع این تیم در ادامه فصل دنبال خواهد کرد.
همچنین نیما معروف بیگی مدافع کناری 21 ساله عقاب تهران که از قامت خوبی نیز برخوردار است و سابقه گلزنی در رده امیدها به پرسپولیس و استقلال را نیز در کارنامه دارد، دومین بازیکنی بود که دیروز در توافق با مدیران پرسپولیس، به جمع سرخپوشان اضافه شد.

جستجو
آرشیو تاریخی