بسکتبال زنان ایران صاحب مربی می‌شود یا خیر؟

فدراسیون به دنبال تمدید قرارداد النی


با وجود پیگیری فدراسیون بسکتبال برای بازگشت سرمربی پیشین تیم پاناتینایکو یونان و ادامه همکاری او با تیم‌های بانوان، النی کاپوجیانی هنوز پاسخ قطعی و مشخصی نداده است.
یکی از اقدامات قابل توجه فدراسیون بسکتبال در سال جاری، همکاری با النی کاپوجیانی به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بود. این مربی یونانی که هدایت تیم پاناتینایکو را در کارنامه دارد، اوایل سال جاری به پیشنهاد و مذاکرات صورت گرفته از سوی فدراسیون ایران پاسخ مثبت داد و با تیم ملی در دو رویداد شرکت کرد.
رقابت‌های ویلیام جونز در چین‌تایپه اولین تورنمنتی بود که تیم ملی بسکتبال بانوان با هدایت این سرمربی شرکت کرد و چهارم شد. حضور در دیویژن B آسیا هم عنوان دومی را برای او به همراه داشت ولی نتوانستند سهمیه تیم اول برای صعود به دیویژن A آسیا را کسب کنند. بعد از ایستادن در این رده سرمربی یونانی به کشورش بازگشت و تا به امروز به تهران برنگشته است.
در همین راستا فدراسیون بسکتبال با لحاظ کردن پیگیری مسابقات لیگ برتر بانوان، از این مربی دعوت کرده تا در سفر به ایران، این رقابت‌ها را زیرنظر داشته باشد اما او تا به امروز پاسخ شفاف و مشخصی به دعوت ایران نداده و همین مسأله ادامه همکاری را مبهم کرده است. فتانه ملک، نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در این خصوص می‌گوید: «لیگ برتر بانوان از هفته آینده وارد مرحله یک‌چهارم پلی‌آف می‌شود. رقابت‌های باشگاهی در رده سنی جوانان هم به مراحل بالا رسیده است. به همین دلیل از «کاپوجیانی» دعوت کردیم تا سفری به ایران داشته باشد و وضعیت بازیکنان را در این رقابت‌ها زیر نظر بگیرد اما پاسخی نگرفته‌ایم. برای بهمن که همزمان با حجم مسابقات‌مان است، دو سه تاریخ پیشنهاد دادیم تا بلیت بگیریم. در کل سعی کردیم شرایط رفت و آمد را بنا به خواسته این مربی فراهم کنیم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.» او در ادامه تأیید می‌کند: «تا به امروز النی حرفی مبنی بر نیامدن عنوان نکرده است ضمن اینکه تلاش برای آمدن دوباره او و ادامه همکاری است.» بنابراین با توجه به گفت‌وگوهایی که بین فدراسیون و النی رد و بدل شده است و او تاریخ مشخصی را برای بازگشت اعلام نکرده است حضور او در ایران و ادامه همکاری در پرده ابهام قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی